Instagram za loňský rok vydělal více, než YouTube. O několik miliard

Instagram za loňský rok vydělal více, než YouTube. O několik miliard

Z Instagramu se stala jedna z velmi důležitých částí podnikání Facebooku. Ten sice čísla zvlášť pro tuto síť nezveřejňuje, za loňský rok ale měla podle renomovaných odhadů vydělat okolo 20 miliard dolarů. Takové YouTube ale vydělalo o 5 miliard méně.

Google se v rámci finančních výsledků za poslední čtvrtletí poprvé pochlubil, kolik mu vydělává YouTube. To je přitom největším video portálem na světě, kde uživatelé tráví enormní množství času. Hlavním zdrojem příjmů je přitom reklama, která přinesla za rok 2019 15,1 miliardy dolarů. Vedle toho je možné si službu i předplatit, což činí okolo 20 milionů uživatelů, zde ale Google nezveřejnil, kolik peněz z nich utržil.

Proti YouTube se ale dlouhodobě snaží vystupovat Facebook nejen se svou sekcí Watch, ale hlavně Instagramem. Ten konkuruje poměrně nedávno zavedeným IGTV, které existuje v separátní aplikaci i uvnitř sociální sítě. Hlavní boj se ale odehrává o uživatele, jejich čas a celebrity. Facebook má navíc za sebou největší sociální síť, čehož dokázal náležitě využít. Podle informací Bloombergu totiž za minulý rok jen v rámci Instagramu utržil z reklamy 20 miliard korun – o pět více, než celé YouTube.

Facebook tak může být spokojený, že se mu daří naplno vytěžit sociální síť, kterou koupil v roce 2004 za jednu miliardu dolarů. Investice se mu tak vrátila několikanásobně a díky ní se mu daří zachytit mladé uživatele, kteří utíkají z hlavní sociální sítě pryč. Velkou míru na tom mají i Příběhy a další funkce – ty se ostatně nyní objevují i v rámci YouTube.

Na Instagramu se těší oblibě nejrůznější AR efekty:

Určitě si přečtěte

Články odjinud