Facebook | Sociální sítě | Instagram | TikTok

Instagramu se nelíbí zkopírovaná videa z TikToku. Přestane je doporučovat

Instagram v minulém roce uvedl Reels, tedy obdobu videí na TikToku, který chce tímto krokem porazit. Mnoho tvůrců ale pro Instagram nedělá unikátní videa a používá ta z TikToku včetně vodoznaku. To se sociální síti nelíbí, a tak je přestane doporučovat.

Reels jsou poměrně nová funkce Instagramu, která umožňuje sdílet poměrně krátká videa s ostatními. Jejich obsah je většinou zábavního charakteru, s nejrůznějšími efekty, přechody a doplněné hudbou. Přehrává se navíc neustále dokola, přes celou obrazovku telefonu a mezi jednotlivými videi lze přecházet jednoduchým posunutím nahoru/dolů. Vše je tak pro uživatele jednoduché na používání.

image.png 
Podobná videa si Instagram na své síti nepřeje

Méně ale už pro tvůrce, byť Instagram přichází neustále s vylepšeními a funkcemi, které mohou využít. Většina videí nahraná na síť tak vzniká původně na TikToku a až následně jsou nahrána do Reels. A to včetně vodoznaku, který nyní Facebooku vadí, a proto se rozhodl taková videa přestat doporučovat.

To přitom může být pro tvůrce naprosto zásadní – Instagram se rozhoduje na základě vlastních algoritmů, zda vám v sekci Reels nějaké video ukáže, či nikoliv. Sledování konkrétních uživatelů je jen jeden z několika faktorů, které zohledňuje. Pokud tedy video přijde o doporučení, může se mu zásadně propadnout sledovanost.

Krok Instagramu je poměrně jasný a logický – nechce, aby jeho síť byla plná skryté reklamy na přímého konkurenta. Bude ale těžké přesvědčit tvůrce, aby dělali videa pro každou platformu zvlášť. Někdy je to přitom dokonce nemožné, protože ne každá aplikace má všechny funkce.

Reels zamíří i na Facebook

V nedávné době navíc Instagram začal upozorňovat, že jednotlivé publikované Reels může začít zobrazovat i v rámci Facebooku. První náznaky propojení se objevují ve statistikách uvnitř aplikace, jakékoliv odkazy vedoucí na podrobnosti ale nic nezobrazí.

009ed7ee-fa2f-4105-a57e-c79ee4a522f8 
Facebook začíná propagovat další propojení obou sítí

Funkce je tak teprve na začátku, je ale zřejmé, že se Facebook pokusí posílit svůj videoobsah, který poskytuje v rámci svého Facebook Watch, či v Příbězích. Na Facebooku sice Reels nejde nativně vytvářet, jejich propojením s Instagramem by ale získal další atraktivní obsah pro svou sociální síť.

Jak fungují Reels? Podívejte se:

Zdroj: The Next Web

Váš názor Další článek: GeForce RTX 3060 od Nvidie se začne prodávat 25. února. Skutečná dostupnost ale bude opět ve hvězdách

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,