Icloud – webový operační systém (aktualizováno)

Diskuze čtenářů k článku

avatar
15. 11. 2008 00:20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2008 22:41

Velice přínosný příspěvek, nebýt tohohle, tak jsem trávil zbytečných par minut pročítáním diskuze..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2008 23:13

a co je na nem tak spatneho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 23:21

Když se můžu odkudkoliv připojit ke své ploše, tak jakou mám zaručenou bezpečnost přihlašovacích údajů? V internetové kavárně bych se nepřihlásil ani do emailu. Jak si můžu být jistý, že tam nemají "sledovací" program? A jak je to s daty na takovéto webové "ploše"? Jak je zaručena jejich nedotknutelnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2008 08:41

Samozřejmě nijak. A o důvěryhodnosti soukromých firem, pro který je to jenom kšeft, si nech zdát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pe
14. 11. 2008 15:26

řekl bych že se jedná o věčný vrch web vývojáře přiblížit webové aplikace těm desktopovým. Se zvyšující se rychlostí připojení už je pomalu realizovatelné provozovat takové technologie, které nám zajistí tak rychlou odezvu a takové možnosti jako desktop aplikace. Určitě v tom je budoucnost, ale chce to brát s mírou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 14:14

Může mi někdo říct, co to umí navíc oproti Ulteu? Ano, Ulteo potřebuje Javu a při pomalejším připojení má špatnou odezvu, ale funguje na všech platformách, kde je Java, a je to plnohodnotný systém. Můžu si tam pustit aplikace jako na normálním linuxovém desktopu (OpenOffice atd.). Toto mi spíš přijde tak na úrovni systému v chytřejším mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 14. 11. 2008 19:10

Ulteo je výborné, ale troufám si tvrdit, že to už je trošku jiný (pokročilejší) žánr. Live Desktop v Ulteru je pak pomalejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 12:43

Já si vždycky myslel, že je to program (nebo sada programů), která se stará o komunikaci s HW a tím vytváří prostředí pro běh dalších programů, které nemusejí být psané na míru danému HW.

Ale tady to vypadá, jako by OS byla vlastně plocha s ikonkama... Takže když si ve Windows změním desktopové prostředí, změním tím i OS? Podle mě by byl vhodný název webová plocha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 13:20

Aj webovy OS sa stara o komunikaciu medzi HW a SW. Pouziva pri tom sice medzistupen, browser, ale programy pren pisane to nemusi zaujimat. A ciste teoreticky by sa dal z hladiska programov aj browser povazovat za hardware, respektive za nieco, nad cim treba vytvorit asbtraktnu vrstvu, aby programator aplikacie nemusel pisat kod plny "if (os.IE) .... else." To ale, zial nieje tento pripad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 16:19

jestli je to resene jen jakoby vzdalenou spravou, tak to urcite vyuziva HW, sice ne tvuj, ale ten ve Svedsku urcite :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 11:27

Hezke,

podle me je otazka casu kdy s necim podobnym prijde Google, potrebnou online aplikacni zakladnu uz ma, okno terminalu (Chrome) taky, technologii pro offline beh tez (gears) takze uz to jen nejak zkompletovat do nejakeho jejich minimalistickeho GUI a Google OS je tu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 08:55

Takže si to shrnem: Máte windows - tedy plnohodnotný os. A na něm si spustíte pomocí webového prohlížeče, který na toto není dělaný, další OS, tentokrát webový, pomalejší, s daleko méně funkcemi. Uniká mi smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pe
14. 11. 2008 09:17

ono je to spíš důkaz toho že přes web se dají používat klasické aplikace...což je od webových stránek krok dopředu, webovky jsou bezstavové a méně hodnotné aplikace než klasické desktopy. zlý jazykové tvrdí že tímhle směrem se web bude vyvíjet. Ale popravdě zatím v tom moc smyslu taky nevidím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 09:48

JAKE klasicke aplikace? Zadne tam nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pe
14. 11. 2008 09:59

myslel jsem použití "jako" klasické aplikace, žádna klasická tam není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 15:36

Klasicke aplikace jsou desktopove aplikace. Chapete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 10:43

Tady jde hlavně o možnosti do budoucna, kdy ten OS WIN nebudeš mít, a počítač bude mít nějakým způsobem "integrován" ten "prohlížeč", kterým se připojíš k webovému OS. Ppočítač pak může bejt v podstatě takovej jednoduchej terminál s jedinou aplikací, který nic moc neumí, ale přesto tam bude všechno (pokud máš internetový připojení) díky webovýmu OS. Je to zajímavý, protože cena počítače pak může bejt opravdu nízká, a počítače budou opravdu na každým rohu, a navíc můžeš na všech mít "to svoje" nastavení. Ale musim říct, že se mi to taky zase tolik nelíbí, je to taková věc, bez který by sme se asii obešli. Já radši budu mít klasickej OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 11:03

jinými slovy se na televizi v obýváku přepneš na webový OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
14. 11. 2008 20:18

Fakt me zajima jak so na tom pusim treba Oblivion v HDR ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2008 22:37

