IFPI ČR se svou kampaní zřejmě neustoupí

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  20. 04. 2001 19:28

Docela dobrej clanek z Inetmag.cz, jenom drobny uryvek:
... Diletantsky a bez hlubší znalosti věci provedená kampaň "Kopírování zabíjí hudbu" české pobočky IFPI překvapí i otrlé. Oficiální stránky IFPI odrazují od kopírování CD poukazem na pohrdání neznačkovým oblečením a kampaň bezostyšně zdůvodňují poklesem zisků. Nijak není oddělena problematika organizovaného pirátství a stahování hudby ve formátu mp3 fanoušky pro vlastní potřebu, oficiální stránky neposkytují ani náznak úvahy, jak by mohl vypadat způsob internetové distribuce hudby vyhovující fanouškům i hudebníkům. Pokud se člověku dostane do ruky vrcholný produkt zmíněné kampaně, kterým je CD jímž bojují proti pirátství sami umělci, neubrání se úvaze, že hudbu na tomto disku prezentovanou žádné vypalování už zabít nemůže, ta umřela už dávno sama.

(Petr Soukup, 7.10.2000)


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  20. 04. 2001 19:28

Z kolace zisku nejvic ukousne distribuce a vydavatel, to je jasne.. Ale tvrdit, ze 500-600 Kc je LEVNE je DRZOST. (a s tim, ze ceny nejde snizit, to nebude tak horke, jak jinak by mohl POPRON prodavat svoje CD o tolik zlevnena ?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  20. 04. 2001 19:28

Popron zkrachoval a je v konkursu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOMBAJN  |  20. 04. 2001 19:28

AHA... to hodne vysvetluje.... ale i tak bylo fajn ze slevnil ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  20. 04. 2001 19:28

Huráááá! A až takhle zkrachujou všichni, tak bude všem slušným lidem líp! Kopírovat, kopírovat, kopírovat! ;))
P.S. Pro kluky z Lunetiku, co podporujou kampaň IFPI: Kluci nebojte, ty vaše sračky bych asi ani nezkopíroval, mám úctu k CDR médiím! PP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 19:28

Chtěl bych vidět distributora, který by za 7% něco prodával. Vždyť to tak těžko pokryje náklady. Standardní distributor nakupuje za 60% z koncové ceny, dále prodává s 10-12% rabatem, zbylých 30% jde do maloobchodu. Samozřejmě první týdny po uvedení je koncová cena ještě o nějakých 10-30% navýšena. Navíc dle informací které se běžně objevují v tisku, mají přední zpěváci ze svého CD jen pár korun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Zlamal  |  20. 04. 2001 19:28

Z hypoteticke koncove ceny dejme tomu 500,- Kc s DPH vychazi cena bez dane asi na 409,- Kc. Z toho tedy podle clanku:
10% reklama = 40,9 Kc
4,5 % náklady na nahrávání = 18.5 Kc
8,3 % výroba = 33.9 Kc
7 % distribuce = 28.6 Kc
-----------
zbytek připadá na autory nahrávek a vydavatele IFPI = 409 - 40.9 - 15.5 - 33.9 - 28.6 =

plus/minus 290,- Kc CISTEHO ZISKU (za spravnost vypoctu nerucim)

Hrome, to je prece dobrej kseft, no nee? A my nevdecni remcajici kupujici jeste mame proti tomu namitky. Vzdyt nebozi vydavatele na tom Cd-cku vlastne skoro zadnej zisk nemaji, takze jak po nich muzeme chtit jeste slevu..... :o(((( Je to peknej humus a jim ani neprijde blby takovym vypoctem argumentovat. A co takhle treba slevy v Popronu, panove, tam to jde? Jak je to jen mozne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Kokes  |  20. 04. 2001 19:28

Nejak mi to nesouhlasi s tvrzenim nejaky americky zpevacky (fakt nevim koho, posloucham jen filmovou hudbu), ze z prodejni cenny cca 17 dolaru pripadne na umelce asi tak 50 centu, pokud je ovsem uz superznamej a superprodavanej. Pokud je to nekdo zacinajici, tak na kazdy CD doplaci. Nevim, nakolik tomu muzu verit, ale zcela jiste vim, ze za cenu 33.9 Kc na vyrobu, kterou uvadi IFPI, klidne udelam CD-R i s vetsi casti barevnyho obalu. Jestli je efektivita vyroby tak mizerna, ze v mnohatisicovych profesionalne delanych seriich stoji jeden kus skoro totez, za co si ho muzu udelat sam doma, je to skoro divny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jack  |  20. 04. 2001 19:28

Ať jdou do prdele kašpaři.
Kopírujte, kopírujte a kopírujte

Všechny ochrany jsou na hovno. Všechno jde nějak ochcat. Navíc CD-Romky mají digitální výstup, takže data odchytím na výstupu a je mi jedno jaké ochrany na CD udělají. Hrát musí, nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jura  |  20. 04. 2001 19:28

to musí mít člověk hodně velké koryto, aby se mu 600,- za jedno CD nezdálo moc.

Všichni ti idioti, kteří rozhodují o "legalitě" vypalování mi můžou políbit pr... kradu, protože nekradu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hexen  |  20. 04. 2001 19:28

Jaka je tedy soucasna ochrana audio CD ?
----------------------------------------

1. oversize CD (vice nez 74 nebo vice nez 80 minutove CD)

2. vadne sektory (prouzek)

3. CD EXTRA (Da se to hodnotit jako "ochrana" ? Asi ano)

4. Stopy kratsi nez 4 sekundy

Zapomnel jsem na neco ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deathka  |  20. 04. 2001 19:28

Jako ochrana CD taky slouží plastová krabička )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:28

Ano. Zapomněl jste na "Copy protection bit", který je uložen v nějakých subkanálech.

V zásadě jde o to, že autorsky chráněné CD ho má nastavené na 1, "ostatní" ho mají na 0 (mám jedno takové lisované :)

A jak to funguje ? Jednoduše. Grabovací soft ohlásí "Sorry, this CD is copy protected. Use -o option". No a když se na příkazovou řádku přidá -o, jde to jak víno :)
Tedy abych byl přesný, tohle platilo v dřevních dobách a dnešní grabbery na tenhle bit prdí rovnou.


P.S. Jediné "rozumné" využití je na stolních paličkách Philips, kde se díky tomu dá pořídit jen jedna kopie z originálu :

"Originál" má tento bit :
a) 0 == není chráěn proti kopírování, kopie bude mít 0
b) 1 == je chráněn, kopie se podaří a tento bit bude pulzovat
c) pulzuje == jde o kopii chráněného originálu, další kopírování neprojde.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  20. 04. 2001 19:28

Tady jde v první řadě o prachy. A těch 200 šášulů (nebo kolik jich je), co nás coby výkvět národa zastupují, zvedne klidně třeba znovu ruku proti zájmům většiny. A bude po legálním kopírování záložní kopie. Ale kdo jim to bude kupovat to teda nevím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  20. 04. 2001 19:28

Autorský zákon říká, že lze pořídit kopii k soukromým účelům, pokud je tato zřetelně jako kopie označena. Tak ať táhnou do ři.i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  20. 04. 2001 19:28

To o tom zretelnem oznaceni plati pro obrazova dila - obrazy, reprodukce a tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor