Pokud emulace DX9 bude alespoň v 90% použitelná a neznatelná na výkonu pak není o čem .Ovšem historicky bych se obával SW cesty ,zvlášť s Intelem .Ani AMD nemá legacy drivery dvakrát funkční pro novější čipy.
Ja bych se na DX vykaslal uplne, udelal bych poradnou podporu Vulkan a pro DX 9, 10, 11 bych pouzil DXVK a pro 12 VKD3D wrapper... usetri to kremik a s trochu prace by ta rezie pri pouziti VKD3D nemusela byt postrehnutelna...
Vzhledem k tomu, ze Vulkan moc nefrci, byste tim dosahl jeste horsich nasledku nez Intel.
popravdě koho dnes zajímá DX9c? Tedy z hlediska kupujících zvlášť těch mladších pod 30. Intel udělal rozumné rozhodnutí - ač má obrovský sw tým tak dohnat nějak slušně všechny ty dobové optimalizace by byl jednak běh na dlouhou trať a hlavně černou dírou na peníze. Jednoduše vyhodnotili že vše pod DX11 nemá ekonomicky smysl. Pokud je výrobce her solidní tak vyrobí i upgrade na Vulkan - viz Serious Sam série. DX9 jsou už víceméně opuštěné aplikace a fakticky spadají do kategorie retro se všemi důsledky.
Koho? Asi tak milióny ľudí ktorí stále hrajú staršie online, MMO hry.Prípadne ľudí ktorí si radi zahrajú staršie herné tituly.Osobne ak si mám vybrať HW ktorý to podporuje a ktorý nie beriem ten ktorý bude mať podporu.
Jake "starsi online MMO hry"? Vy asi nemate predstavu, kolik soudobych offline neMMO her DX9 pouziva, co? :o)))))
Vy asi máte problém s čítaním alebo pochopením čítaného textu nie? Pretože som tam jasne napísal aj vetu: "Prípadne ľudí ktorí si radi zahrajú staršie herné tituly."
Jenze ono v mnoha pripadech vubec nejde o nic starsiho.A Vy jste to neprecetl, nepochopil, ale predstirate, ze na to reagujete. To je trochu usmevne..
Zákazníci Intel asi vesměs očekávají podporu i pro své legacy aplikace, takže ta musí existovat, ale ta emulace vypadá jako rozumný kompromis. Microsoft asi bude muset řešit podobné problémy na ARM, takže se dá čekat, že tomu bude věnovat alespoň určitou péči.Jinak DX9c byl používaný možná až překvapivě dlouho, sice ne ve hrách jako Serious Sam, ale v mnoha menších titulech, japonské produkci apod.
co vím tak u Intelu to byla vesměs sázka do loterie - tedy běžely a jistě budou fungovat hry na hlavních enginech jako třeba Unreal. Nějaké samodomo už to bude ovšem podstatně horší. A to mohou být i projekty větších firem kdy se na stařičký engine roubuje vpodstatě dodnes, viz třeba CoD - tam bych se i vsadil že o takovém před lety mluvil inženýr NV že se musí opravovat rozbitě vydaná hra. Na to ovšem u Intelu je třeba zapomenout že by se s tím takto lepil.
Intel se brzy zbaví ARC, takže bych to ani neřešil.
Řikam to už roky, dokud ty grafiky neuvidim v obchodech, tak neuvěřim že existujou. 😀
Ony budou, brzy, nějak tuším psali v září nebo už dokonce za týden 🤣 a o to jde naláká lidi, ti to koupí a pak jim to Intel pak zařízne.
https://www.cnews.cz/grafiky-intel-arc-se-kone...
Kamoš ju má doma asi mesiac. Jeho brat mu ju doniesol s Číny. Nejaká 3kova rada to bola. A išlo to. Niektoré hry nešli vôbec. Ale niektoré hry išli prekvapivo dobre. Sám by som to asi nechcel ale on je zberateľ. Len kvôli matrox kartám udržuje 2 veľmi staré Pc a hrá sa s tým čo to ešte dá.
Tak to je poslední hřebík do rakve architektury která podle leaků snad pořádně ani nefunguje a fungovat nebude a Intel je krůček od toho celej projekt zase zrušit. Na DX9 jede pořád spousta her co se hraje a emulace je vždycky míň efektivní než nativní podpora. Navíc Intel má dost špatnou zpětnou kompatibilitu už teď, třeba starší OpenGL hry na Intel grafikách nejdou vubec spustit, tak co bude teď? Pujdou spustit jenom hry vydanýá po roce 2015 aby si někdo nevšiml že DX9 hry na tom jedou mizerně?Ale je možný že některejm specifickejm hrám s horší kompatibilitou by ta emulace mohla i pomoct. Ale řikam si, když tam můžou mít emulátor co převádí DX9 na DX12, tak v čem je to jednodušší než když ty instrukce rovnou grafika bude umět? Moc to nechápu, stejně ten emulátor ty hry musí znát a mít ty optimalizace. No každopádně, na starší hry z let dejme tomu před rokem 2012 je už asi dneska lepší mít nějakej speciální počítač postavenej z top hardwaru z tý doby. Ale oser je že DX12 (případně vulcan) se ve velkym začal používat až tak od roku 2016, 2017, takže to znamená že přes emulaci pojede skoro všechno vydaný před rokem 2017 a to jsou hry který se fakt ještě hrajou.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 8. 2022 17:13
Proč starší počítač s top HW té doby, když to můžeš pustit přes DXVK (překladač DirectX 9,10,11 na Vulkan). Sice to je primárně pro systémy mimo Windows, ale mělo by to jet i na Windows: https://steamcommunity.com/discussions/forum/11/2149... Pak nemusíš mít top HW té doby, ale stačí ti i integrovaná grafika Ryzenu a ty starší hry jedou srovnatelně jako na tom starším HW. :)
Tak to si jenom myslíš že ti stačí integrovaná grafika, ty hry často vyžadujou nějaký instrukce který už dneska HW nativně neumí a tak to jede překvapivě mizerně. Nemam teď na mysli nějaký první 3D hry z konce 90. let, ale spíš ty hry z konce éry Win XP kdy už byly dvoujádra, ale paradoxně spousta těch her má problém jet na 64bit widlích, nebo hra samotná jede ale instalace nejde spustit, což řeší verze z gogu. Ale hrát starý hry na dobovym HW je vždycky lepší protože si můžeš zapnout v nastavení věci který vyloženě pro funkčnost vyžadujou nějakou technologii z tý doby, neni to sice tak častý ale stává se to a pak jde taky o tu atmosféru a taky je lepší na to mít 4:3 nebo 5:4 monitor, ty hry často bez modování nejedou 16:9 a i když to rozlišení přepíšu v .cfg souborech, tak to má pak třeba protaženej zaměřovač nebo minimapu. Prostě na hry co jsou starší než cca 2009 je fakt lepší mít nějakej retro komp, nejlíp s nějakym 1280x1024 monitorem, mam jeden 19" ne až tak starej, přemejšlim že bych někde splašil 22" 1600x1200, ale je celkem problém to sehnat.Taky jsem si všiml že když hraju na modernim HW hru která má bez omezení třeba 3000 FPS tak se hra chová divně i když FPS zastropuju v ovladačích, potože ty poklesy taktů maj taky nějaký limity, ne na všech grafikách je možný aby to kleslo třeba na 50 MHz nebo tak něco a ty hry se pak pocitově prostě chovaj divně, třeba RTCW Wolfenstein má fakt divnej feeling na modernim HW s moc vysokym výkonem i když to FPS zastropuju třeba na 90, furt mam pocit jak kdyby to většinu snímků zahazovalo.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2022 23:07
to jsou strasny blaboly
Víte co píšete vůbec? Snížení taktů není přímo úměrné omezení fps. Jádro gpu může běžet klidně na 2 GHz a dávat jen 50 fps u staré hry..
Vse je otazkou jak efektivne je napsany prekladac.
nV a AMD tezko odstreli drtivou vetsinu her. Od jejich karet je totiz ocekavan vykon, takze emulace jako jedine reseni neprichazi v uvahu.U Intelu ... je to jedno. Tam herni vykon nikdo (soudny) neceka.
Lidi čekali herní výkon, protože Intel už několik let lže o vývoji těch grafik a teď to začíná prosakovat ven, ty grafiky ani neexistujou, maj jenom nějakej low end a zbytek má vadnej HW návrh a ovladačema to spravit nejde, takže celá architektura k ničemu a čipy co už vyrobili pujdou do koše nebo z nich pomocí ovladačů udělaj nějakej polofunkční zmetek.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.