Intel | GTA

Intel si vzal do parády hru GTA V a pomocí A.I. ji proměnil téměř v realitu

Legendární herní série Grand Theft Auto už před lety zaujala i výzkumníky z oblasti A.I. Díky své relativní fotorealističnosti totiž posloužila jako simulátor, ve kterém se naučil řídi kdejaký autopilot.

Nedávno se k ní vrátili i v Intelu, byť totiž byla na svoji dobu skutečně povedená, ke skutečné fotografické realitě, jak ji známe třeba z palubních kamer, měla stále docela daleko.

V Intelu se tedy pokusili vylepšit snímek po snímku z herního záznamu technikou, která pomocí armády neuronových sítí pozměnila barvy a občas i strukturu takovým způsobem, až to místy skutečně vypadalo jako jízda kdesi v Berlíně.

aeff5ff1-8592-4239-bf98-8d3cd0911fdecee12b61-141e-4774-a87e-96474bc38c58
GTA V a tentýž snímek, jak jej vylepšila technologie Intelu

Není divu, technika Enhancing Photorealism (GitHub) totiž pomocí neuronky přenesla na políčka GTA V styl z datasetu Cityscapes. Jedná se o snímky ze skutečných palubních kamer a prakticky všech velkých měst.

7ca4c5b1-d7e6-4467-be68-5a915cff65c6e9425aca-4751-431c-ac33-243a71842619
Intel zkusil transformaci i s jinými datasety, v tomto případě tedy nemá druhý upravený snímek takový zelený nádech

Sbírka mnoha tisíc políček z německých měst vznikla přesně pro tyto studijní účely, kdy si neuronová síť či jiný algoritmus pomocí strojového učení vytváří statistický model dat. V tomto případě tedy toho, jak vypadá pohled řidiče.

Pak už to byla jen brnkačka a fotorealistický styl stačilo přenést na podobný pohled řidiče, ale tentokrát v počítačové hře.

Diskuze (14) Další článek: Připravuje se Evropská digitální identita. Občanku i řidičák přesune do mobilu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,