Internet do kapsy: nový formát počítačů od Intelu

Diskuze čtenářů k článku

Franta  |  01. 10. 2007 12:18

Koukal jsem na něco podobnýho v datapointu, máte s tim zkušenosti???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarkEye  |  21. 09. 2007 08:45

No intel stale nieco prezentuje, rozne studie, bohuzial realne sa toho do praxe vela nedostane.

Napad je to OK, len aby ma to oslovilo, muselo by to stat max 100 US respektive do 4.000 Sk max. Inak celkovo to prilis nechapem, pretoze je tu predsa platforma Xcale respektive MS windows Mobile, kde nikto nenuti napr. HTC dodavat ich produkty s Linuxom. Okrem toho kopec vyrobcov telefonov ohlasilo ako os pre svoj telefon upraveny Linux (napr. Motorola). Ja by som sa na ich mieste skor sustredil na vyvoj HTPC teda PC do obyvacky, kde by bolo dobre aby uz niekto predaval nieco na baze HW z notebooku a hlavne aby dodrzal predny rozmer 43cm. Pretoze ulety pc do obyvacky ktorych predna strana ma 35cm a hlbka je 45cm je uplne na p.. Ja aspon nema taky nabytok a ani receiver. Zas to myslim pochopil len apple s apple TV, aj ked to nie je uplne dokonale. Pritom intel ma vacsie moznosti tvorby zaujimaveho HW ako apple a nic nebrani intelu si vyvinut uplne vlastnu linux distribuciu, pripadne kapitalovo vstupit do uz existujucej distribucie.

Pripadne sa spojit s niektorym designovym studiom. Ale ak to bude zas nieco take nah. ako su jeho zakladne dosky tak nech radsej ostane pri CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  22. 09. 2007 20:51

Celé todle počínání je jako nosit dříví do lesa. mobilni windows jiz existuji delsi dobu a maji nizsi spotrebu nez klasicke . A jinak pokud bude cena nadale stejne vysoka ,tak si to nikdo nekoupi. kdyz jen o neco malo drazsi jsou a,muzu mit plne vybaveny notebook s vetsim displejem a vykonejsim procesorem. Az se takove hracky budou prodavt okolo 5ti tisic zacnu o tom uvazovat. Jinak intel TDP neni maximalni spotreba. A lepe vidim narvat do teho uspornejsi chipy od firmy VIA ,ktere zerou jeste daleko mene . jinak souboj o UMPC uz vyhralo AMD tak nevim o co intelu jde :D

Deti v africe uz se tesi .D a ja tise zavidim ..................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 09. 2007 20:11

Ze by konecne nekdo pochopil ze problem techto malych veci je system? Ze cpat tam desktopove systemy, ktery vyzaduji vykonne cpu, hodne RAM i rychly HD je blbost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 09. 2007 20:36

No nevim, jak vy,ale ja bych dal prednost z praktickych duvodu, abych v takovem systemu mel Windows 98 nez jakykoliv LINUX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
km  |  21. 09. 2007 00:01

No nevim, jak vy,ale ja bych dal prednost z praktickych duvodu, abych v takovem systemu mel jakykoliv Linux nez jakakoliv Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2007 14:13

Rikal jsme jasne ze desktopove systemy ne. Ani windows (98, XP, Vista) ani linux (KDE, Gnome). Maximalne linux s nejakou nenarocnou grafickou nadstavbou, ktere vezme malo vykonu, ram i hd a nezaplni cely displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  04. 01. 2008 14:49

No on Linux je hlavně kernel. Upřímně, zrovna KDE není až tak náročné a pro tyhle účely by se dalo i docela ořezat - zde bych spíš viděl problém v real estate. Ale asi proto Trolltech vymyslel Qtopii, proto vzniklo OpenMoko, Maemo a další, že. Pokud to bude stavět třeba nad Qt, půjde to dobře programovat a nebude to vcelku ani moc žrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fedor  |  09. 01. 2008 15:32

hej nieco ako ma nokia n800 a n810 - linux s grafickym prostredim hildon - inak je to rovnaka platforma, aku pouziva intel mid (akurat nokia vyuziva procesor arm)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  20. 09. 2007 18:57

Proč mně to všechno připomíná můj Sharp Zaurus C-1000?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
feferón  |  20. 09. 2007 15:52

...ale trochu mě to "bude" a "asi" nepřesvědčilo, při vší úctě k síle síle Intelu prosadit věci na trhu ICT. Zatím stále vidím prostor pro nejšikovnější PDA/komunikátory (vlezou se všude, mají velkou výdrž, základní multimediální funkce zvládnou levou zadní, stejně jako datové funkce a telefon, či oblíbené GPS navigace). Protože kdo bude chtít pracovat s on-line mobilními aplikacemi profesně-profesionálně, nebude mu nová třída "pod" UMPC stačit – a navíc aby snad ještě stejně tahali telefon. A to už mohou (za dost možná ne o moc vyšší peníze) tahat telefon a notebook...

No, uvidíme, třeba Intel překvapí a nevznikne jen další "třída" přenosných zařízení, která se moc nechytne kvůli ne až takové kompaktnosti (jako PDA/komunikátory "do kapsy"), ale zároveň nedostatečnému výkonu (jako mnohé i menší notebooky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 09. 2007 15:47

Jelikoz tohle pisu na Nokii 770, tak se muzu takovyhlemu "objevu" tak maximalne zasmat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel  |  20. 09. 2007 14:32

Ok, kdo je tady idiot?

Nová ultramobilní platforma a UMPC(Ultra mobile Personal Computer), tak a najděte 10 rozdílů. Bud nová ultramobilní platforma nebude IBM PC kompatibilní bo nebute tak mobilní a možná nebude třeba ultra ale jen Pro či Cool 'n Power či jak to nazvou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor