Sociální sítě | Facebook | Instagram

Instagram spouští Reels. Snaží se naplno konkurovat TikToku

Facebook se dlouhodobě snaží vytvořit konkurenci TikToku, všechny jeho předchozí pokusy se ale nezdařily. Nyní si ale bere na pomoc svou největší zbraň – Instagram. Do něj přidává funkci Reels, která umožňuje sdílet krátká videa. Je dostupná ode dnešního dne.

Instagram Reels nejsou úplnou novinkou – Facebook funkci již několik měsíců testoval ve vybraných státech a v červnu se dokonce funkce rozšířila i do Evropy. Nyní ale konečně dochází k celosvětovému spuštění a týká se to i nás.

Sociální síť se tak snaží přinést uživatelům další formát, který mohou v rámci Instagramu sdílet. Kromě fotografií a videí v rámci profilu, či příběhů, které mizí po 24 hodinách, tak bude možné natočit krátké, maximálně 15sekundové video. Reels přitom získají i vlastní novou záložku na profilech.

Klepněte pro větší obrázek 
Takto vypadají Reels, integrovány jsou přímo v rámci Instagramu.

Hlavní zaměření je tak na zábavu a dle čísel z Instagramu již v dnešní době je přibližně 45 % videí nahraných na profil kratších než 15 sekund, v rámci Stories (příběhů) je to i více.

Druhým důvodem pro spuštění novinky je samozřejmě i rostoucí popularita TikToku, který je na podobná videa zaměřený. I v rámci Instagramu tak bude možné používat nejrůznější efekty, jako je zpomalení či zrychlení, hudební podkres  a nejrůznější filtry a masky. To je jedna z věcí, která Reels od TikToku odlišuje – mají k dispozici velkou knihovnu filtrů, které navíc mohou vytvářet přímo uživatelé.

Tou druhou je právě napojení již na existující síť s miliardou uživatelů. Facebook tak zde doufá, že se mu podaří podobný kousek, jako kdysi se Snapchatem, ze kterého okopíroval právě funkci příběhů. Ty jsou nyní populárnější, než jejich původní originál. Hlavně s ohledem na počet uživatelů Instagramu by mu to mohlo vyjít i tentokrát.

Reels jsou integrované přímo v rámci sekce fotoaparátu, kde je jednoduché přepnout a začít vytvářet. Zároveň získají prominentní místo v záložce Explore, kde se zobrazí hned nahoře, a na profilech získají samostatnou záložku. Zde zůstanou napořád – oproti příběhům nezmizí po 24 hodinách. Uživatelé také mají možnost sdílet náhled přímo do feedu (stejně jako u videí z IGTV), do příběhu či poslat video přátelům formou zprávy.

Novinka se rozšiřuje postupně a je dostupná v rámci aplikace Instagram na Androidu i iOS,.

Váš názor Další článek: Apple aktualizoval iMac a iMac Pro. Mají nové procesory, SSD a další hardwarová vylepšení

Témata článku: Software, Sociální sítě, Facebook, Snapchat, Evropa, Instant Messaging, Android, TikTok, iOS, Instagram, Komunikace, IGTV, Rámec, Záložka, Stories, Příběh, Uživatelé, INS, Profil

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5