Intel má první 24jádrový procesor pro notebooky. Výkonem rozmetá Apple M1 Max, spotřeba je ale extrémní

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 58

Názory k článku

avatar
09. 01. 2023 06:15

Té slušnej zoufalec ten Intel. Todle není ani z nouze cnost, té spíš zoufalství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 01. 2023 12:10

Chápu situaci správně, že Intel oznamuje, že během pár týdnů budou dostupné notebooky je jeho procesory, které svým výkonem o něco překonají procesor Apple M1 Max uvedený na trh v roce 2021, ovšem bude to za cenu podstatně vyšší spotřeby než má zmíněný M1 Max, přičemž v dohledné době už budou dostupné Apple M2 Max, které opět budou znamenat posun parametrů výkonu a nižší spotřeby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2023 22:59

je vtipne sledovat ako sa Intel a AMD aj po viacej ako 2 rokoch neustale ohanaju tym ako dobehli na metu M1 spred 2 rokov. Asi si nevsimli, ze je tu uz M2 o trochu vykonnejsia a coskoro pride M2 Max a atd.
Ale co je najpodstatnejsie, ze im stale unika podstata. Preco je to notebook? Aby som ho mohol nosit zo sebou a mal vykon jek potrebujem. Mat to pripojene neustale k nabijacke, aby som nieco urobil, tak sorry damy, ale to koncept ala Intel.
No a nepocut ventilator ani na plnom vykone a notebook chytit a "nespalit sa", tak je za vsetky prachy.
Tak prajem Intel vela stastia s ich cool business modelom a nech im to vydrzi este dlho v tejto sialenej energetickej dobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2023 15:38

"Čipy ... jsou na vrcholu potravního řetězce" - to je ale blbě použitá metafora :(
Jako že ony žerou nějaké menší čipy, které pak žerou transistory nebo jak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2023 13:29

Zajimalo by me kdo to bude kupovat Mam pocit jako by skupinka inzenyru rychle vytvorila produkt ktery bude nejvykonnejsi ale ve vysledku uplne k nicemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2023 10:56

Dalsia generacia bude 48 jadrovy intel kanon. Bude mat 47 extra pomalych jadier, a jedno pomale. Ale bude mat 48 jadier, a to sa pocita. Spotreba vraj bude cca ako rychlovarna kanvica, takze taky priemer v intel ponuke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2023 07:48

Pomíjím bulvární titulek "rozmetá M1 Max", aby pak v článku bylo napsáno "Intel slibuje". Nemluvě o GPU. Byť je smutné, že odborný server sahá k tak bulvárním titulkům.
Sám používám, mimo jiné, i macbook pro s M1 Pro a procesorový i grafický výkon je naprosto famózní. ("Staré" macy i s nejvýkonnějšími Intely nemají šanci). A M1 Max, tak ten je ještě úplně jinde ...
Ale čistě věcně: Notebook mám k tomu, aby byl přenosný a měl dlouhou výdrž. A ano, pokud potřebuji výkon, tak aby měl i výkon, ale přesto výdrž, protože pokud ho mám mít stále v zásuvce (a ještě s tak vysokým odběrem energie při dnešních cenách), pak ztrácí výhodu notebooku a radši si pořídím s desktop s pořádným monitorem.
A nebo to Intel myslí jako nový systém domácího vytápění.
Ale opět věcně. Architektura a výrobní proces procesorů Intel už patří k dinosaurům a ARMové procesory a cloudové služby je brzy naprosto vytlačí z trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2023 05:16

No, uvidíme kdo do roka a do dne prodá více notebooků. Jestli Apple s M1 a nebo Wintel se 157W?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 01. 2023 04:56

Nojo Intel a jejich spotřeba 😂😂

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2023 00:10

To si fakt už člověk nevymění u takových NB ramku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 23:54

je to rozporuplná generace, jednoduše ty vyšší k výkonu potřebují takt kde už spotřeba roste příliš. Za nejvíc zajímavé považuji ty osmijádrové Atomy - E-jádra. Ta právě mohou zatápět starším Core první generace (Lynnfield) i AMD FX. Navíc ta spotřeba je luxus - 8c/t chlazeno pasivně s výkonem který prý dle adorace FX 8350 spoustě lidí dostačuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2023 23:48

Nechápu, že se Živě věnuje tak moc přeznačeným předloňským procesorům. Dokud budou média na tyto marketingové triky naskakovat, tak si to firmy budou nadále drze dovolovat. Stačil jen krátký článek s uvedením, že Intel je neschopný přinést nové procesory tak recykluje 33 z 36 "nových" z předloňské generace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2023 23:48

S mensim odberem by snad Intelu konkuroval i Rusky Baikal.Kdyby Apple poskytl CPUs se stejnou watazi (odberem) jako Intel, tak by ten vykon byl zcela jinde.V pripade ze by Intel s jejich novou radou zustal u 55W to by bylo velmi korektni, ale snad az desktopova spotreba 150W se nezlobte, ale to je trochu prehnane, a jestli pro vysi vykon musi byt NTB napojen na napajeci blok tak to uz vetsi smysl dava koupit rovnou desktop.To co nabizi Intel u rady [i3] C4/T8 (4+0) na "35 W → 69 W" AMD s tu samou watazi a skoro identickou frekvenci na jadro poskytuje 2x vice logickych jader / TH.Pokrok tam videt jde, hlavne v IGP se Intel hodne zlepsil, ale chtelo by to zlepsit cely ten jejich proces optimizace vykon prikon :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2023 19:19

Herní výkon s 3080Ti šel nahoru až o 12 %.
A stálo to teda za tu snahu?
Nebo to je jenom vtip?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2023 19:07

Nie je tak velky problem urobit ultra vykonny procesor. Apple M1 Max rozmeta hocico serverove, rovnako aj jeho GPU.To ale skutocne nie je to, co by sa od procesora do notebookov malo ocakavat. Vyborny vykon vzhladom na spotrebu (ktora je aj u M1 Max miziva) je to, co sa ocakava. Konstantny vykon bez ohladu na to, ci notebook bezi na bateriu alebo na napajanie (co x86 nie je a nebude, plny vykon len na adapter).
No a samozrejme, teplota ktora vam neuskvari vajcia a ticho. Dat M1 Ultra do Macbooku Pro by pre Apple nepredstavovalo ziaden technicky problem, len akosi oni a ich zakaznici od notebooku ocakavaju to, co je notebook. Prenosne zariadenie so serioznym vykonom a maximalnou vydrzou na bateriu, vykon aj na bateriu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor