Legendární herní série Grand Theft Auto už před lety zaujala i výzkumníky z oblasti A.I. Díky své relativní fotorealističnosti totiž posloužila jako simulátor, ve kterém se naučil řídi kdejaký autopilot.
Nedávno se k ní vrátili i v Intelu, byť totiž byla na svoji dobu skutečně povedená, ke skutečné fotografické realitě, jak ji známe třeba z palubních kamer, měla stále docela daleko.
V Intelu se tedy pokusili vylepšit snímek po snímku z herního záznamu technikou, která pomocí armády neuronových sítí pozměnila barvy a občas i strukturu takovým způsobem, až to místy skutečně vypadalo jako jízda kdesi v Berlíně.
GTA V a tentýž snímek, jak jej vylepšila technologie Intelu
Není divu, technika Enhancing Photorealism (GitHub) totiž pomocí neuronky přenesla na políčka GTA V styl z datasetu Cityscapes. Jedná se o snímky ze skutečných palubních kamer a prakticky všech velkých měst.
Intel zkusil transformaci i s jinými datasety, v tomto případě tedy nemá druhý upravený snímek takový zelený nádech
Sbírka mnoha tisíc políček z německých měst vznikla přesně pro tyto studijní účely, kdy si neuronová síť či jiný algoritmus pomocí strojového učení vytváří statistický model dat. V tomto případě tedy toho, jak vypadá pohled řidiče.
Pak už to byla jen brnkačka a fotorealistický styl stačilo přenést na podobný pohled řidiče, ale tentokrát v počítačové hře.