Ikonické barevné logo Instagram používá už šest let. Koncepčně prosté, byť jasně rozpoznatelné logo nahradilo dřívější skeumorfní výtvor, který napodoboval polaroid. Designově svého času zapadalo do iOS, které se snažilo napodobit objekty z fyzického světa.
S iOS 7 v roce 2013 nastal radikální odklon k plochým a zjednodušujícím grafickým reprezentacím. Až v roce 2016 na něj Instagram zareagoval vlastním radikálním redesignem. Svůj styl si v nejbližší době zachová, malé změny pro osvěžení publika ale Instagram ve své prezentaci zavádí. V první řadě upravuje logo – kosmeticky.
Změna je život
Designový styl teď tvoří o něco světlejší a živější odstíny a fotosíť aplikuje je rovněž na své logo. Silueta polaroidu zůstává, jen se mírně mění barevné podání. Na barevný přechod v čerstvé iteraci pochopitelně budete narážet na více místech uživatelského prostředí, v dokumentaci, grafických materiálech apod.

Doplní ho nový typ písma Instagram Sans. Inspirace tvůrčího týmu vychází z grafického loga a slovní značky. Mezi znaky zařazené do sady patří také japonská a další písmena. Instagram záměrně stvořil typ písma, který bude možné používat globálně. Je hravé a zakroucené.
Třetím pilířem změně v prezentaci značky je snaha upřednostnit obsah. Nový designový styl klade obsah do středu dění, přičemž jej neutopí v moři dodatečných prvků. Více informací případně hledejte na instagram.com/brand.
Mimochodem, globální komunitu tvůrců a tvůrkyň Instagram označuje za důvod kosmetického redesignu značky. Chce ji tímto oslavit.



Zdroje: Instagram Blog