Podle tveho "podpisu" pod prispevek, je videt, ze jsi jednou IE pouzival - nechal na tobe znatelne znamky poskozeni palice.. - ten zminovany Web OS frci na Linuxu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 11. 2008 19:02

HDR? .. to je obvykle zkratka pro Hign Dynamic Range... sice předpokládám že jste měl na mysli High Definition Resolution, ale přijde mi to trošku divné..

a pokud jste opravdu myslle původní význam pro dynamický rozsah, tak mi prosím vysvětlete co to u hry znamená? .. tenhle pojem má význam akorát tak ve fotografii, protože snímací čipy mají omezený snímací rozsah a proto se využívá technologie zvýšení dynamického rozsahu... (zjednodušeně řečeno)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 11. 2008 01:00

Nepletu-li se, tak ani sam autor nevi co tim HDR myslel, jenom to videl v nastaveni hry a a hloubeji se o to pochopitelne nezajimal (i kdyz treba taky ne...) Myslim ze u her HDR znamena "high detailed ray-tracing" (nejsem si jisty tim high detailed ale ma to snad neco spolecneho s raytracingem). Ruku do ohne bych za to nedal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 11. 2008 01:10

Ok, omlouvam se... Mel jsem nejdrive hledat nez neco napisu... HDR je (cituji):

High Dynamic Range Lights nebo také High Dynamic Range Rendering je metoda, jak dosáhnout toho, aby objekty ve scéně, které mají být jasné, byly skutečně jasné. A naopak ty, které mají být temné, byly skutečně temné. Ale přitom je cílem, aby byly všechny zřetelně rozeznatelné, scéna nebyla přesvícená a nebo naopak příliš temná, jako třeba v DOOM III (což s dosavadním RGB modelem nebylo možné).

Takze se take jedna o svetlo, ale ne o raytracing... Na wikipedii se pak muzete dozvedet, ze se jedna ho "high dynamic range" lightmap danych textur...

Tak se jeste jednou omlouvam za nykbe info, ale snad jsem to takto napravil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 11. 2008 01:19

Tak jeste jedna vec (uz si pripadam jako spammer ale kdyz uz si o tom neco zjistuji tak at to pomuze i dal). Ukazka s a bez HDR (na tom se nejlepe pozna rozdil v tech lightmapach):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Farcryhdr.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2008 08:44

+1

Díky. Moc si cením lidí jako vy kteří i po napsání příspěvku hledají jak to ve skutečnosti je... a taky díky za odkaz - moderní hry moc nehraju tak jsem ani nevěděl že něco jako HDR pro lightmapy existuje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 14:11

Zmysel je "evolucia", ultra tenky klient "na steroidoch". Len neviem, ci sa to presadi, pretoze uz dnes plnohodnota stanica nemusi mat disk, staci rychla siet a vykonny LTSP-like server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 17:52

Ale to nieje evolucia, to uz sme prekonali. Len mozno nie k lepsiemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2008 12:54

Kdyby na spuštění nebyl potřeba celý windows s internet explorerem, pak by se to možná pochopit dalo. Dalo by se to spouštět z levného hardware a os integrovaného na desce. Takhle je to prostě jen blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 11. 2008 16:42

Problem je, ze levni klienti jsou v podstate pekne drazi... jediny duvod, proc trvat na nasazeni nejakych NC je snazsi sprava. jednotlive aplikace zpristupnene "nadalku" smysl davaji, ale cely OS... zatim ne. mozna casem, az dojde k radikalnejsi zmene paradigmat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 14:29

Ze se ke svemu desktopu se svymi soubory dostanete z jakekoliv internetove kavarny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 15:40

To je samozrejme kravovina

To uz je praktictejsi mit svuj OS s programy na USB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 16:31

Naopak. Nechci porad myslet na to, ze nekde zapomenu flashku se svymi daty. Obcas si ji zapomenu vit, protoze s myslim, ze ji potrebovat nebudu. Taky jestli budu mit jenom programy jako portableapps.com na flashce, tak ne vsude jsou windows. A jestli budu mit na flashce i OS s temi aplikacemi, tak ne vsude (spise vyjimky) mi dovoli restartovat jejich pocitac, uz kvuli billing aplikaci na dobu stravenou na tom internetu ...

Takze jestli mam login a jedine co potrebuju je prohlizec, tak je to nesporna vyhoda.

