Index, prosím: srovnání desktopových vyhledávačů, 1. část

Diskuze čtenářů k článku

Ondrej  |  09. 08. 2005 14:50

U vyhladavacov mi chyba vyhladavanie textu vo vnutri dwg suborov. Obcas clovek potrebuje najst niektoru poznamku alebo detail, ale spomenut si, v ktorom to bolo projekte, je tazke. Viem, ze existuju specialne softwary, ale s cenou nad 1000 dolarov. Nevie niekto o niecom "free"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  09. 08. 2005 13:05

dekuji za tip na vyhledavaci program Copernic Desktop Search, nicmene se mi nedari donutit CDS vyhledavat na sitovych disich, co je potreba nastavit, aby prohledaval i sitovy disk. Predem diky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indy  |  09. 08. 2005 13:46

Option-Files-Add-My_Network_Places...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indy  |  09. 08. 2005 13:46

Options-Files-Add-My_Network_Places...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  09. 08. 2005 17:23

Ano takto jsem to tam predtim zadal, ale nehleda to tam. Uz ti to na tom sitovem disku neco naslo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  10. 08. 2005 10:15

Jakou máš verzi? 1.6.740 hledá na síti zcela bez problémů... Máš na ten síťový disk práva?
Míra
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  10. 08. 2005 10:15

Jakou máš verzi? 1.6.740 hledá na síti zcela bez problémů... Máš na ten síťový disk práva?
Míra
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 08. 2005 11:43

Neznáte něco rozumnýho na prohledávání disků bez nutnosti indexace? Spousta dat je i na CD nebo DVD (vím že se to dá taky indexovat)... Data se na disku taky občas přemisťují a znovu by se muselo (pře)indexovat.

Znám FileLocatorPro, je celkem slušný. Znáte něco podobnýho?

Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  09. 08. 2005 10:22

Kdo používá vyhledávače často (tedy nemyslím ty, co mají PC na hraní a neví k čemu je to vyhledávání dobré) ocení široké možnosti dotazů. A to mi v tomto (a i v podobném v PC magazínu) chybí. Dle mých dlouhodobých zkušeností (používám lokální indexový vyhledávač tak 7 let - Wilbur) by každý vyhledávač měl možnost požívat hvězdičku a otazník, vynikající je možnost omezení vzdálenosti mezi hledanými slovy a i jejich pořadí. Tohle vše uměla kdysi slavná Altavista, dnešní pablb Google neumí z toho nic!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fuchs  |  09. 08. 2005 15:49

Jsi přesně typ chlápka, co se šuká vlastníma názorama, kuřhovne, zavři už fekál, máš v hlavě nasráno, chtěl bys ňákýho helmuta co by tě mrdal do prdele, co? ti dám koule do svěráku až budeš pištět jak prase na líbánkách, otvírej hubu radši jen na polykání čuráků špinavejch cikánů, lesboidní čůráku větší kurvu aby člověk pohledal utři si mrdku z držky než ji zase otevřeš, Máš hlas zastřenej mrdkou, bukvice nadrbaná, uřež si pro dobro všech čtenářů konečně prsty a strč si je do prdele ty vesnickej senochrupe, homošoumene, senilní adolescente, ty duševně autofelační onanisto, ani botu s psím hovnem bych si o tvůj ksicht neotřel, hnusná hromado hoven, nastel si do držky filcky, třeba z tebe potom poleze něco chytřejšího kundí mrdko, nebetyčnej zkurvenče, mamrde, vejmrdláku, lamo neschopná, pako primitivní, idiote, měl bys fízlovat, takový svině vždycky udělaj kariéru smrdíš jako psí předkožka, potrate prasečí kundy, čuramedáne, pablbe, impotentní buzitlachu kundoslize, zamrdanej čůráku pamrde, tvoje hlava je jeden velkej jebák plnej sraček, kdybys aspoň trošku přemýšlel, ale ty umíš jen kecat pičoviny, nepraskni ty nabubřelej hovnocuce, přiteplalá buzničko, vytvrdlej žumpomrde mentální potrate, každej dutohlavej špalek je podle tebe einsteinem, měl jsi spáchat harakiri ještě v děloze, hovnohlte, debile, narvi si palici do svý velký prdele, ať se ti v ní aspoň trochu rozsvítí, naser si do šprcky, výkvěte frigidní souchotiny vyližprdelko lezl bys do prdele i przniteli své matky, kdybys z toho něco měl ty zasraná tlustá buzno, tchoř je proti tobě navoněnej frajer, kreténe, koneckonců jsi jenom otravnej blbeček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabelhirsch, gabelhirsch  |  09. 08. 2005 17:05

další "uživatel" oné internetové stránky... škoda. hloupost můžeš projevit i jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LH  |  09. 03. 2006 23:21

kurva skoro som sa zadrhol od rehotu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  09. 08. 2005 09:54

Mám nainstalované hledání od Google a překvapila mě velikost souborů s indexem, nad 1,2GB dokumentů (nepočítám mp3, video a foto, tam indexuje akorát název a ID tag u mp3) vytvořil přes 2G index. Tak si říkám, jak velký musí být index nad celim internetem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lemur  |  09. 08. 2005 19:12

To je normalni - sam jsem kdysi generator indexu delal. Z 1.5MB textu to klidne udealo 2MB index. A yo, jak velky musi byt index celeho Internertu u Googlu, by mne take zajimalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  09. 08. 2005 23:28

Viděl jsem 1TB dat v PC a Google index měl 3GB... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  09. 08. 2005 09:18

"...představíme jednu komerční aplikaci, jež dokáže například skloňovat česká slova." K čemu skloňování, když se hledá fulltextově? Stačí zadat kořen slova. Sice to trošinku pomůže, ale kupovat k vůli takovým malýmu užitku vzhledem k ceně...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  09. 08. 2005 10:09

Zrovna skloňování. Koren je sklon. Muzes to zkratit na sklo, ale nedej boze, abys delal ve firme, ktera vyrabi okenni ramy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  09. 08. 2005 15:06

asi bude lepší dát jiný příklad :) tak dám poprvý hledat "skloň" a podruhý "sklon" :) Furt to za ty prachy nestojí... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trained.Monkey  |  09. 08. 2005 09:17

V linuxu zatim nic takoveho neni. Velice nadejne vypada Beagle (v tomhle dohani smart folders), ale zatim je v nepouzitelnem vyvojovem stadiu. Pak je tady jeste Kate, ale ta ma trochu jinou filozofii.

Takze jsem zacal psat vlastni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  09. 08. 2005 10:07

Nikoliv Kate (to je editor), ale Kat. Nicmene, musis pockat na KDE4. Pokud se jim povede dotahnout do pouzitelneho stadia Tenor (viz. http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/reviews/5816/1/) pak se mame na co tesit a ostatni budou jen koulet ocima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
espinosa  |  09. 08. 2005 10:53

kio-lucene
http://kde-apps.org/content/show.php?content=23874

Vlastni projekt je dost cerstvy, ale je zalozen na osvedcenem systemu Lucene - z dilny Apache, pouze prevedene do C - viz projekt cLucene. Lucene pohani radu ceskych serveru zalozenych na Jave. I Beagle je zalozen na Lucene.

kio-lucene - Perfektni integrace s KDE - muzete vyhledavat i v Open File dialogu .
Vysledky muzete ukladat, vracet se k nim. Zvlada DOC, OOo soubory, PDF, metadata.
Muzete indexovat i sitove zdroje (Samba, FTP) i soubory zabalene v archivu (Zip, tgz ..) Zatim nema webove rozhrani pro vysledky a hlavne - indexace se musi volat explicitne (Beagle si sam hlida zmeny v souborovem systemu a zahaji indexaci automaticky).

Urcite stoji za vyzkouseni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 08. 2005 06:56

jak casto kdo vyhledavate? docela by me to zajimalo, ja tak mozna jednou za nekolik tydnu. vzdycky jsem si data ukladal do "logockych" mist/slozek/podslozek a nemam nejmensi problem najit co potrebuju bez nejakeho uzasneho vyhledavani. tzn rychlost vyhledavani me nezajima a predstava ze kvuli necemu tak nepodstatnemu budu instalovat nejaky soft...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  09. 08. 2005 07:56

No, víš, to, že to nepotřebuješ ty, naprosto nic neznamená... A nejsou na světě jen home uživatelé s pár desítkami nebo stovkami datových souborů (mp3 a obrázkové archivy nepočítám)...
M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  09. 08. 2005 21:43

No, vis, a proto jsem se ptal jak casto to kdo pouziva... btw, nevim jak ty, ale ted jsem se dival k sobe na disk, vide+foto+mp3 = 11.348 souboru v 94 slozkach. presto vyhledavani temer nepouzivam, neni treba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  10. 08. 2005 10:04

No právě, video a mp3 není třeba indexovat, protože jsou rozděleny podle alb a tak dále. A hlavně - 11000 souborů v pár desítkách složek - to fakt nic není. Ale já musím být schopen najít TEXT UVNITŘ souborů - a to mohou být soubory z mnoha různých počítačů z různých oblastí na jejich discích (a jde o sposuty desítek tisíc (možná spíš o stovky) souborů ve stovkách, spíš tisících adresářích) - tady je veškeré adresářové třídění k ničemu. A Win vyhledávání už vůbec, protože nenajde text ani uvnitř wordu, natož pak v PDF a podobně. Uvědom si, že tady nejde až tak o vyhledávání podle názvu souboru, ale podle obsahu, a to včetně náhledu. A kromě souborů jde taky třeba o poštovní klienty... Tak asi tak.
Míra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek  |  09. 08. 2005 08:38

Souhlasím s názorem, že vyhledávání se používá zřídka. Sám mám na HDD skoro 200 tisíc souborů a vyhledávač potřebuji jen málokdy a pak používám ten integrovaný ve Windows. Když se s ním umí zacházet, dá slušné výsledky. A mimochodem hledání DOC souboru má v sobě integrované Word, ale to uživatelé málokdy vědí natož aby to používali    Řídím se heslem, čím méně programů v PC, tím lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  09. 08. 2005 08:48

jenže takový google neprohledává jen to, co máš na disku, ale také to, na co ses díval na webu. Nikdy se ti nestalo, že jsi četl nějaký článek a po nějaké době potřeboval nějakou informaci z toho článku, ale už jsi nevěděl, kde jsi to četl? V tomto případě je google k nezaplacení.
A i vyhledávání souborů je s ním mnohem rychlejší. Akorát byl porod ho přesvědčit, aby nacpal indexy jinam, než do systémových složek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  09. 08. 2005 13:08

Porod? pche... :)

http://desktop.google.com/plugins/tweakgds.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 08. 2005 09:20

Tak to by mě zajímalo, kde to hledání doc souborů je. V  doc souboru, to ano. Nenašla to ani nápověda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  09. 08. 2005 09:29

Integrovane vyhledavani MS-Office (ne MS-Word), je dobry napad, ale velmi casto selhava. Z mych zkusenosti muhu rici, ze za vsim je asi ceska diakritika pouzita pri pojmenovani slozek nebo souboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  09. 08. 2005 12:10

Diakritiku v nazvech souboru a slozek zasadne nepouzivam. Toto je jeden z duvodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
von Banhoff  |  09. 08. 2005 13:46

kdo používá češtinu v názvech souborů a adresářů je trotl a sebelepší software je mu na dvě věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  09. 08. 2005 16:25

- sam diakritiku neuzivam, ale vysvetle to normalnim uzivatelum, kdyz MS to do nich cpe ze vsech stran jak je to vyhodne,
- na druhou stranu, proc ne??? proc se omezovat??? vyresi to UTF-XX kodove stranky??? vzdyt se uvazuje i o kaligrafickych (Japonsko, Cina) znacich v URL adresach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  12. 08. 2005 20:44

Jsem trotl největší, protože ZÁSADNĚ používám češtinu všude, kde to jde - v názvech souborů (bez ohledu na typ), v ICQ, při psaní příspěvků na webu... ježiš, proč bych se měl omezovat na nějaký zpotvořený pseudojazyk? Kvůli integrovanému vyhledávání Office (v životě jsem to nepoužil)? Kvůli tomu, že někdo používá unixového textového klienta na komunikaci nebo prohlížení webu? Nejsem blázen!
Jinak patřím také k té sortě lidí, kteří vyhledávání používají jen velmi zřídka a vystačí si s něčím jednoduchým (Total Commander). Rozhodně nestojím o to, aby mi na pozadí nějaký prográmek indexoval, kdy ho zrovna napadne. To znám, spustí se zrovna když nahrávám televizi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  09. 08. 2005 08:43

To jsem si taky vždycky myslel. Teď používám Copernic Desktop Search, indexace probíhá na pozadí, RAM to žere minimálně, indexy jsou na jiném disku než systém. A oceňuju i prohedávání historie FF. Napíšu klíčové slovo a okamžitě mám co potřebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  09. 08. 2005 08:48

Přesně tak, taky CDS používám ve firmě, včetně síťových disků a Outlooku a nemá to chybu.... Výysledky okamžitě, včetně obsahu v PDF a podobně... BTW, vy, co používáte integrované vyhledávání ve Win - jak vyhledáváte uvnitř PDF?
M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  09. 08. 2005 13:02

dekuji za tip na vyhledavaci program, nicmene se mi nedari donutit CDS vyhledavat na sitovych disich, co je potreba nastavit, aby prohledaval i sitovy disk. Predem diky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alnath  |  10. 08. 2005 10:10

Především musíš mít verzi 1.6 (mám build 740), starší to neuměly. A pak už v pohodě "Options" -> "Files" -> "Add"
HTH
Míra
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 08. 2005 09:06

Zkoušel jsem kdeco, CDS je nejlepší. Kdo má mraky souborů a říká, že to nepotřebuje, tak s nimi zřejmě nepracuje. Používám ho denně a v tisicí dopisech a mailech bych se jinak nevyznal, i když poctivě třídím. A hlavně to mám okamžitě. Prohledávání ve Windows je zoufalé, nakonec to už MS zjistil také.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EnW  |  09. 08. 2005 12:34

Přesně tak, taky jsem skončil u Copernic Desktop Search... Google je celkově zaměřený více na web, Microsoft jsem používal dříve, ale ten má docela problém s využitím paměti: hlavně pokud máte hodně e-mailů (já cca dvacet denně, někdy s několikamegovými přílohami, dva roky zpátky = spousta), zabere si Microsoftí vyhledávač klidně 100mega paměti...
Přístup "logických složek" sice využívám taky, nicméně najít po roce a půl jednu konkrétní reklamu nebo obchodní nabídku, když jich dělám desítky týdně, je trochu mimo schopnosti logických složek a sloní paměti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krystof, Krystof  |  09. 08. 2005 13:16

souhlasím. Taky nepotřebuji si instalovat speciální vyhledávací soft. Možná časem. Zatím v tom mám pořádek a vím kde co je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
von Banhoff  |  09. 08. 2005 13:49

jo to jsou rozumní uživatelé, ale výrobce majoritního OS se snaží naučit uživatele mít v počítači s prominutím bordel a vše na jednom místě v jenom adresáři, který navíc je ten nejméně vhodný a díky tomu je má uživatel to slovo na b i na pracovní ploše :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quichote2000  |  09. 08. 2005 00:39

Mě by hodně zajímal test se Spotlight, vlst. proč se živě.cz naprosto vyhýbá Macům?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  09. 08. 2005 01:28

Presne. Na to som zabudol. Chcel by som vidiet porovnanie Spotlight a Beagle s vyhladavacmi vo Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  09. 08. 2005 10:03

Jasne, Spotlight je prvni indexovy vyhledavac zabudovany primo do operacniho systemu (kdyz pomineme jeho nesmeleho predchudce z OS 9). Ja mam jen WinXP a OS X 10.3.9 Panther, ale videl jsem to u kamarada co ma OS X 10.4 Tiger a je to bomba - je rychly, vyhledava uz behem datlovani, vysledky se logicky radi a neexistuje snad format ktery by nedokazal indexovat. BTW: Opravdu to indexuje i texty v obrazcich v pdf?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sam  |  09. 08. 2005 10:16

Texty v obrazcich v PDF? Pokud jsou texty v obrazcich v PDF opravdu "texty", tak samozrejme (tedy napr. EPS s textem v PDF) - pokud je text rastrovany, logicky nic nenajade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  09. 08. 2005 10:40

Tak to je vyzva pro pristi verzi OS X 10.5 - umela inteligence. Spotlight projde fotky co mate na disku, zjisti co na nich je a oindexuje je. Pak zadate slovo Tiger a ono to najde i fotky na kterych je tygr. To by byla bomba..ale myslim ze by to naslo mnohem vic obrazku kdyby byl dotaz na "naked woman with big boobs". No obavam se, ze jsem se zasnil mnohem vic do budoucnosti nez co uvidime v OS X 10.5 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joer  |  09. 08. 2005 14:34

Neviem co si myslel, ale pokial je v subore pdf obrazok a pod nim je napisany text, napr. toto som odfotil dna atd, a zadas vyhladat v Spotlighte slovo toto alebo som alebo odfotil, tak samozrejme ti takyto subor najde, lebo pracuje s metadatami. To znaci ked mas fotografiu odfotenu napr. nokiou D70, tato sa vola standartne DC000025.jpg a ty zadas klucove slovo nokia, tak ti najde aj takuto fotku, lebo ta nesie v sebe metadata ze bola odfotena nokiou. myslim si ze Windovsi/Vista/ nebude mat dlho takuto moznost, aj ked sa chlapci z Redmondu chaporia ze nieco podobne bude. Ale kde bude Spotlight a ine technologie zabudovane v OS X o rok, dva, kym bude Vista este len v plienkach?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  09. 08. 2005 23:34

Pokud jde o Spotlight, tak tady je odkaz na figle, triky a pokrocile vyhledavani pomoci Spotlightu:

http://applexnet.com/index.php?name=News&file=article&sid=1535

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  09. 08. 2005 00:33

Mna by celkom zaujimalo aj porovnanie s Beagle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor