Facebook | Sociální sítě | Instagram

Instagram vyhlásil válku falešným sledujícím a lajkům. Do boje vyslal softwarové roboty

Nakupování lajků a sledujících není ničím novým a problém se aktuálně nejvíce týká populárního Instagramu. Mnoho uživatelů a firem využívá služeb třetích stran pro navýšení aktivity na svých účtech, což je samozřejmě v rozporu s podmínkami používání služby. Ten se teď rozhodl zakročit a do boje vyslal strojové učení, které se podvodnou aktivitu snaží odhalit a vymazat.

Falešná čísla často nabírají firmy ve snaze se zviditelnit, případně sami uživatelé, kteří by chtěli také produkty zdarma, ale nemají dostatečný počet sledujících na to, aby se mohli obrátit přímo na firmy. Obracejí se na služby, které disponují velkým počtem falešných účtů, které potřebnou aktivitu provádějí. Některým je dokonce nutné přidat přihlašovací údaje ke svému účtu, což může být obzvláště nebezpečné.

1a39418d-70e5-4c8a-a5e5-1facb101af20
Instagram vyzve ke změně hesla, aby služby neměly k účtu přístup.

Instagram tak vytáhl do boje a za pomoci strojového učení se snaží podobné aktivity odhalit a mazat. U účtů, kde toto jednání odhalí, navíc vyzve ke změně hesla. Služba také varuje, že v případě dalšího používání podobných nástrojů může přijmout patřičná opatření.

Instagram je také známý kvůli podpoře vertikálních videí:

Problém s inzerenty

První dva příklady využití by totiž pro službu nemusely být takovým problémem, týká se to ale i reklamního byznysu, na kterém Instagram a Facebook stojí. Falešná aktivita se totiž týká i placených příspěvků, což je problém. Těžko totiž bude Facebook vysvětlovat, že aktivita byla falešná, inzerent ale své peníze zpátky neuvidí.

Kromě falešné aktivity bojuje i s falešnými účty, jedná se ale o boj s větrnými mlýny. Jejich množství je stále obrovské a pokud jste na síti jen lehce aktivní, často vás sledují nové a nové účty nabízející nakupování sledujících apod.

Diskuze (3) Další článek: Tumblr záhadně zmizel z App Storu. Mohla za to dětská pornografie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,