Za mých studií na ZŠ v malé horské obci se ještě o počítačích prakticky nevědělo.V naší třídě byly počítače jen dva - já měl díky otci z Tesly PMD85 (dodnes jede!) a kamarád Commodore díky jeho staršímu bráchovi.
Na PMD jsem strávil obrovské množství času, jak hraním, tak posléze i programováním. Bohužel tím, že jsem byl na to objevování vlastně sám s jen několika publikacemi, které o PMD vznikly, tak to šlo veeelmi pomalu a ztuha. Mít v té době po boku nějakého zapáleného parťáka, mohl bych dnes být někde úplně jinde...Na SŠ tech. směru jsme díky zaměření oboru měli mimo MS-DOS a Word také programování v ASM x51 a Pascal, AutoCAD, HW architektura PC, layoutování PCB, prostě samé úžasné věci. :)
Učili jsme se na 386, 486 a P1. Nemálo odpolední jsem proseděl v PC učebně a i díky vstřícnosti mladého a akčního správce sítě (budiž mu země lehká) jsem se konečně lépe dostal k informacím, které mě fascinovaly a posouvaly dál a dál.Musím po letech smeknout a uznat, že drtivá většina mých (nejen IT) učitelů byli opravdu odborníci, kteří věděli co učí a proč to učí a dokázali o tom povídat takovým způsobem, že "ti se zájmem" to až hltali a "ti méně schopní" to snad alespoň občas pochopili.Na VŠ to bylo s PC ještě zajímavější, C++, architektura sítí, TCP/IP, kompresní algoritmy, simulace el. obvodů, MatLab, AutoCAD a já nevím co ještě. Nejcennější byly praktické laboratoře, např. když jsme měřili DSL přípojku a simulovali delší vedení, tak bylo krásně vidět jak klesá rychlost přenosu. :)Dnes pracuji ve vývoji a ta poměrně dobrá znalost HW a vyvinutý čuch na sledování a analýzu chování přístroje denně využívám.Velmi mě mrzí, že jsem se nikdy během studií nesetkal s projektovým řízením a metodikami typu ZTD.
Tyhle dovednosti by se měly vštěpovat jako druhé, hned po psaní, aby to už šlo všechno pěkně zapisovat. :)
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 03. 2014 19:03