Ikea vylepší digitální služby. Ale zatím ne tak, jak by si všichni přáli | Zdroj: Ikea

Zdroj: Ikea

Ikea vylepší digitální služby. Ale zatím ne tak, jak by si všichni přáli

Ikea musela kvůli protiepidemickým opatřením na několik měsíců zavřít prodejny. Navzdory tomu utržila 9,7 miliardy korun, jen o 7,5 % méně než v předchozím roce. Co neprodala na místě, to zvlášdla alespoň na internetu. Podíl online prodeje totiž vzrostl na 40 %, ještě v roce 2020 to bylo jen 14 %.

David McCabe, šéf středoevropských poboček Ikey, chce proto dále posilovat rozvoj digitálních služeb. Nábytkářský gigant vylepší mobilní aplikaci, pomocí níž bude možné nakupovat a platit na prodejnách systémem Scan&Go, který už v Česku nabízí také Tesco, Globus nebo Kaufland. Novinka bude nejprve dostupná v Brně, pak i v dalších třech prodejnách.

V e-shopu pak budou k vidění produkty z Cirkulárního hubu, tedy bazarový nábytek a jiné produkty, kterým Ikea prodlouží život. Na webu však budou jen rezervace, vyzvednou se musí v obchodech.

Ikea zatím ale stále nemá v plánu vytvořit plnohodnotný e-shop, jako to známe z jiných obchodů. Citelně chybí centrální (mezi)sklad, takže veškeré objednávky jsou závislé na tom, co je dostupné na některé ze čtyř prodejen v Praze, Brně nebo Ostravě.

Ikea loni prodala 488 tisíc masových kuliček a 600 tisíc hot dogů

Společnost alespoň rozvíjí možnosti vyzvednutí zboží. Vedle dopravy domů a převzetí v obchodech Ikea loni rozjela 13 výdejních míst v regionech, postavila 110 samooblužných výdejních boxů umístěných vedle prodejen a na pražském Chodově otevřela plánovací studio. Letos chce podobné malé kiosky otevřít v dalších krajských městech.

Určitě si přečtěte

Články odjinud