Facebook představil svého „zabijáka YouTube“. Jedná se o novou aplikaci a službu Instagram TV, zkráceně IGTV, která umožňuje sdílet video příspěvky až hodinu dlouhé v rámci Instagramu. Největším rozdílem oproti YouTube je ale provedení videí – zde budou striktně vertikální.
IGTV funguje jako samostatná aplikace pro Android a iOS, dostupné je ale i skrze klasický Instagram. Hned po spuštění začne přehrávat video, další je možné vybírat posunem do stran či vyhledáváním. Facebook to označuje za snahu zjednodušit uživatelům přístup k obsahu, podobá se to ale automaticky spouštěným videím na Facebooku. Těmi služba naháněla falešná čísla o přehrání, kterými se pak chlubila hlavně inzerentům.

IGTV najdete v samostatné aplikaci nebo přímo v Instagramu.
Samotná videa jsou pak tříděna do čtyř záložek s výběrem videí pro vás, od sledujících z Instagramu a populárních na síti. V poslední jsou ta, na která jste se nedodívali. Jejich list přitom bude poměrně dlouhý, přepínat videa je totiž velmi snadné a o to náročnější bude pro tvůrce udržet pozornost diváka.
Hlavní odlišení aplikace je ve vertikálních videích, která již fungují v rámci Stories, zde je to ale současně jejím největším problémem. To, co funguje v rámci krátkých klipů většinou příliš dobře nefunguje u delšího obsahu. Prozatím se totiž nejčastěji jedná o ořezaná videa, která byla původně točena klasicky na šířku a je teď na umělcích se poprat s novým formátem a tvorbou kompozice.
Takto Instagram službu uváděl na konferenci v San Franciscu:
Facebook se novinkou snaží zaujmout především ty, kteří již nyní používají Stories pro sdílení každodenních zážitků a minutový limit byl pro ně příliš krátký. V tomto ohledu by mohl i vážně konkurovat YouTube, odkud by se tvůrci vlogů a podobných formátů mohli přesunout. Prozatím je ale brzo na to říci, zda se službě podaří přilákat i jiný obsah.