IBM se téměř zbavuje své výroby pevných disků

Diskuze čtenářů k článku

jouda  |  23. 04. 2002 00:24

Hmm, kazdej ma asi svoje vlastni zkusenosti, ja bych pridal taky svoje s WD diskama. Nevim kde lidi berou to ze to jsou poruchove smejdy, ja si teda nemuzu absolutne stezovat. Pouzivam je uz od svojeho prvniho pc, za tu dobu se mi v compu vystridalo 5 disku, vsechno WD a s zadnym nebyl nejmensi problem. Jeden starsi WD 610MB taham kazdy den v supliku mezi lokacema work<>home jako prenosne medium. Zazil uz ledacos, mimo jine pad z prvniho patra :) (je ale fakt ze byl v batohu), nedavno sem u neho delal surface scan - jediny sektor neni po tom vsem spatny. Stejne tak doma mam v compu WD 15GB/5.400 a naprosta pohoda - tichy, na ty otacky relativne rychly, pricemz comp mi bezi vetsinou cely den. Planuju ted nejaky diskovy upgrade, na 100% pujdu zase do Westerna, pro mne je to proste mercedes mezi diskama, sem na tu znacku holt uchylnej..... Ostatni maji mozna jine zkusenosti, ale mne zatim WD jeste nikdy nezklamal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
@stano  |  22. 04. 2002 01:54

Moje bilance za 2 roky-WD jsem 2x reklamoval a pak vymenil za seagate ,ten jsem reklamoval jen jednou a ted /cca rok/ mi funguje v pohode.Pred pul rokem jsem si koupil dalsi HD-IBM 60 giga.Minuly tyden jsem ho sel rejkamovat ,nebot se z nej zacaly ozyvet divne zvuky.Nastesti jsem mel cas vsechno zalohovat.Tak ted cekam na maxtor a uvidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  23. 04. 2002 13:10

Mel jsem podobny problem a Maxtor to vyresil :) jinak, Maxtoru znam spousty a nevy#&*@ se zatim ani jeden (klep klep)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  21. 04. 2002 14:06

Ať už jsou HDD jakékoli myslím,že už by nemusely být vůbec.Před nějakým časem jsem četl zprávu,že je to vlastně přežitek.Jsou už paměťová média bez pohyblivých částí,ale výrobci hdd dále pokračují s jejich výrobou,protože vývoj stál příliš mnoho a tak se to nakonec musí nějak zaplatit.Koneckonců nebyl by to první případ kdy nás spotřebitele drží pěkne při zemi.Neustálý a rostoucí prodej je dobrá modla.(Jak by to vypadalo s procesory kdyby nenastala konkurenční bitva?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L8M  |  19. 04. 2002 20:18

možná by se slušelo dodat, že v IBM pevné disky vymysleli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  19. 04. 2002 14:03

Mne slape IBM DTLA 305020 (20GB/5400) uplne v pohode. No problemm......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  19. 04. 2002 13:29

Shorel me 15 gb disk od IBM v zaruce,dostal jsem za nej 20 gb seagate a nemuzu si ho vynachvalit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  19. 04. 2002 18:11

.... až do doby, kdy shoří i on. :)

Viděl jsem již spoustu disků, spousta z nich shořela jak papír, včetně všemi tak opěvovaných WD (to jsou snad největší mrzáci pod sluncem), Maxtory to zabalí po roce usilovné práce (která ovšem není z těch nejrychlejších), Seagate s gumovými trenýrkami jsem nedávno reklamoval tři... A že by ty IMBka tolik hřály? No nevím. Mám tu v počítači 30GB WD (7200RPM, normálně v šasí) a 60GB IBM (AVER60 - tedy také 7200 RPM) v šuplíku. Podotýkám, že počítač nevypínám, jede i v noci na plné pecky, balí se na něm databáze. Můžu zodpovědně prohlásit, že IBM je a) tišší, b) rychlejsí, c) míň topí, i když je kolem něj jen umělá hmota, která teplo nevede tak dobře jako kov.

P.S.: Ten disk je z Thajska, nikolivěk z Maďarska :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  19. 04. 2002 04:41

Skoda, IBM hodne vymyslelo, ale s inovacemi na konecnych produktech to nebylo moc slavne. V posledni dobe to naopak prehnalo s rychlosti uvadeni jeho nejnovejsich technologii (zminene sklenene plotny, pixie dust) u kterych zda se podcenilo jejich vyspelost. Jejich GXP120 s limitem 8 hodin provozu nejspis uz ted vubec nikdo nekupuje. Ja bych si ho teda rozhodne nekoupil ... Naproti tomu, mnohem prostsi inovaci pouzitim treba osvedceneho napadu WD zvetsit konecne zase cache, to neudelali ...

Co se poruchovosti tyce, nepopiram ze to je dobre, slysim o tom na kazdem kroku. Prezto me bezproblemove doted chodi DTTA-351010 (16GP), DTLA-307045 (75GXP) i IC35L060AVER07 (60GXP). Bez problemu tak, jak jsem je koupil ... vykon perfektni, asi mam velke stesti ... pricemz posledni jmenovany mi slouzi k bezstratovemu grabovani z TV a nasledne praci s temito nahravkami, druhy jmenovany na system ...


Kazdopadne ted uvazuji o koupi WD 800JB s 8MB cache, IBM momentalne ne, a jak to podle clanku vypada, tak uz asi ani v budoucnu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  19. 04. 2002 07:32

opravdu bez problemu se daji koupit. jinak pouzival jsem disky DTLA-307045 a po 9 mesicich doslo k totalni havariji. nic horsiho jsem ve stroji nemel. teplota disku ja si kolem 60 stupnu proste neuveritelne co je mozne prodat  . kazdemu doporucuji se jich zbavit ci prodat nekomu pro dobre " poteseni  " ...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  19. 04. 2002 09:39

Ja mam chvalabohu len 40GB 7200rpm a na rozdiel od 30GB od Maxtoru mi ukazuje teplotu. oproti Case a Athlonu je nizsia (okolo 40 stupnov). Takze som vcelku spokojny. Aj ked system mam na Maxtore ) [ale to len preto, ze tam uz bol].

Ono je to uz proste tak, ak firma spravi pruser, tak si to ludia hned rozmyslia nieco od nich kupit.

nekupim uz disk IBM, chipset VIA, Creative zvukovky

Tusim nic ma tak nesklamalo ako tie dve posledne a IBM uz v diskoch nie je to co byvala.

easy like a cake ((

*Sho*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  19. 04. 2002 09:33

Ztotoznuji se s dosavadnimi nazory v diskusi. Ovsem musim ocenit pristup IBM - malokdo (a z gigantu vubec) si dokaze priznat, ze jsou mimo misu a radeji to zabali :)

Co se tyce te cache...nejlepsi na tom bylo, ze s tim napadem prislo podle me IBM a slibovalo, ze 120GXP s 8MB cache bude na trhu zacatkem listopadu 2001 a nakonec vylezlo snad az v unoru 2002 120GXP s obycejnymi 2MB cache a stejnymi problemy jako predesle rady... Lidi v IBM jsou asi nejaci podivini. Nejdriv ty legandarni zasadni prehmaty pri zrodu PC (a M$). A ted minimalne pres 4 modelove rady disku (32GXP, 75GXP, 60GXP a 120GXP) nedokazou zjednat napravu, resp. jakoukoliv zmenu k lepsimu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darthvader  |  19. 04. 2002 10:36

Ztotoznuji se s dosavadnimi nazory v diskusi. Ovsem musim ocenit pristup IBM - malokdo (a z gigantu vubec) si dokaze priznat, ze jsou mimo misu a radeji to zabali :)

 Co IBM zabali? Vyrobu HDD nebo vyvoj? Jak doufam, asi vite IBM pouze nevyrabi. Takze napriklad kdyz si poridite disk od WD  nebo Seagatu muze si byt jist ze uvnitr je licencovana technologie od IBM . Jako příklad třeba "Dust Free"

Ale máte pravdu v tom, že IBM je moloch ale když se rozhlédnete kolem sebe, kdo z těch molochů něco vyvíjí?

Snad jedině právě Velká Modrá a Slunce  (Možná jsem na někoho zapomněl ale snad mi to dotyčný odpustí) 

M$ jen kopíruje

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Jurák  |  19. 04. 2002 03:26

No je na case ze to IBM s diskama zabalila, kdo by ty smejdy kupoval, ... btw to ze to ibm s hdd nemysli vazne jen potvrzuje to, ze kdyz jsem videl 15k rpm scsi disk od IBM, tak jedine co na tom disku ibm udelalo ze prelepilo svuj stitek (a ten stary (od seagate) ani nijak neskryvalo), btw2 co se tyce seagatu tak ti natom taky nejsou (a nikdy nebyli) nejlepe, vzdyt jejich top 15k rpm scsi disky uz dohani kdejaky IDE disk...

Jinak co se tyce spojeni IBM a Hitachi v discich, tak pokud k sobe jeste priberou divizi disku od samsungu (a spol), tak si jejich produkty mozna vybere olympijsky vybor pro disciplinu hod diskem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Hradil  |  20. 04. 2002 10:37

Nevis, o cem mluvis. Stale plati, ze IBM ma nejlepsi disky na svete. Mam s nimi ty nejlepsi zkusenosti-jak SCSI v serverech, tak IDE ve stanicich. Za dobu, kdy prosly myma rukama stovky disku, tak se hdd od IBM zkurwil jen jeden. Naopak jsem videl desitky nespolehlivych Seagatu, WD, Maxtoru, Quantumu... :) Jo, jasne, co rika znacka, je treba brat v potaz zatizeni, podminky, urceny spravneho typu, /etc/rc.d :) Ale je to proste tak. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  23. 04. 2002 13:02

Ja mam s disky IBM negativni zkusenost ... za mesic jsem reklamoval 2x (60GXP) a skoro vsichni znami, co ho meli taky zaplakali ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
remet  |  20. 04. 2002 20:02

vy ste asi moc chytrej... zadnej IDE disk nema jedinou sanci uz na UW160 10k ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Jurák  |  21. 04. 2002 00:54

dalsi z tech co maji plnou hlavu marketingovych blabolu, a pritom nevnimaji realitu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor