ĚŠČŘŮčžýáíéř
to je pekne tak to by uz mohly konecne udělat nakej ultrabook co bude alespon trochu konkurovat macbooku airale mam pocit že nove je standart dotyková obrazovka ? to moc lidí nechceofftopic:ale co se ultrabooku týče, teda macbooku air (beru ho jako samostatnou kategorii, ani uz nemá certifikaci ultrabooku) tak jinej počítač už nikdy...ted jsem přešel na novou generaci s haswelem a užasný, výkon víc než dostačující i na praci s full hd videem v after effectu což je asi to nejnarocnejsi co dělám a výkon i při takovéto praci přes 10 hodin, při brouzdání na wifi tak 13 hodinek bez wifi když sem jen psal nake domkumenty tak sem měl nejvíc 14,5 hod. to jsou parametry co chci od počítače a obzvlast od ultrabooku a za normální cenu do 30ti
Možná by si každý měl uvědomit, zvláště zde na ŽivěCZ, kde jisté povědomí o problematice snad existuje:1. Jsou zařízení pro konzum, čili tablet do vlaku, auta k vodě pro odběr dat / zábava.2. Jsou zařízení pro kreativní / profesionální tvorbu, a ty mají jiné SW / HW požadavky.3. To je celé, spory vznikají tím, že se míchají hrušky (tablet) a jablka (výpočetní stanice / PC).
Jo to je pravda. Jediný proč se to furt tak řeší je to že slušnej tablet má cenu jako průměrný PCčko takže je to poměrně drahá věc a každej si to dost rozmyslí jestli do toho jít nebo ne.
No, já si na cesty pořídil chytrý foun, pracovat se na tom moc nedá, stejně jako na tabletu a na čtení mi to bohatě stači. Pokud bych šel jednou do tabletu, musel by mít výkonnost slušnějšího PC a k tomu dock abych jej do něj doma strčil a mohl s ním efektivně pracovat s pořádným monitorem, klávesnicí a myši a ne se patlat na nějakém dotykovém display. A to vše za cenu levnějšího PC. A také se slušným OS. Osmičky jsem měl na nové mašině a až jsem si je odzkoušel a seznámil, abych nebyl za zbabělce, pak letěly do stoupy. Zkoušel jsem náhradou Ubuntu, tam zase pod Wine vše nefungovalo, XPčka nepodporovalo již PC a tak jsem skončil u sedmiček. Doufám, že s nimi pár let vydržím. Můj skromný názor je, že procenta padání prodejů PC souvisí s agresivně vnucovanými osmičkami. Já sám je považuji za opruz a zásadně se mi nelíbí a nevyhovuji. Jako zákazníkovi mi nikdo nebude poroučet o co nestojím a i v budoucnu je budu bojkotovat. A to používám doma i ve firmě několik PC.
Stačilo by kdyby nám kapitalisti platili seriózní a podstivý částky za odvedenou práci, pak bysme si mohli koupit PC i tablet a nemuseli bysme brečet co potřebuju víc. 😉
Na jednu stranu taky souhlasím s názorem, že až budeme makat jak Němci, budeme mít německý plat 😀
Makaj uplně stejně jako kdekoliv jinde, akorát maj schopnější šéfy který si práci líp zorganizujou a nemusej pak furt hnát dělníky na mimořádný směny, soboty a tak..... Je to o organizaci práce. Ten kdo je dole na tom nízkym stupni za to nemůže že se něco nestíhá, ten jenom poslouchá rozkazy. A když mi někdo vynadá že tohle všechno mělo bejt hotový ale řekl mi to půl hodiny před koncem pracovní doby (celou dobu jsem dělal něco jinýho) tak za to můžu v tom našem psedudokapitalismu vždycky já. 😀😀
Tak jestli makaj jako u nás, tak to je malý ekonomický zázrak :)Zažil jsem to v mnoha firmách, lidi z celé pracovní doby velkou část prokecaj, musej se přečíst noviny, 5x dojít na záchod, pokud se pracuje někde na výjezdu, tak si skočit do hospody..Pak si z práce občas když se šéf nedívá "vypůjčit" nějaký ten materiál, nářadí a pod., přece se to někdy hodí..A ostatně i můj otec dlouhé roky před krizí si bral na noční spacák a bral 35 tisíc.. Samozřejmě netvrdím, že to tak je všude a už vůbec ne u nadnárodních firem.. ale setkal jsem se s podobným přístupem velice často a tak se není třeba divit, že platy a celkový přístup k zaměstnancům je takový, jaký je..
já na to mám a stejně si zatím tablet nekoupím, až bude přesně splńovat mé představy, ostatně na větší cestování mám netbook na kterém se dá oproti tabletu slušně pracovat a přes CDMA mám i slušné připojení za pakatel s dobrým pokrytím. To tablety asi ani neumí. Nevypadá to ale tak Trade-in jako ty moderní zázraky. O příspěvek výše někdo psal, jak jsou notebooky úžasně poruchové jako jejich zápor, moje zkušenost je jiná, můj prcek věrně slouží už tři roky a občas jej tahám dost nešetně. Za ty prachy bych koupil nějaký hodně nekvalitní tablet na kterém se snad jen pohodlně surfuje.z chytrým founem jsem to dělal zrovna tak a mám jej oproti zázrakům před nějakým rokem za pakatel, s výborným monitorem, na dvě sim a umí vše co potřebuji, jen baterka při zatížení žádný zázrak, to ale i u těch drahých, pokud jsem se dočetl, takže asi dokoupím reservní baterii
Ano, to mě nyní překvapilo u nového notebooku od Asusu za 30 tisíc, který nepodporuje windows 7 a starší. Díky bohu, že stolní pc jde stále sestavit komponenta po komponentě a žádná korporace mi nebude vnucovat systém, který mám používat, ne tedy takto okatě.
Kde jsou v tomhle žebříčku (1 - 3) zmiňované ultrabooky?
Tak mezi
Nevidím žádný důvod k panice. Na trhu se objevil nový typ produktu - tablet. V tržní mezeře mezi notebookem a chytrým mobilem si jako novinka vedl více než dobře. OK, pro mnoho uživatelů je to levné řešení jejich potřeb, na které nepotřebují stolní PC, ani notebook. Trh se pomalu nasytil novinky, ještě chvíli a trendy se ustálí. Je to podobné, jako přechod části uživatel od stolních PC k notebookům ve chvíli, kdy to ceny (zvlášť LCD panelů) dovolily. Notebooky (ultra i ty ostatní) i stolní PC mají pořád své místo, jen jich bude potřeba o něco méně. A že poklesly prodeje? Na tom není nic divného, ona totiž poklesla rychlost, i potřeba nárůstu výkonu. Dříve 2 roky staré PC znamenalo nedostatečný výkon, dnes stačí i 4 roky starý stroj a tak uživatele nic nenutí nakupovat nové stroje které nepřinášejí nic zásadního...
Zapomněl jsi ale dodat že přechod na notebooky byla jenom sezónní a módní vlna a většina lidí co ten notebook opravdu nepotřebujou se vrátila k stolnímu PC hned jak se jim ty jejich levný notebooky rozpadly. Lidi něco otestujou, pak zjistěj že je notebook předražený a strašně poruchový zařízení a proto se naprosto nehodí na doma kde může mít člověk klasickej stolní počítač. Podle mě ta vlna tabletů taky opadne. Stejně jako u smartphonů, když vyšel první iPhone tak po tom toužil každej, dneska už se to tak neřeší, dokonce čimdál častějc vidim lidi s levnejma nokiema za pár stovek (sám mam nokii za 2 000 Kč). Takže uvidimě, podle mě bude mít stolní PC vždycky dostatek uživatelů.
Tak tablet je levný multimediální zařízení. Doteď si mnoho lidí právě na občasné brouzdání po netu kupovali notebook za 10-15 tisíc. Nyní stačí tablet za 4 tisíce, takže bych netvrdil, že to je jen móda. A co se týče smartphonů, ty levné nokie spíš značí to, že je na trhu stále málo kvalitních dualsimů.Ale jak píšeš, trh se pouze zaplňuje, nové technologie nám nabízejí stále víc a tak je mnohem snadnější koupit přesně to, co potřebuji a není třeba dělat tolik kompromisů.Ovšem, že by něco v budoucnu dokázalo nahradit stolní PC, tomu opravdu nevěřím, ne v nejbližších 10-15 letech.
Hele v tom že je možný koupit přesně to co člověk potřebuje s tebou nesouhlasim. Před takovejma 4, 5 lety byl výběr mnohem větší. Samozřejmě teď nemam na mysli novinky jako tablety a smartphony, vezmeme si třeba MP3 přehrávače, dneska mrtvý zařízení, výběr sice velkej ale všechno jsou to krámy a nebo je to strašně předražený. Tenkrát šel za 2 litry koupit hodně slušnej. To samý ty notebooky, dneska když chce člověk něco s matnym displejem kde neni 1366x768 tak si pěkně připlatí. Vyšší rozlišení sice stálo hodně i dřív ale aspoň to bylo všechno matný. A o kvalitě dnešních výrobků ani nemluvě. Bylo to lepší, nevim jestli je to ta krize nebo co ale bylo to lepší. Dneska si člověk nevybere to co chce, musí dělat kompromisy. A nebo si vezmeme mobily, když budu chtít lepší mobil s klasickou konstrukcí tak prakticky jediná možnost je dneska (za rozumnou cenu) Nokia 301, nic jinýho prostě neni a dotykáče prostě na spoustu věcí nejsou ideální, když ty funkce člověk nevyžaduje tak je to dokonce obtěžující (malá výdrž, odolnost, vysoký rozměry, nutnost patlat po displeji, klávesnicový ovládání je "jistější" a rychlejší když to člověk umí ovládat). Dal bych přednost menšímu displeji a klávesnici než 4,8" s dotekama. Nechci tahat po kapsách přenosnej filmovej přehrávač ale mobilní telefon kterej ale zároveň nebude uplně tupá věc jenom na volání a takovejch zařízení dneska moc neni.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 8. 2013 21:30
MP3 přehrávače: dneska za dva litry koupíš taky hodně slušnej. Dokonce ho koupíš i za míň akorát bude mít nižší kapacitu paměti ( která bude beztak větší než před lety).Notebooky: U rozlišení máš pravdu u kvality nikoli. Dnešní plastový notebooky jsou na míle před těma co se daly koupit 5 let zpátky (i když s lepším displejem). O výkonu a výdrži na baterii ani nemluvím.Mobily: kromě Nokie dělají "tatranky" i jiní výrobci například Samsung (a některé jsou opravdu povedené)
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 8. 2013 22:41
Jo ale já tady mluvim o seriózních mobilech a ne o mobilech co vypadaj jak ozdoba z matějský pouti. S těma přehrávačema asi nevíš co mam na mysli nebo jsi to tak nepostřehnul. Tak dam konkrétní příklad. Před 5 lety jsem kupoval Creative Zen, luxusní přehrávač, displej na úrovni tehdejší generace iPodu, slot na SDHC (měl jsem tam 8GB + 2GB interní) možnost procházení a přehrávání po složkách z karty. Podpora hodně audio formátů (dneska někdo člověk narazí i s obyčejnym WAVem, přesto že výrobce píše že to WAV přehrává). Luxusní ovládání, rychlý reakce, přehledný menu..... Cena před 5 lety - 1 666 Kč (Alza.cz). Co dneska? Ségra dostala novější verzi toho přehrávače a za rok ho vyhodila. Já bych tu trpělivost neměl, letěl by hned. Displej horší (horší podání barev, horší pozorovací úhly, viditelně hrubší rastr). Chatrná nekvalitní kontrukce, odebrání několika tlačítek (ruční uzamčení a pod..). Pomalý reakce v menu a podpora formátů (kromě FLAC) uplně stejná. Tak kde je ten vývoj? Te je spíš anti vývoj když je novější model horší než starší model a stojí stejně nebo víc. A neni to jenom tenhle konkrétní případ. Můžu dát příklad třeba u počítačovejch myší. Před 5 lety byly na výběr miliardy myší, dneska je to více méně všechno kopie několika typů akorát pokaždý s jinym logem. G5ka už se neprodává a G500 má moc zbytečnejch tlačítek a je příšerně předražená tak co dnesk? Používa milionkrát opravovanou 4 roky starou myš. Myš Cooler Master za 1500 co jsem kupoval asi před rokem už jsem musel zahodit (děsnej krám). U dnešních myší po půl roce odejde kolečko a oloupe se povrch a na ceně nezáleží, udělá to myš za 500 stejně jako myš za 1500 tak kde je tady ten vývoj? Jediný myši kterejm neodcházej kolečka a neloupe se povrch jsou furt Logitech, ale když už tu G5ku neprodávaj tak co teď? Teď babo raď. 😉 Ti znamená že vývoj dnešní doby je že místo toho aby dál prodávali to co si chci koupit tak to zrušej a nahraděj to předraženym krámem. No bomba, to toho vydělaj. Aspoň ode mně nic nevydělaj. S těma notebookama už je to naštěstí dneska celkem dobrý, sice mě ničí to 16:9 ale co nadělam, už jsem si zvyknul. Třeba ThinkPady šly od nekvalitní série T60 a T61 s kvalitou nahoru a s cenou dolu, tak aspoň něco. Akorát že už nemaj IPS panel s rozlišenim 1920x1200. 3-[3-[3-[3-[
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 8. 2013 23:02
Tak samozřejmě, že kdyby si každej mohl navrhnout zařízení do detailu, byla by to jiná. Já spíš mluvil o tom, že je dnes na trhu mnohem více zařízení jak značkových, tak neznačkových (ale kvalitních) a i přes to, že je tam hodně šmejdů, tak i přes to je zde hodně kvalitních produktů. Pak nakonec samozřejmě narážíme na otázku financí, čím jich je méně, tím více je kompromisů.To, co se oproti minulosti změnilo, že dnes prakticky každý produkt nehledě na cenu je brán již výrobcem jako spotřební zboží, tzn. aby to jakž takž vydrželo záruku rok (v EU 2) a pak to šlo do koše a zákazník si mohl koupit nový produkt s dvakrát tak větším výkonem, i když to ve skutečnosti nepotřebuje.. To je ten problém, na který i narážíte. Na první pohled se to může zdát nepochopitelné, ale je to důsledek tlaku zákazníků dostat co nejvýkonnější produkt za co nejnižší cenu. A tak se samozřejmě šetří na zpracování a "detailech". Dnes zboží prodává marketing, je mi zle, když otevřu noviny a na mě vypadne notebook za 12 tisíc a titulkem herní, který obsahuje integrovanou grafiku. Pak je samozřejmě druhá sorta lidí, kteří maj ponětí o tom, že čím vyšší číslo u grafiky, tím asi vyšší výkon a tak to žádají v notebooku ideálně za 20 tisíc, způsob chlazení, kvalita zpracování, display, to nikoho nezajímá.. tak proč by výrobce platit nákladný vývoj a výrobu ntb za 50 K, který lze nazvat herní, když se to neprodá.. Jak se říká, nabídku tvoří poptávka..a peníze až na prvním místě..PS: ještě jedna věc, všimněte si, že ceny TV, PC, NTB, komponent a další elektroniky již mnoho let neustále klesají, nehledě na inflaci.. a to se musí někde projevit..
A nebo pravej opak, když je dražší PC vastně horší než levnější. Nejlepší příklad týhle finty je firma Lynx.PC s názvem herní mašina ultra hyper mega za 25 000 Kč s celeronem, 2GB paměti a grafikou dejme tomu GF8500GT a k tomu zdarma tiskárna (za 800 Kč) a k tomu dokonce zdarma myš (za 150) a klávesnice (za kilo) a dokonce je k tomu i monitor!!!!!!! (za 2 litry). Takže si to shrneme: Počítač s cenou asi 8 000 Kč nazvu herní, dam k němu nejlevnější periferie + nejlevnější monitor jakej je z rovna v nabídce a ňákou odpadní tiskárnou a bouchnu ho za 25 s nápisem super herní. Takže rekapitulace číslo 2: Našel jsem v šuplíku ňáký starý komponenty, super koupim bednu a zdroj eurocase, ňák to smontuju (zaleju všechny sloty abych znemožnil upgrade) dam k tomu několik odpadků ke kterejm napíšu ZDARMA a jsem boháč!!!! Prodam to za 25. 😀😀
Jo, to je taky velmi časté, hlavně u řetězců datart a pod. :) Bohužel se to ani nedá žalovat jako klamání zákazníka, protože herní či výkonné je v podstatě vše, otázka je, k čemu výsledek vztáhneme.. Jo, v dnešní době člověk musí bejt na pozoru, jinak promrhá opravdu spoustu peněz
V praci jsme meli donedavna (mozna jsou tam dodnes na rozdil ode mne) v casti PC Netburst CPU a "prekvapive" na vsech strojich fungovalo vse potrebne celkem svizne. O masinach s Core 2 ani nemluve. Tak k cemu nove?
Core 2 Duo jsou sice výkonově ještě dostatečný ale Pentia 4 rozhodně ne. Na tom už dneska nejde ani internet, seká se tam i blbá reklama v rohu, celý je to opožděný, pomalý a na seriózní práci nepoužitelný. Internet je dneska nabalenej balastem a zbytečnostma a už i na ten net je potřeba dvoujádrák. PS: Mámě jsem teď dával starou pixlu (Celeron D 2,8 GHz, 2GB RAM, Radeon 9600) a je to prakticky nepoužitelný. Ve všech prohlížečích je to stejný takže to neni náročností prohlížeče ale tim samotnym webem.
Vite, ony ty pocitace nebyly k tomu, aby si zamestnanci v pracovni dobe cetli clanky na strankach dotovanych reklamou.Jinak pribuzna si sice stezuje, ze jeji Celeron 353 s 1GB pameti neni nic moc, ale jen do chvile kdy vidi ceny novych pocitacu, takze to asi tak spatne neni.
Jaký ceny? Každej dospělej člověk (pracující) má v dnešní době na základní počítač. Sám jsem z chudý rodiny, beru 12 měsíčně ale PC už dneska neni až taková řacha. Základní počítač se všim všudy včetně monitoru se dá sestavit už okolo 10 000 Kč a bude to nesrovnatelně lepší než ten starej celeron. 😝 Tohle myšlení nechápu. Lidi se za každou cenu držej svejch starejch plechovek, furt do nich vrážej prachy na opravách místo toho aby si za 3 litry koupili ňákou desku, procesor (s grafikou) a paměti.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 8. 2013 12:04
O penezich to neni, proste jen jako mnoho jinych lidi nevidi duvod je investovat prave do noveho pocitace, kdyz ten soucasny porad nejak funguje (kdyby musel do servisu, tak ho tise vyhodim a reknu, ze byl neopravitelny, jenze on potvora drzi 😀). Pridejte k tomu urcitou konzervativnost a silu zvyku...To je jako s mobily, dodnes ma spousta lidi Nokia 3310 a neda na ni dopustit. A ja je celkem i chapu.
Mobil to je něco jinýho, sám jsem teď po pěti letech vyměnil starou nokii (a mám opět nokii za 2 000 Kč) protože kdo mobil má primárně ke komunikaci a ne jako kapesní pc nebo něco podobnýho tak neni potřeba mobil měnit když spolehlivě funguje. PC je jiná věc. Od toho roku dejme tomu 2007 maj počítače výkon že pro běžnou práci je neni potřeba měnit (opět pokud spolehlivě fungujou) ale starej Celeron a počítače ze začátku století to už je opravdu extrém, s tim prostě nejde dělat. Je mi uplně líto těch lidí co na tom musej něco dělat. To bych jí snad ňákej počítač dal než abych se musel koukat jak na tom pracuje. 😀😀 Ten muj mobil za 2 litry má možná lepší výkon. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 8. 2013 15:32
Ja uz tu pro ni mam pripravene starsi Pentium Dual Core s 2GB RAM - zadne delo, ale donedavna jsem na podobne delal v CAD/CAM/ERP. Ale stejne se bojim, ze se bude porad vracet k tomu Celeronu. 😀
No tak aspoň něco. 😉
Spousta lidí to pc má stále jako velkou investici přece jenom tehdy do toho mohli vrazit i tři či čtyři platy a chťejí jej využít co se dá, přece nevyhodím něco co mne stálo tolik peněz. Já jsem svůj Duron používal ještě 5let potom co jsem si koupil nový komp, udělal jsem si z něj spkládačku na hraní a testování, ono stačí zvolit adekvátní software k danému výkonu pc a vše běhá jako hodinky.
To je ale zpátečnický a špatný myšlení. Když něco kupuju tak musim počítat s tim že už po nákupu to ztrácí hodnotu a tak to prostě je, pokud to někdo nechápe tak ať si radši nic nekupuje. Když vidim ty ceny starejch věcí přes inzeráty tak to jenom dokazuje že lidi furt nechápou jaká je reálná hodnota těch jejich starejch krámů. Lidi by měli míň hulit a víc sledovat vývoj cen. 😉
Ono je to i tím jaký os na tom používáš. Pokud tam zůstal ten samý a nepřeinstalovaný win který jsi používal tak se nedivím že to nejede, kdo ví kolik marasu jsi tam nechal a co natahala ještě tvoje matka při klikání na všechno co ji příjde poštou. Nejlepší řešení je přeinstalovat to a pokud možno tam dát nějakou jednoduchou distribuci linuxu co se podobá logice použité ve winech. Co se týče jednoduchosti přechodu je asi nejlepší Mint.
Ty jsi někdy viděl funkční stabilní Win z roku 2001 nebo 2002???????? Samozřejmě že tady mluvim o čistý instalaci. Myslíš že si někde schovávam starej disk s nainstalovanym XPčkem 10 let? 😀😀😀Jinak s tim Linuxem jsem (je to už dost dávno) používal Berry Linux a celkem se mi v tom pracovalo dobře.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 8. 2013 17:23
Ale já ně
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.