Intel poodhaluje své karty...

Diskuze čtenářů k článku

Standa  |  11. 12. 2001 15:41

Panove, kdyby kazdy z Vas videl popr. neco vedel o navrhu procesoru a jejich vyrobe, urcite by takhle nenadaval
a radeji by jen tise ziral, jak je to jen mozne ..... Ono jen postavit nove tovarny, nakoupit a zavest technologie za mil.$ a pak
je kazde 2 roky obnovovat, to chce umeni. Taky si date do auta 3l motor misto 2l kvuli tomu, ze ho prave vyrobili? Spis si myslim,
ze se snazite vyuzit stavajici auto co nejdele, jak jen to jde, abyste vyuzili jeho hodnotu ... to same musi castecne delat i vyrobci
CPU, aby se to cele vubec zaplatilo ....... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  11. 12. 2001 15:23

No když si uvědomíte, že 32 bitové procesory (dříve či později) přijdou na druhou kolej, tak to na mě dělá dojem, že Intel se spíš soustředí na IA-64. A tam teď ze strany AMD žádnou konkurenci nevidno . Je tam SPARC (Sun), je tam Power (IBM) a Alpha pomalu umírá (bohužel). Jenže podle benchmarků (jakkoli mohou mást) nakope IA-64 hlavně v FPU SPARCu zadek. Jak si stojí ve srovnání s Power nevím ... Každopádně, až se vychytají brouky, která teď Itanium má (který čip je nemá ...) a přejde se na 0.13 µm litografii a vyšší frekvence, tak to začne být hodně zajímavé. Uvidíme co AMD, možná zaboduje, možná ne - já to nevím a nebudu tedy silácky něco prorokovat.

A podívejte se na finační výsledky Intelu a AMD. Sebelepší technologie dnes bez kapitálového zázemí nic neznamená. Na tohle dojela už řada firem. Můžeme je držet AMD palce, aby „svou“ cenovou válku vyhrála.

Ono se na to totiž dá také dívat tak, že vyšší ceny, které nikoho z nás uživatelů určitě netěší, zase znamenají větší investice čipmejkrů do výzkumu a vývoje. Což znamená větší pokrok v budoucnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  11. 12. 2001 15:28

Chci říct - nedělejte z Intelu technicky zaostalého blbečka, který se honí za GHz (Itanium má teď 800 Mhz a jaký má výkon!!!). A nedělejte z něj jen surového vydřiducha a monopolistu, jestli někdo dlouho hýbá oborem, tak je to on! A nepokládejme AMD za „charitativní“ firmu. Sleduje hlavně své zájmy! A taky se na to můžu dívat tak, že je na tom dost zoufale, když se musí podbízet cenou (blbej pohled, já vím ...).

Jednou větou - není to prosté, milý Watsone, je to trochu složitější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  11. 12. 2001 09:33

Slyšeli jste tu krásnou reklamu na rádiu IMPULS? Minulý týden jsem byl na služební cestě v Brně. Jel jsem tam 4 hodiny a za tu dobu zněla na tomto rádiu neustále následující reklama: Počítač s procesorem Intel Pentium 4 na 1400 mega, paměť 128 mega, harddisk 20 giga, grafická karta 32 mega, to vše na podvozku Windows XP za 27500,- s výhledem na 17" monitor jen za 5800,- Za čtyři hodiny se tahle odporná reklama, ohánějící se jen slovy giga a mega objevila asi 8x až 10x !! Zajímalo by mě pouze jedno - kdo platí tyhle reklamy? Jednoduchá odpověď - zákazníci, kteří se nechají nalákat slovy giga a mega. Čím víc, tím líp, že ano. BFU stejně netuší, že giga a mega není vše. A na této pochybné filozofii je postavena současná koncepce Intelu. Miniaturizovat, zvyšovat taktování  do závratných výšin, zvětšovat cache, netvořit.  Jedno je jisté - AMD může mít procesory levnější, protože neplatí podobně stupidní reklamy. A závěrem - neustálé tahanice, kdo je lepší, či Intel nebo AMD jsou zbytečné. Mnohem výkonnější jsou procesory od Motoroly PowePC G5, které jsou  2x výkonnější na  frekvenci 1600 MHz než Athlon XP1900+ Kde je v té chvíli Intel® P4 1600MHz si každý domyslí sám. A jistě není na  závadu vědět, že AMD s Motorolou dost intenzivně spolupracuje (alespoň jsem to kdesi zaslechl, možná to není pravda). Co z toho vzejde,  nechám na úvaze každého, kdo si toto přečte. Zde je link na zdroj informací o PowerPC G5. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rodney  |  11. 12. 2001 13:14

Jo Halene s tim G5 si mel pravdu ona uz G4 byla vyborna, delal jsem v applu a musim rict ze kdybych se chtel strihat video tak bych sel do G4 sice uz nemam zdani na jake je ted frekvenci ale uz na 400MHZ co zacinal tak byl vykonejsi nez PIII na 800 a v nekterych vecech dokonce 3x a to byly testy intelu, akorat se mi nelibil MAC OS sem asi s tech winu rozmazleny a doufam ze spoluprace AMD a Motorola je pravda, protoze jestli jo tak intel uz zas vest ve vykonu nebude ale otazka je kdy se ta spoluprace projevi a HLAVNE JAK mno uvidime necham se prekvapit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  11. 12. 2001 14:26

Mimochodem nastupující šéf AMD Hector Ruiz byl mimochodem po dlouhá léta šéfem divize Motoroly, která vyráběla právě PowerPC procesory, ano G3, G4 a nyní G5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jouffan  |  12. 12. 2001 00:50

V praci ve kery sem nejakou dobu delal (DTP) sme meli G3 + G4 mam je rad, ale...

Gcka sou sice fajn ale ty testy Photosho.... Video... atd je to sice super ale ve skutecnosti to neni takovy terno.

navic asi neustihaj vyvoj protoze Design Riscu je slozitejsi a nove technologie sou nehorazne drahe...

applu porad klesa podil trhu...

dokonce HP pocita s ukoncenim PA-RISCu (asi rok 2007) protoze je vyhodnejsi nechat vyvoj intelu s Itaniem!!!!??? Protoze nema na to delat technologoe jako je <0.13  ...

Motorce drzim palce at to tak rychle nezabali!!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KAOS  |  11. 12. 2001 08:19

No, tak .13 athlony budou urcite dobry, ale podle me budou horet stejne dobre, jako stary prackajici ctverecky od amd. Intel brzdi rozvoj jako sv**e, to se urcite shodneme, ale je to vudce teto technologie a vzdycky bude. Kdyby AMD melo vlastni architekturu(ne instrukce navic nebo min) a netahlo se furt jako smrad za Intelem, tak vubec nebudu vahat. Oba dva jsou stejny, kdyby melo AMD navrch, tak neprodava procesory tak levne. Celi tohle je amerika a vy jste vsichni strasne NAIVNI !! Uvazoval jsem nekdy v budoucnu o Hammerovi, ale opet se to vsechno opakuje. AMD opet popoleze za Intelem a prida tam instrukce SSE2...atd.atd.

Mejte se a uvazujte co pisete (narozdil ode mne) -- sem dneska strasne nasranej z jinyho duvodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  11. 12. 2001 11:11

Jo alespon si muzes lip spustit na AMD programy optimalizovane na SSE (Intel). Coz se ale neda ric o Intelu a 3DNow!. Kdyz budes mit program optimalizovany pomoci 3DNow a mit Intel mas smulu .

Zlaty AMD .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 12. 2001 13:50

tak to ti s tymto porovnanim drzim palce. uz teraz je SSE2 optimalizovanych aplikacii viacej, ako tych pre 3DNow!, cim som chcel povedat, ze ani AMD-ckari si par veci nespustia na najvyssi vykon (ale spustia, a to plati aj pre 3DNow!). Myslim, ze 3DNow! dnes trapi malokoho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  11. 12. 2001 12:38

Intel byl vedoucí firmou v oblasti vývoje. Teď je situace na zváženou. Poslední informaci kterou jsem slyšel je, že by Intel měl používat technologii Hypertransport. Je jasné, že si už nemůže dovolit věci které si dovoloval dříve. Budiž za to dík AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hhh  |  11. 12. 2001 16:44

s tymi naivnymi..... pripomenul si mi vtip jak jeden hovori  ostatnym...vsetci ste blazni len ja som lietadlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  11. 12. 2001 05:43

Jak znam pana PR z Intelu vim, ze by nikdy nevypustil z ust ze se rok 2000 nesl ve znameni prevahy AMD tim mene kdyz intel mel prevahu. AMD maximalne tak v rychlosti rustu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  11. 12. 2001 14:10

... myšleno ve smyslu, že Intel měl v roce 2000 dožívající produkt (Coppermine) a do příchodu Pentia 4 velké problémy v high-end sektoru. Na tom jsme se shodli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  11. 12. 2001 15:14

Nemelo to vyznit jako pruda, mam te rad chlape, avsak ta veta v clanku vyznela dost tendencne (coz ovsem dokazujes touto reakci jejiz vyznam se od puvodni vety dosti odlisuje) a pro mistni AMD_FANS zbytecna slova pro nadchazejici flamewars.

awaarz
as well as amd rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quaker  |  11. 12. 2001 00:58

Jenom debil by si koupil nějaký Intel když je tu AMD s Athlonem za přijatelnější cenu a VĚTŠÍM výkonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan Dudek  |  11. 12. 2001 01:16

I kdyz jsem docela casto oznacovany jako priznivce AMD, a nevyvracim to, tak musim rict, ze Celeron Tualatin se Intelu vice nez povedl. A podle meho nazoru na tom podobne bude i Northwood, ktery vypada take velmi slibne, zejmena 100 MHz verze na 2 GHz. Ani netusite jak se to bude perfektne pretaktovavat na 133 MHz deskach. Verte mi, ze procesory na 2,5 Ghz jiz brzo budou bezne. Intel se zlepsuje, to mi verte. Birva AMD  vs. Intel bude vice nez zajimava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacky  |  11. 12. 2001 03:34

Počkejme si na AMD na 0.13 mikronech to pak bude docela moc,  velmi moc zajímavé. Budou se asi natrhávat prdele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  11. 12. 2001 12:39

Správně. Jen ať si natrhávají. O to nám zákazníkům přeci jde!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacky  |  11. 12. 2001 03:56

.......spoji (což je pro majitele starších desek s rozhraním Socket 370 docela nepříjemná zpráva, neboť nové Tualatiny vyžadují desky s čipsetem VIA694T nebo s čipovou sadou i815xx stepping B).  Pro takovouhle vetu bych koupil  INTEL  jedine kdyby k tomu procesoru pribaloval Rollexy a plníci pero Parker. Zlatý socket A.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berija  |  17. 12. 2001 11:53

tak si zkus treba do shitsetu VIA KT 133 dat Athlon XP, ty chytraku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacky  |  18. 12. 2001 19:48

Do svý desky Abit KG7 se socketem "A" dám Durona, Morgana,Thunderbida,Palomino-XP, a dokonce pry jeste procesor který se má vyrábet za pul roku Thoroughbreat, tak vo čem tady kecáš  TY  CHYTRÁKU. Seru na firmu která delá politiku: nový procesor = nová patice = nový motherboard ať je to AMD nebo Intel. Peníze mne zrovna nechybej, ale ojebávat se nenechám a "CHYTRÁCI ", kterí si myslí, že jsou IN když mají Intel Inside jsou mi akorát k smíchu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Damian  |  11. 12. 2001 10:22

Vzhledem k tomu, ze i815 zvlada pouhych 512MB pameti je sebelepsi P3/Celeron k nicemu (tj. kdo si koupi tuhle sestavu bude mit maly "vyhled do budoucna"). A rekl, ze do vyvoje lepsiho chipsetu neda Intel ani dolar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hejkal  |  12. 12. 2001 10:34

To  je divny, ze i815 umi jen 512 MB pameti. Ja mam i440BX (ten je starsi) a mam 768 MB (3*DIMM 256MB).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berija  |  17. 12. 2001 11:57

hmm nevim jestli kdy budu potrebovat vic, leda ze bych se dal na strih videa... a na tak narocny aplikace bych nekupoval celera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor