Intel zvládl 32nm proces, co bude dál?

Diskuze čtenářů k článku

18. 12. 2008 23:43

Intel nemusim, ale presto bych ho v tomhle obhajil, jeho vize byla pravdiva, nebyt AMD, tak dnes opravdu mame procaky na 20GHz s technologii Netburst 3, frontou 200 apod... to vse je samozrejme myslitelne, ale je tu velke ale... a to ale je spotreba a na to AMD rokem 2002 poukazalo a dotahlo zdarne do konce.... to byla pro intel rana a ihned musel opustit teorii 1:2 (vykon/spotreba), tudiz... zvysi-li se vykon o 1 procento, max spotreba se muze zvysit max o 2 procenta, pentium m ma normu 1:1.5 a c2d maji mit 1:1, ale moc bych tomu neveril, mozna se casem dockame opaku, tj treba 1:0.8

to je vse a proto se ty vize moc nevyplati, clovek nikdy nevi o co zakopne, s cim prijde konkurence a hlavne co lidi budou kupovat, kdyby amd nekupovali, tak si intel klidne jede svoji a dnes ty procaky mame, amd by utrelo hubu a pokusil by se okopirovat netburst a predchudce phenomu by skoncil s nejvetsi pravdepodobnosti jako dnesni atom v nettopech ci netboocich jako nevykone a nenarocne zarizeni... a phenom? Pravdepodobne by ani neexistoval, pokud by teda 20GHz nemelo spotrebu 2KW a lidi by prestali pc kupovat a sli do tech amd "atomu"..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 12. 2008 16:36

Moje teorie je, že kdyby nebylo AMD, Intel by nebyl vůbec motivován k jakémukoli pokroku. Proč, když si lidé nemohou kupovat odjinud. Pokud by chtěl vytáhnout prachy z těch, co chtějí výkon, stačilo by nové technologie uvolňovat mnohem pomaleji, než když má konkurenci (i když ta je třeba o něco pozadu).

To je podle mě také důvod, proč v počítačích jen tak nebudeme mít 10 GHz procesory, leda že by je k tomu konkurence dohnala. Já bych Intelu věřil, že 10nm technologii má v laboratoři a plány na výrobu stačí akorát tak vytisknout, ale proč by to dělal, když my si mezitím ještě moc rádi koupíme postupně 3GHz, 4GHz, ..., 9GHz procesory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 12. 2008 00:58

Mel jsem v JAR pred lety velmi chytreho a v elektronice sbehleho pritele,ktery mi tehdy rekl:" Oni to maji uz davno vse vymyslene a vyprojektovane,ale davaji nam to po lzickach,aby na tom trhli co nejvice"...no. ja nevim,ale jak pravi jedno moudre anglicke prislovi:"Neni ohne bez koure!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
khagaroth  |  20. 12. 2008 17:15

Mít to vymyšlené a uvést to do praxe sou značně odlišné věci. Vyladit při těhle velikostech výrobní technologii tak aby se finančně vyplatila je pořádná fuška, i u dnes už odladěných starších výrobních procesů je chybovost pořád dost značná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 12. 2008 23:20

Mel jsem v JAR pred lety velmi chytreho a v elektronice sbehleho pritele,ktery mi tehdy rekl:" Oni to maji uz davno vse vymyslene a vyprojektovane,ale davaji nam to po lzickach,aby na tom trhli co nejvice"

.

ja som sa o tomto presne bavil pred rokmi v izraeli, ano nehalem.... aj on povedal ze su dalekov predu, ale aby sa to vyplatilo to chce kumst a vedcov ,vyplatit sa vyroba,, to je kumst co vedia len zidia, preto amd je tam kde je,dostalo skoro miliardovu injekciu od arabacov , a nic...skoro..a pracuje pre akoze free sektor, ktory tazko platime v bankach,cez poplatky,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 11:36

Ten článek z roku 2001 je vskutku zábavný... 1THz procesory v roce 2007. Z toho je vidět, že ne vždy jde pokrok tak rychle jak by mohl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TDD  |  18. 12. 2008 11:55

"Podle Intelu budou tranzistory pracovat 100 krát lépe (s menším množstvím vyzařovaného tepla) než s pomocí technologie SOI použité u AMD"

Haha to jsme viděli u P4 Prescott, jak pracují 100x efektivněji, strašně málo topily a AMD na ně nemělo, možná tak tepelným vyzařováním...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 12:15

No ten clanek je zase jako vzdy zdegenerovanej nadpisem. V clanku samotnem je napsano ze Intel oznamil ze vyrobili tranzistor o velikosti 15nm. A ze teoreticka rychlost takoveho tranzistoru by se mohla dostat az na 1THz. Nikoliv ze ten onen vyrobeny kus je tak rychly. To uz si asi domyslel autor sam. Navic sami vime ze to neni tak davno kdy 5GHz procesory byli na spadnuti, pak prisla zmena technologie a s ni klesly i frekvence se stejnym vykonem.

Pokud se naopak podivame co rikaji oba clanky dohromady, respektive pokud si odmyslime novinarske tlachani, tak vidime ze intel v roce 2001 dle svych slov vyrobil 15nm tranzistor a ted tvrdi ze vi jak by se dal vyrobit i 10nm. Pokud v roce 2001 takovy tranzistor opravdu vyrobil, verim ze po sedmi letech by alespon teoreticky postup znat opravdu mohl.

Co se tyka rychlosti vyvoje a nasazeni z teorie do praxe, je taky dost zavadejici. Mozna ze by jsme mohli mit uz dnes 1THz procesory, jen by stali vic nez novy dum a nikdo by je nekupoval. Mozna proto je Intel nezacal ani vyrabet, protoze by se mu naklady nikdy nevratili!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 13:15

od jednoho tranzistoru k jednomu chipu je to jeste slusny kus cesty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 12. 2008 00:46

Fire-man,hasici; Teoreticka rychlost jednoho transistoru by se dostala tak tam,kde zada meni jmeno a ne na 1THz!!!! Pouze dvoubazove diody zapojene za sebou v miliardovem poctu jsou schopny amplifikovat kmitocet na tuto vytouzenou hranici! Neplacej tu nesmysly a bez si radeji do skoly osvezit v Ceskem jazyce vynata slova,to abys vedel kde psat I neboY!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 11:16

citát:

"Při této příležitosti vzpomněl, jak kdysi se svými kolegy podobně řešili, zda se podaří pokořit hranici 100 nm."

Nás zase ve škole (MFF) učili, že konečná bude na 200nm. To bychom skončili někde u PII/PIII, příp. K7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 12. 2008 15:27

az do velikost atomu to porad pujde a pak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 12. 2008 19:10

...a pak už to bude jedno, protože někdo mezitím napíše google do googlu a bude všechno v pytli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 12. 2008 11:16

Velikost atomu se rychle blíží, ne v rozměrech ale v izolacích vrstvách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor