Tohle mi nedá a musím autorovi něco vzkázat....
Ano máte pravdu, blokování reklamy může zabít kvalitní web, ale zamyslel jste se někdy nad realizací reklamy která se dnes používá?
Mějme situaci:
- Mám notebook a nemám třeba právě přístup k elektrické síťi a chci si něco přečíst.
- Pustím si např. zive.cz.
- Už jen načtení flashové reklamy dělá většinu datového přenosu a i mobilnímu internetu v podobě 3G dává pořádně zabrat a to raději nezmiňuji FUP. A to každá stránka může mít jinou flash reklamu!
- Po načtení chci se stránkou dělat hádejte co, číst si, což má být ta nejméně náročná činnost, která jde na notebooku provozovat. A ejhle, reklamy, které jsou ještě velmi decentní proti jiným webům, vytěžují CPU +- 15% (a to mám stále slušné Core 2 duo 2GHz)
- reklama se naprosto nehodí do designu stránky, irituje a přidává pocit hnusu z toho barevného maglajzu.
- Další faktor: Reklama se pohybuje, občas problikává a občas to nedělá zrovna pomalu! Cožpak to není prohřešek proti základním pravidlům přistupnosti webu (nemluvím o dostupnosti, ale třeba o zákonu, který platí bohužel jen pro státní sféru). Dle jejich definice toto může způsobit ztrátu soustředění, v krajním případě i epileptický záchvat (tohle se samozřejmě netýká živě). To je to největší zlo všech těchto reklam. I kdybych toleroval reklamy (nemám s tím problém), i kdybych, překousl jejich nezapadající grafickou podobu, jejich vytěžování procesoru, tak sakra nepřekousnu, že mě pohyblivé reklamy rozptylují od čtení!!!Začněte používat střídmé reklamy, ne do očí bijící (nemyslím poutavostí), které se nesnaží odpoutat mou pozornost, vytěžovat svými bombastickými efekty procesor a připojení na dost %, používejte inteligentní reklamy (občas se nějaká objeví) a snažte je mít co nejméně pohyblivé a rád si je potom přečtu...a čert ví, třeba mě časem něco i zaujme a kliknu na ní a možná si to i koupím. Vím že si toto zase tak moc režírovat nemůžete...
Bohužel je v současné době pro mě reklama na živě odpad, který mi nepřináší nic, co by mě vedlo k tomu neblokovat ji....
ps. Jednu věc si občas přečtu....PR články, mívají zajímavý nadpis a popisek a občas nesou i nějaké sdělení, kdy se člověk dozví alespoň něco zajímavého. Co se týče google reklam na nich mě dost irituje, že si google díky nim dělá obraz o tom kdo jsem, co dělám a co mě zajímá a velkého bratra holt nemusím, tak jej blokuju automaticky...za to už ale nemůžete...holt v legislativu ochrany dat sesbíraných společností z USA věřím asi tak jako v makovou panenku.....