I na Slashdotu si budete moci zaplatit stránky bez reklam…

O tento zajímavý „obchodní model“ se pokusí i kultovní americký web; současně přitvrdí a zvětší reklamní prostor.
Jak říká mnoho vývojářů a fanoušků otevřeného kódu – Slashdot je jediné médium, které stačí sledovat, aby mně nic důležitého neuniklo. Tento skutečně kultovní web má unikátní vydavatelský koncept – v podstatě obsahuje odkazy na důležité věci, které byly publikovány jinde, autor přinese na Slashdotu jen krátké shrnutí a pak je dán prostor diskusi. Ta je na „/.“ To hlavní a počty diskusních příspěvků u jednotlivých článků jdou i do tisíců. Navíc Slashdot se jakoby „dělá sám“: posílat krátké články může kdokoli (samozřejmě za to také nic nedostane), pouze moderátor rozhoduje o tom, co se skutečně objeví.

Slashdot není samostatný, patří firmě VA Linux, a proto není jasné, jaké má tržby a kolik na reklamě vydělává – jeho představitelé ale hovoří o tom, že to, co se prodá, k ziskovosti a růstu média nestačí. Proto Slashdot oznámil experiment podobného typu, jaký nedávno na českém Internetu spustil časopis ebiz: nabídne svým čtenářům placenou verzi webu bez reklam, a aby situaci ještě více „okořenil“, zřejmě umístí na své stránky velké reklamní plochy typu „mrakodrap“ a „velký čtverec“, jak to například provádí News.com.

Samotní představitelé Slashdotu o tom ale hovoří jako o experimentu; je ale pravda, že u vysoce komunitního, fandovského časopisu se tento experiment může setkat s úspěchem – Slashdot se samozřejmě také může pyšnit obrovským množstvím svých věrných. Vtip je také v neobvyklosti práce s médiem – zatímco na běžném zpravodajském serveru si čtenář prohlédne dvě-tři stránky a jde pryč, takže jej pár velkých reklam nijak neodradí, na Slashdotu může člověk při klikání na nekonečné diskusní thready snadno strávit mládí a shlédnout denně stovku stránek. Pokud by mu na nich navíc vyskakovaly obrovité reklamy, stálo by to určitě za nějaký dolar se jich zbavit.

Zajímavý je komentář analytičky Tamary Gaffney z výzkumné firmy NetRatings hodnotící účinnost těchto velkých formátů, zveřejněný na News.com. Analytička uznává, že i když velké reklamní formáty mají nyní vyšší klikatelnost než standardní bannery, je to jev, který bude asi přechodný. Je si ale jistá, že tyto velké, „nepřehlédnutelné“ reklamní formáty pomáhají zvyšovat povědomí o značce podstatně lépe než bannery malé – také samozřejmě poskytují daleko více prostoru k „rozehrání“ reklamního scénáře než kupříkladu button. I my se domníváme, že velké reklamní formáty se skutečně hodí podstatně lépe k budování značky a že se budou k tomuto účelu hojně používat – ostatně, velká většina všech reklam se zaměřuje právě na budování povědomí o značce a ne na přímý prodej.

Snad ještě jedna zajímavá poznámka k firmě VA Linux: firma, která se dříve téměř „ztotožňovala“ s názvem Linux, toto slovo nyní vypouští ze svého názvu a bude se jmenovat už jenom VA Software. Před pár lety bylo jméno Linux sexy a přitahovalo investory; dnes je naopak stejně účinně odpuzuje, a tudíž je zahodíme…

Diskuze (6) Další článek: UPC zdvojnásobila počet zákazníků připojených na Internet

Témata článku: Linux, Reklama, Stráň, Moc, Str, REK, Krátký článek, Krátké shrnutí, Zajímavý pár, Bude, Velký prostor, SLA, Řek


Určitě si přečtěte

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 4

redakce
Mapy GoogleStreet View
Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

** Reddit se začíná plnit zkušenostmi se Starlinkem ** Při přímé viditelnosti dá i 120 Mb/s ** Klasický satelitní internet už teď dalece překonává

Jakub Čížek | 48

Jakub Čížek
StarlinkPoskytovatelé internetu
Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

** Vývoj COVID-19 v Česku: nakažení, úmrtí, testovaní, hospitalizovaní ** Mapa podle okresů, přehled podle věku, situace v Evropě i ve světě ** Každý den aktualizované grafy a mapy

Marek Lutonský | 172

Marek Lutonský
COVID-19Koronavirus
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
Lukáš Václavík
CZ.NICeGovernment

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5