Pokud jde o co nejlepší práci se světlem ve hrách, je cestou ray tracing. Nvidia se s příchodem grafických karet GeForce RTX snaží protlačit vlastní řešení, pro které má čip i specializovaná výpočetní jádra. Univerzálnější řešení pak řeší i Microsoft přímo v rámci DirectX a na toto API se s velkou pravděpodobností zaměří i AMD.
Ani Intel ale v této oblasti nezůstává mimo, protože zveřejnil už druhou verzi enginu OSPRay, který vývojářům umožňuje využívat ray tracing nezávisle na grafické kartě. Výpočty totiž probíhají přímo na procesoru, v ideálním případě pomocí instrukcí AVX-512 a dalších, které jsou v nejnovějších modelech procesorů od Intelu.
Intel OSPRay 2.0 je open source engine, který je škálovatelný a vhodný i do vědeckého prostředí pro přesnější výpočty a profesionální rendering. Mezi mnoha novinkami je podpora Open Image Denoiser, nejnovější verze ray tracing kernelů Embree, výkonnější API, Open Volume Kernel Library a další.
Kompletní přehled novinek naleznete přímo na stránkách OSPRay.org.