Sociální síť Instagram se chystá na velkou změnu. V USA již u vybraných účtů testuje předplatné (alias Instagram Subscriptions). Idea je taková, že uživatelé budou mít v případě placených odběrů přístup k exkluzivnímu obsahu, který se k ostatním fanouškům, buď nedostane vůbec, nebo s časovým odstupem. Vypadá to, že Instagram nechce být moc pozadu po Twitteru, který začátkem listopadu spustil obdobný koncept s názvem Super Follows.
Informace o předplatném se na internet dostaly z aplikační karty Instagramu na App Storu, kde jsou zveřejněny i dostupné in-app nákupy. Měsíční předplatné jsou v současné době zalistována v hodnotách 0,99 až 4,99 dolarů, což dělá zhruba 22 až 109 korun bez daně. Na české mutaci App Storu je uváděna pouze částka 29 Kč vč. DPH.
Instagram tak hledá cesty, jak populárním účtům (samozřejmě i částečně zobě) přinést další finanční prostředky. Očekává se, že Instagram bude systém předplatného připodobňovat k jakémusi „bližšímu“ vztah, který má mít po aktivaci předplatného fanoušek se svým Instagramerem. Sociální síť si od toho slibuje lepší zpětnou vazbu, než kdyby uživatelům neustále zobrazovala, mnohdy nerelevantní a otravné, reklamy.
V Instagramu budete mít exkluzivní obsah, tj. schovaný za předplatným, nedostupný. V telefonu dokonce nepůjde pořídit ani screenshot těchto exkluzivních postů, samozřejmě, pokud je někdo nafotí přes telefon a vydá ve svém kanálu, Instagram tomu nijak nezabrání. Kompletní podmínky systému předplatného by měl Instagram zveřejnit v průběhu následujících týdnů, jakmile ukončí nezbytné testování. Určitým vodítkem, jak by mohla služba ve finále vypadat, jsou screenshoty Alessandra Paluzziho na Twitteru
Představení Instagram Reels:
YouTube Premium, Spotity Premium, Netflix...tak proč ne předplatné na Instagramu? Podpořili byste své oblíbené Instagramery formou předplatného výměnou za exkluzivní obsah? Podělte se o váš názor v diskusi pod článkem.
Zdroj Techcrunch via Twitter