IBM má nejrychlejší počítač světa již oficiálně

Diskuze čtenářů k článku

Hurricane  |  20. 04. 2001 19:33

Zdravim

Pridavam se k predposlednimu clanku, taky by me zajimalolo, jake programy na tom vlastne bezi. Kdyz sem cetl clanek o prodeji CRAYe a jeho OS UNICOS a softu, ktery na tom jede, rekl bych, ze se ten komp docela nudi.

Ale byla by to parba, treba takovy UNREAL v 1000000x1000000 64bit barve. Co riakte, parani?

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Super rozlišení, už se na to vyrábí monitor?

Beru na vědomí, článek bude, ovšem mějte trpělivost, nebude to hned. Ale znáte mě, když už, tak s vervou, takže to nebude bez překvapení.

Podle mého názoru se naopak i ty nejrychlejší musí dost nadřít na ty úlohy, které se tam zpracovávají a naopak se kolikrát divím, že to stihnou vypočítat tak rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  20. 04. 2001 19:33

Fakt zajimava fotka. Super pocitac kterej je postavenej na drevenem regalu se nevidi kazdej den.
Jo nedalo by se tam napsat nejake informace o tom k cemu se nejcasteji pouzivaji nebo jak obrovskej vykon je 12tflops. (Treba nejake prirovnani)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Vaše přání je mi rozkazem Nad článkem, kde by se zorebíralo použití superpočítačů nějakou dobu přemýšlím (od toho 3.7., kdy jsem napsal článek o ASCI White). Nyní, když vidím zájem o toto téma, si jsem jist, že nezůstane přehlédnuto a jdu do toho Ovšem článek nebude hotov za den ani za týden, je to přece jen obsáhlejší a doposud nezpracované, ale o to zajímavější téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sniffer  |  20. 04. 2001 19:33

zajimalo by mne, na jakem miste je nase bananova republika. Tipnul bych to tak na 320 misto, tesne za Zimbabwe ale s velkym naskokem pred Papui NG :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Musím vás zklamat nebo potěšit, jak se to vezme. Z Top500 vypadly i takové superservery jako eBay, Amazon nebo ILM. Dostat se dnes mezi 500 nejrychlejších superpočítačů světa je otázka velkého balíku peněz.

Do první pětistovky se z bývalého východního bloku dostaly dva stroje - 462. místo Maďarsko (NIIFD Budapest - výzkumné účely) a 465. místo Polsko (Telecommunications Warsaw). Ani jeden stroj není z Ruska ani bývalých zemí SSSR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sniffer  |  20. 04. 2001 19:33

No jak to tak ctu, tak vidim, ze jsem ten svuj odhad hrube podcenil:) Nemate nekde odkaz na uvedeny zebricek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Nejnovější seznam superpočítačů Top500 se nachází na stránce http://www.top500.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Okay  |  20. 04. 2001 19:33

Nevim, na kterem miste je CR, nicmene informace o superpocitacich v akademicke sfere jsou napr.zde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Tak jsem se těšil na nejnovější informace o českém superpočítačovém světě, ale jaké bylo mé zklamání, když jsem narazil na stránky o projektu, který skončil před 4 lety..... Nemáte novější odkaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simon Vostry  |  20. 04. 2001 19:33

Tady je stranka o clusteru na felu CVUT.
Taky na serveru Beowulf jsou stranky o superpocitacich, ale zatim se jen rodi.
Zajimalo by me jak si stoji cluster Googlu, jez bezi na tusim 4000PC s RedHatem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Illich  |  20. 04. 2001 19:33

Diky za linky.

Co se tyce Googleu, tak nepredpokladam, ze by meli cluster. Pro fulltexty (at uz pri crawlovani, zpracovavani dat nebo vyrizovani pozadavku) neni cluster vyhodny. Viz zde uz naznaceny problem, ze superstroj IBM ma teoreticky 12TFLOPS ale prakticky jen 5 - proste pri masivnim clusterovani dochazi k degradaci vykonu.
Google bude mit normalni linuxovou sit, sdilene budou maximalne disky (NFS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PajaX  |  20. 04. 2001 19:33

Na FEL Cvut vznikl o prazdninach dalsi projekt http://queen.civ.cvut.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:33

Skoda, ze jsou v clanku technicke parametry nejakeho 215. stroje (ne, ze by nebyly zajimave), ale blizsi informace o tom prvnim nejak chybeji. Zvlast kdyz se po nem jmenuje i cely clanek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

O superpočítači ASCI White jsem psal již 3.7.2000 v článku zvaném IBM Superpočítač s výkonem 12 TFLOPS. Již při vzniku stroje se předpokládalo, že při podzimním Top500 bude nejrychlejším strojem světa, což se potvrdilo. Žádná změna informací tedy není, vše při starém. Na tento článek je navíc odkaz hned pod dnešním článkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:33

Mate pravdu, omlouvam se. Jenze kdo by to hledal. Jestli mohu poprosit, tak se o tom priste zminte v clanku. Staci napsat "o kterem jsme pred casem informovali", nebo neco podobneho. Cloveka pak hned napadne, aby se na ty odkazy dole podival. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Lidman  |  20. 04. 2001 19:33

Je zajímavé, jak se informace časem mění . V odkazovaném článku se psalo, že nový seznam vznikne na SC2000 konferenci v Dallasu, která měla být 4. - 10. 11., zde se píše, že seznam vznikl 3. 11. Ale důležitější věc - proč má v grafu superpočítač výkon necelých 5 TFLOPS, když je v onom článku avizovaných 12?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:33

Informace o vzniku na konferenci byla pravdivá, však se ony informace vytvářejí tak, aby na ně bylo možné v průběhu konference navázat. Prostě stihli žebříček zveřejnit o den dříve, to je celé

Váš potřeh je správný, skutečně nějak nesouhlasí výkony, ale jen na první pohled. Výkon 12 TFLOPS je čistě teoretický strop, kterého v praxi nelze docílit. Výkon 4938 GFLOPS je skutečný změřený výkon standardními metodami měření výkonu superpočítačů. I tak je stroj zhruba 2x rychlejší, než dosavadní "jednička" ASCI Red.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
256  |  20. 04. 2001 19:33

"Výkon 12 TFLOPS je čistě teoretický strop, kterého v praxi nelze docílit."

docela by mne zajimalo proc nelze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor