Intel V8: přičichněte k osmi jádrům

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  25. 06. 2007 23:34

Dokud se procesory neprodavaji na kila nebo na litry, tak je to dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robur  |  22. 06. 2007 13:53

no, ja neco podobnyho pred tydnem poridil, sice jenom 4 jadro, nadavkem jeste grafiku quadro 4500 a je to prijemny, jak to vsecko bezi, nekousa se to atd.... rendery probihaji krasne rychle.... tesim se na 16 jader

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
~  |  22. 06. 2007 15:45

8 cores sux, one rulez !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  22. 06. 2007 21:42

Já se těším na 65536 jader.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2007 14:46

Tak to bych chtěl vidět, jak by ses tvářil, až by se ti těch 65536 jader začalo štěpit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhu  |  22. 06. 2007 10:38

Xeonove shity :) idu do toho drahe a pomale ecc regisred nie? Nerozumiem tomu, mal som dual xeona 2,8GHz pred dvoma rokmi a dnes viem, ze aj rychle ddr je nad zlato.. ako pracovnu vykonnu masinu na grafiku video uz nikdy viac.. teraz mam quad core 3GHz, ddr 1066Mhz a casovo som 7x rychlejsi.. 7x rychlejsie rendrujem.. radsej 2x CPU s quad core intel ako 2x XEON by mohli vynajst..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhu  |  22. 06. 2007 10:47

tak som myslel, ze 2X fyzicke CPU XEON s hyperthreidingom ci ako sa to pise... v systeme 4 CPU 2,8GHz.. drr boli 266Mhz.. fsb 800MHz.. je to bieda.. ddr a fsb s takymi rozdielmi.. to je len na server dobre...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hulan Killer  |  22. 06. 2007 11:40

Pomale ECC??? Si snad robis prdel? ECC su sice drahe, no mimoriadne spolahlive. Pri nich sa nemusis bat ze budes musiet komp restartovat 3 x denne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v0cas  |  24. 06. 2007 18:49

idu do toho FB DIMMy ak ti to neco rika? podle zpusobu vyjadrovani ale asi ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  22. 06. 2007 08:13

Načo by som si teraz kupoval najlepsi procesor ked za 2 roky uz bude sracka. Intel to ma dobre premakane kupujte a kupujte zatial mi staci 3 megaherce a 1 gigova ramka 945 doska. a na hry si kupim PL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anička Balounová  |  22. 06. 2007 07:28

jak je to pls s osmijádrákem při stříhání videa (HDTV video v adobe premiere)

dvoujádro už mi dávno nestačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemokrates  |  22. 06. 2007 00:19

No nevím ale je to vic jak měsíc co se na mě 8 okýnek ve "Správci systému" usmívalo. Byly to dva čtyřjádrové xeony ve "Workstation". Takže to asi není nic tak nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2007 02:42

Viz příspěvek výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek  |  21. 06. 2007 17:44

Dvouprocesorove desky pro ctyrjadrove Xeony s chipsetem 5000 se preci delaji uz aspon rok a pul, proc se to tu uvadi jako novinka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaja  |  21. 06. 2007 18:09

at si je strci nekam,k cemu za ty prachy to potrebuje normalni uživatel PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2007 18:27

K uváděným Xeonům se zatím dostanete jen nákupem workstationu od Apple, do normálního prodeje se dostanou až za pár týdnů.

Ano, serverové desky i čtyřjádrové Xeony jsou k mání nějaký čas, a pracovní stanice se dvěma čtyřjádrovými Xeony se už taky relativně dlouho prodávají.

Platforma V8 je odpovědí Intelu na AMD 4×4, taktéž původně postavené na serverovém řešení. 4×4 pomalu, ale jistě, krystalizuje do podoby samostatné platformy, zaměřené na nejnáročnější hráče a domácí uživatele. A hledí se i na to, co je kolem - tedy nejen na základ pro více výkonných procesorů, ale i pro pořádný grafický subsystém, a možnost osazovat další komponenty, na které jsme zvyklí z desktopů, nikoliv ze serverů. Ve finále to může vyjít oproti serverovým či workstationovým řešením výrazně levněji.

Podobné by to mohlo být časem i u Intelu - serverové desky či desky pro workstationy jsou cílené na jinou skupinu zákazníků.

Taky je možné, že šlo jen o to ukázat široké veřejnosti, že zatímco něco podobného pro zákazníky s velkým humbukem kolem plánuje, Intel je schopen řešení se dvěma čtyřjádrovými procesory dávno dodávat, a časem tento tah upadne v zapomnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jekota  |  21. 06. 2007 11:52

Ve firmě máme server se dvěma 2 dvoujádrovýma Xeonama. Běží na něm MSSQL 2005 a při některých querynách je využití všech 4 jader 100%. Profi aplikace jsou již na více jádrové procesory připravené již delší dobu. Pro desktopy bez optimalizovaného sw to zatím nemá valný užitek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matyas  |  21. 06. 2007 12:28

Jo, jenze na ne neni pripravenej Intel. Prave resime nakup novych procesoru do vedeckyho clusteru a 2xctyrjadrovej xeon nam vyslo jako nejhorsi varianta - FSB to nedokaze uzivit a pokud se zatizi vsechna jadra, tak vypocet testovaciho benchmarku trva dvakrat tak dlouho nez pokud bezi benchmark sam.... Takze Vam radim, s 8jadrama pockejte na Barcelonu,

nebo az Intel prejde na point to point propojeni (nekdy tusim pristi rok, mozna prespristi). Do ty doby jsou to vyhozeny penize...

Matyas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  21. 06. 2007 14:13

Mame tady na firme IBM server s 4x dual core Xeon s 16GB ram, kdyz se to nastartuje (zatim jsme to startovali jen jednou) tak to ma na par vterin zvuk jak nejake vytunene auto... je to v podstate prerostlej desktop na koleckach vazici tak 50kg co byl drazsi nez spousta novych aut, ale k veci, provozujeme na tom SQL server od MS a nebyl s tim zadnej problem. IBM k tomu standardne dodava Linux takze se nebojim ze ten by s tim mel mit taky nejaky problem... takze kdo je lamka at ceka dal, kdo to potrebuje at jde do toho co potrebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 06. 2007 16:08

Spotreba 150W? ... hmm a ja si myslel, ze jdeme se spotrebou globalne dolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 06. 2007 17:10

S tím růstem spotřeby určitě není od věci fakt, že elektrická síť spousty kancelářských budov není na takový odběr ani dimenzovaná. Už jsem párkrát zažil vyhození hlavního jističe a blackout po dobu pár hodin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenda  |  21. 06. 2007 17:20

My jsme pred par dny dostali na testovani Dell 2950 (2x QC Xeon + 16GB) a potvrzuji co psal Matyas.. Vypada, ze ho asi vratime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2007 19:22

jop, to je v sucasnosti najvacsia slabina komunikacia cez FSB, problem vsak vznika hlavne ked vsetkych X jadier musi makat na jednej veci (tj. typicky ten vedecky vypocet) a vymienaju si vzajomne moc dat ... v tomto smere je urcite cokolvek na K8 ci K10 lepsie ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  22. 06. 2007 00:16

Architekrura PC je taky z minulého tisíciletí co čekáš ?, směju se a budu víc a víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AMDčkař  |  29. 06. 2007 18:30

K10 je moc roztomilá, ale člověk aby si na ten stroj pak pořídil elektrárnu a zvukotěsnou místnost. Řve to jako kráva. BTW, není ten benchmark veřejný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uživatel  |  21. 06. 2007 11:51

Pěkný článek. S výkonem si dělat starosti nemusíme, Microsoft něco vymyslí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  21. 06. 2007 12:26

navý OS od MS, využitie 8 jadier CPU:

1. permanenté overovanie legality windows

2. DRM

3. Antivirus

4. Firewal

5. Antispyware

6. Permanentná defragmentácia

7. Systémové služby

8. uživateľské programi - to platí pre len verzie Profi Ultimate Advanced plus a vyššie; naopak vo verziách Profi Ultimate Advanced a nižšie a vo všetkých 16 verziách Home, bude toto jadro disablované

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  22. 06. 2007 11:23

ty teda musis byt riadny dement.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2007 11:13

To snad ani ne, alespon v nejblizsich dvou letech.

Zato do serveru se to bude SAKRA hodit! Ovsem s OS, ne s Win

BTW: Sun ma v nabidce osmijadrove procesory uz heky dlouho. Jen ty Windows na tom nejak nebezi, takze Zive nezajem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matous  |  21. 06. 2007 11:22

Audio, video, rendering, vedecky aplikace... tam vsude je ten vykon potreba a vyuzitelnej. 100% optimalizace programu ale zatim stale neprobehla, je to otazka pristich verzi programu, protoze pokud programy pocitaly s vice procesory, tak vetsinou se 2 a ne s 8 .

Ale zere to strasne proudu... pride mi to fakt prehnany, doufejme ze peryn a nehalem budou v tomhle smeru o krok dal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  21. 06. 2007 11:39

no pokiaľ niekto si je vedomý že viacjadro využíje, tak je to OK, skôr ja problém vidím v akomsi všeobecnom povedomí - určite týmto smerom pôjdu aj marketingové kampane - že všetci potrebujeme viacjadro aby nám to rýchlejšie išlo. Proste ide o bežných ľudí, predstavme si vekovú kategóriu 30-50 rokov, ktorý si idú kúpiť PC a nechajú si "poradiť" personálom v obchode alebo nejakým "expertom" z rodiny, že na to ich browsovanie po nete a písane v textovom procesore musia mať nejaký lepší procesor atď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  21. 06. 2007 11:01

zaujímalo by ma kedy sa zastaví hon na výkon procesorov, dnes ked používate slušné programy tak vám stačí aj aktuálny low-end ktorý je v predaji. S výnimkou hráčou a ľudí ktorí skutočne potrebujú výkon. Niekedy viacjadro má suplovať nedokonalý multitasking a prioritizáciu v niektorých OS. Vlastne veľa ľuďom by stačilo ak by ich kernel dokázal stanoviť hornú hranicu využítia CPU pre jednotlivé procesory. Napr. povolíte aby vaš antivírus (alebo iný crapware) mohol využívať CPU iba do výšky 30%. A máte ten istý efekt pre ktorý niektorí ľudia "potrebujú" dvoj a viac jadro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  21. 06. 2007 11:08

opravujem:

...ak by ich kernel dokázal stanoviť hornú hranicu využítia CPU pre jednotlivé procesy (programy)...

nie procesory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 06. 2007 17:05

Fakt je, že větší výkon potřebujem už třeba kvůli moderním programovacím jazykům typu Java nebo .Net, které umožňují mnohem levnější a rychlejší vývoj aplikací. MS se dal dokonce slyšet, že blízká generace jejich OS má stavět jen na prostředí .Net

Problém dnešních procesorů je v tom, že nelze (a asi sotva kdy půjde) zvyšovat frekvenci jádra nějak výrazně nad 4GHz, takže nárůst výkonu je možný pouze zvětšováním počtu CPU. To ale zas vede k problémům s psaním aplikací (článek to jen potvrzuje), protože většina normálních úloh v podstatě ani paralelizovat nejde.

Jsem docela zvědav, kam to povede...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 06. 2007 08:07

treba to muzu použít program BONIC na vypocty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aglarond  |  23. 06. 2007 01:19

Keby Intel splnil o com snival ked prisli Pentia IV, tak by sme tu mali 10GHz Pentia IV. Problem je, ze uz PIV 3,6GHz sa zohrievali tak strasne, ze to dalej nebolo zvladnutelne. IBM naslo urcite riesenie, tak dnes predava 4,2GHz a 4,7GHz procesory, o ktore bezni smrtelnici nezakopnu, lebo su len v serveroch od IBM.

Okrem toho pri kupe procesoru od Intelu clovek preplaca, lebo si plati za to ze ma "Intel inside"! To je rovnaky princip ako ked si pri Coca Cole platite viac za znacku, nez za limonadu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 06. 2007 16:12

Problém je rychlost světla. Podle mě těch 10GHz byli jen marketingové pindy, za jeden takt při téhle frekvenci uletí světlo 3cm, z čehož vyplývá, jak daleko na své okolí ten procesor asi tak vidí v průběhu jednoho taktu. Ne že by to nešlo, ale je to nemá to moc smysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olsen  |  24. 06. 2007 18:29

No co, jádro moc velké není. Nezapomeňte, že P4 Cedar Mill taktli z 3 Ghz na 8GHz! Už tam skoro jsme. Být to Tejas, tak je to těch 10Ghz. U P4 tam nejsou žádné závažné fyzikální problémy - jen ta spotřeba/teplo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  24. 06. 2007 21:22

Procesor má rozměr něco tak kolem 1cm x 1cm, přičemž je potřeba brát v úvahu, že signál v něm se rychlostí světla nešíří a dráha signálu může být různě dlouhá. Paměti Cache bývají navíc umístěné na opačném konci, než jádro. Že samotné jádro není moc velké a tím pádem jej lze taktovat na 10GHz je sice pěkné, k čemu je to ale dobré, když procesor už nevidí ani sám sebe? A odkud má při tomhle taktu brát data? Řazení prázdných cyklů i při téhle frekvenci toho moc nezrychlí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirik  |  16. 07. 2007 23:08

Hmm, M$ bude vyvijet na paskvilu jmenem .NET. Tak to se mate na co tesit.

Vice jadrove procesory jsou fajn, ale v dnesni dobe se sotva preslo na 2-jadro a 64bit. Nevim k cemu je mit doma 8-jadro, kdyz pro nej nejsou psane programy a hlavne neexistuje kvalitni multitaskting, ktery by dokazal vyuzit optimale vsech 8 jader. Nehlede na to, ze dnesni PC jsou neskutecne zrouti energie. Sotva se vystaci s 500W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  21. 06. 2007 10:56

Na běžném desktopu se to nevyužije, ale počítám, že díky ceně se to na běžný desktop dostane jen omylem a to jen k snobákovy, který stejně prachy přehazuje vidlema, bo neví, co s nima...

I tak mám obavu, že na domácí server to taky není uplně to pravý, protože tam tuplem záleží na propustnosti periferii... a i kdyby na tom serveru byl MythTV backend, tak to nijak nevyužije...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor