hlad01
29. 10. 2008 • 8:56

Vážení inženýři z Intelu, nebylo by lepší chlazení takové, které není potřeba? Co takhle zkonstruovat součástky s lepší účinností, co by produkovaly minimum odpadního tepla?

Juraj Beňák (ewing)
28. 10. 2008 • 0:07

to teplo by sa dalo vyuzit na ziskavanie energie. mam znameho, ktory skonstruoval nieco co premienalo teplo na elektricku energiu. Mala suciastka, lacna vyroba. Samozrejme mi nepovedal ako to funguje ani ake to ma parametre. Vzhladom k velkosti to asi velky vykon dodavat nebude ale kebyze to pomoze ochladit notebook a zvysit vydrz aj o niekolko 10tok minut, stalo by to za to...

Pavel Černík
28. 10. 2008 • 7:32

takovému zařízení se říká termo-elektrický článek.. jde vlastně o pouhé spojení dvou (správných) kovů, mezi nimiž při rozdílné teplotě vzniká různé napětí. Díky malé účinnosti se ale využívá spíš jako měřící technika. Každopádně pokud by se udělal správný kryt, a nasázelo se tam těch člínků víc (cca 4čl/cm^2 -> 15,4'' notebook může poskytnout plochu přes 20*30cm->2400článků...) z toho už by se nějaká energie dala vycucnout, ale praktické provedení si nedovedu moc dobře představit...

Juraj Beňák (ewing)
28. 10. 2008 • 9:40

nebolo to na tomto principe...tvrdil, ze tam ma blato (ano, blato) ale teda ze nie hocijake. neviem, neprezradil mi a ja sa mu ani necudujem. treba si chranit know-how

A310
27. 10. 2008 • 21:40

Vážený pane Vágnere. Jestliže o proudových leteckých motorech zhola nic nevíte, zdržte se laskavě svých komentářů. Slušně řečeno jsou dosti naivní . Děkuji.

Adam Vágner
28. 10. 2008 • 0:15

Vážený pane A310, děkuji za váš rádobyzasvěceně se tvářící komentář, ale obávám se, že vás zklamu. Nejde o výplod můj, anóbrž o výplod marketingového Intelu, který to takto prezentuje. Důkaz jest možno shlédnouti v odkazovaných zdrojích, začíná přibližně na 32. minutě a 30. sekundě videa (ze kterého ostatně pochází i ona schémata) na prvním z odkazovaných zdrojů. Jelikož se mi to také zcela nezdá, troufl jsem si vše uvésti slůvkem nejspíš, které ve vás možná vyvolalo dojem, že jsem k tomuto přesvědčení dospěl vlastní úvahou. Nebylo tomu tak. Z vašeho nicku soudím, že máte možná jakýsi vztah k letectví, ale se svými zkušenostmi s podobným typem reakcí si troufnu odhadnout, že i když budou vaše znalosti o leteckých motorech s velkou pravděpodobností lepší, než mé, toho o leteckých motorech také zase tolik nevíte. :)Aby to vás i další čtenáře nadále nemátlo, doplnil jsem ještě do textu, že jde o tvrzení Intelu a vám nechávám prostor, abyste zde v diskuzi uvedl vše na pravou míru.

A310
28. 10. 2008 • 8:14

. Koukám, že jsem se nechtěně dotkl Vaší ješitnosti. Po shlédnutí Vámi odkazovaného videa Vám totéž doporučuji také a pusťe si to několikrát, třeba si malinko poopravíte názor a hlavně svůj článek.
Jinak tvrdit, že jsem expert v oblasti proudových motorů bych se neodvažoval, i když na druhou stranu si myslím, že po 34 letech praxe jsem přece jen v dané oblasti něco pochytil.
S pozdravem A310-304. Přeji hezký den.

Antihulan
28. 10. 2008 • 15:54

Ach tá Linuxová pliaga, že ano ? B-]

A310
28. 10. 2008 • 16:53

Mohl bych se zeptat na přesný význam slova pliaga v českém jazyce?

A310
29. 10. 2008 • 7:47

To Antihulan: Asi bych se nedočkal, tak jsem si to našel sám. Trochu nechápu, co Vás k tomuto tvrzení vede, ale pravděpodobně umíte jen takto vykřikovat. S daným tématem přece typ používaného OS nemá nic společného. Takovéto příspěvky o volbě OS jsou ostatně pro mlaďounké pubertální hochy.

tomasbokros
29. 10. 2008 • 14:31

Az tak by som to k tomu systemu motorov tiez neporovnaval,, vonkajsia teplota je totiz vo vzetovych vyskach okolo -50 C a aj rychlost prudenia vzduchu je podstatne ina......je to asi aj hlupe porovnavat dve uplne odlisne technologicke prvky, odlisne ci uz velkostou alebo technologiou....

Určitě si přečtěte

Články odjinud