P.S. Mimochodem, opravdu je velmi vhodne se v tomto pripade podivat i na ulteo.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 23:48

Zapoměl jsi dodat, že si v tom webovém operačním systému můžeš pustit webový prohlížeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 11. 2008 08:31

no, vypada to docela dobre, ale k cemu to je, kdyz stejne musi mit clovek nainstalovany widle????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 10:04

celkem chapu k cemu bych to vyuzil celekem dost cestuju NB sebou netaham v jakeoli internet kavarne ,letisti atd "mam svuj komplik ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 10:57

Ono to nieje az tak pravda pretoze existuju dosky ktore maju v Biose priamo prehliadac a su nastarovane v priebehu sekundy.Takze toto vidim ako prinost a urcite to ma podla mna buducnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 11:02

teď jde o to, jestli ten prohlížeč je IE a nebo, jestli iCould pojede i pod FF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 11:07

jezisi... nepis, ze neco neni pravda, kdyz o tom nevis nic. to, o cem mluvis, bezi na specialni verzi linuxu a ve clanku je napsane, ze sluzba vyzaduje IE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 12:46

To som si nevsimol ze potreba len IE sorry teda :) ale verim ze sa bude dat to cele prerobit aby to ficalo aj pod zvyskom prehliadacov v tomto vyhodu vidim pretoze v podstate staci mala krabicka monitor a ficime :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 07:47

webový operační systém, který nejde spustit ve webovém prohlížeči je na dvě věci, jinak nevím jak jste přišel na to, že explorer (průzkumník) je klasický správce souborů, pokud se zavřenýma očima připustíme, že je to správce souborů, tak určitě před špatným konceptem průzkumníka (kdy člověk nevidí odkud kam, soubory kopíruje nebo přesunuje) byl mnohem lepší a přirozenější koncept dvou panelů, kdy přesně vidíme, kam se co kopíruje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 10:32

Aha, takže ten Apple se s tím Finderem taky před dvaceti lety sekl (Průzkumník je totiž jeho kopie uzpůsobená pro Windows).

A vy jste barvoslepej nebo šilháte, že v průzkumníkovi nevidíte odkud kam přetahujete soubory????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 12:02

nejsem barvoslepý, ale v průzkumníku mám jen jedno okno, namísto dvou, takže nevidím okno odkud kopíruji A ZÁROVEŇ druhé okno, s novým umístěním souborů, navíc většina novějších dvoupanelových souborových manažerů podporuje taby (panely, karty), takže mám umožněno mít několik nejpoužívanějších adresářů stále "otevřeno" a při práci se soubory se pohybuji jen mezi taby a nemusím se stále "proklikávat" strukturou adresářů sem tam a zase zpátky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 14:06

Tak si pořiďte větší monitor. Já jsem se taky dřív nemohl obejít bez Krusaderu a dneska kopíruji soubory v Nautilu o 106. Stačí mít dvě okna vedle sebe, což jde při dnešních rozlišeních úplně bez problémů. A k těm záložkám: Stačí mít na liště zástupce nebo rovnou stále otevřená okna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
14. 11. 2008 20:12

ok 2 explorery vedle sebe. Fuj a kdyz chci kopirovat to mam pouzivat mys? i m602 byl 100x lepsi a chytrejsi nez explorer. mam 2 panely, chci kopirovat stisknu (v 99% pripadu) F5 a kopiruju, vidim co kopiruju, vidim kam kopiruju a hlavne vidim procenta a ne nesmyslnou hlasku do konce kopirovani zbyva 5 minut, kdyz jeste pred chvilkou to byly minuty 2. Explorer je dle me nejhorsi reseni pro zpravce souboru.

BTW : proc je potom pod linuxem tak oblibeny MidnightCommander (snad to pisu dobre)? dle meho taky uzasny zpravce souboru, ale na tom FTP v nem by mohli trochu zapracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2008 12:50

Tak samozřejmě, že m602 byl na něco lepší. používat na všechno jednoho správce souborů je podle mě nesmysl. Jsou úkony, na které se hodí Dolphin nebo Průzkumník windows a pak úkony, na které se hodí Midnight commander, total commander, Krusader, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 13:56

to by mě teda vážně zajímalo na co je lepší Explorer než zmiňovaná m602 nebo TotalCMD??? to mi jako řekni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 11. 2008 21:58

ehm mohu se zeptat, na cem konkretne by se u FTP v Midnight Commanderu melo zapracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2009 12:42

Treba na tom, aby kdyz vypadne spojeni k ftp se tam dalo znovu prihlasit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  18. 11. 2008 12:23

Myš rozhodně používat nemusíte, ačkoliv musíte zmáčknout více kláves. Zdá se mi, že jste upnutý na jeden koncept souborového manažeru se dvěma panely :)

Pozn.: Nejsem zastáncem MS Exploreru a také trošku preferuji souborové manažery se dvěma panely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2008 11:35

když budu mít na liště zástupce nejen na různé programy, ale i na kupu adresářů, pak budu mít lištu do třetiny obrazovky a můžu šetřit na nový větší monitor :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 15:35

To, ze pruzkumnik pouziva jedno okno, neznamena, ze nevidite, kam to kopiruje. Proboha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2008 11:34

buď vidím kam to kopíruji, nebo odkud to kopíruji ale nikdy oboje naráz a to je největší nevýhoda tohoto simulátoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 11. 2008 12:15

No me spis prijdou komicke iterace mezi tenkym/tlustym klientem ktere se tu v ruznych obdobach objevuji co IT existuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2008 15:34

To, odkud a kam kopirujerte soubory v Pruzkumniku samozrejme vidite, at uz pouzivate CTRL+C / CTRL+V, nebo je jednoduse pretahujete.

VIdel jste vubec nejaky Pruzkumnik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor