Tohle bude hodně nebezpečné pokud budou i nadále hrozit teroristické útoky. Kdyby se v tom někdo odpálil tak to mají všichni jisté jako v letadle. Letadlo je v tomto případě rychlejší páč odbavení kvůli bezpečnosti bude zřejmě stejně dlouhé.
Bylo by to nebezpečné pod podmínkou kdyby na scětě existovaly technologie, meteriály a finanční motivace pro stavbu tohoto vakuového tunelu.
Nechci prudit, ale před 8 lety jsem jel v Šanghaji Maglevem a ten jel dle ukazatele rychlostí 431 km/hod. Do Pekingu jsem loni jel vlakem rychlostí "pouhých" 380 km/hod. Do Šanghaje a Maglevem jezdím každé dva roky, když jedu do Číny. Letos se chystám znovu 🙂 !
Vakuum train byl před sto lety zajmavý koncept. Ale dnes, když se základy fyziky učí na každé základce se divím, že to ještě někoho vzrušuje.
Hlavne je tá skúšobná dráha moc krátka. Keby mala aspom 20Km dalo by sa niečo skúšať, ale takto musí začať brzdiť velmi skoro.
Také mi přijde, že spíše než udržitelnou rychlost testují zrychlení a kvalitu brzd. Jestli to na dosažení 400km/h potřebuje půlku dráhy, tedy 500m, pak to má zrychlení 1.25G. To je docela hezké (z 0 na 100km/h za 2.1 sekundy).Jenže to je zrovna docela bezpředmětná vlastnost. I kdyby zrychlení bylo desetinové, tak to na funkci nebude mít vliv. Jestli se na cílovou rychlost vlak dostane za 20 sekund nebo za 3 minuty už opravdu není tak důležité. Zajímavější je, jestli tu rychlost dokáže udržet, jaký to má vliv na tubus atd. Jenže to u tak krátké dráhy nikdo neotestuje.
Proč to nehodí na okruh do CERNu? 😀
Tak šup šup, ještě o 108km/h víc a doženou 11 let starý rekord TGV na běžné železnici.
Jestli chtějí dosáhnout maximálky 1200 km/h tak zatím nejsou ani v půlce.
Soutěž se konala na velmi krátké zkušební trati (zhruba kilometr). Kdyby byla trať delší, tak by dosažené rychlosti byly jistě o dost vyšší.
Kdyby trať byla delší, tak pošlou jedno vozítko za den, páč by se celý den čekalo, až kompresor sníží tlak celého tubusu, tohle bude kámen úrazu pro jakoukoliv realizaci "hyperloop" technologie
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 7. 2018 16:04
ten znizeny tlak vzduchu je urcite dobry smer ktorym sa uberat(na trati budu predsa nejake airlocky), len radsej by som videl keby sa takemu projektu venovali velke firmy v danej oblasti, ako par nadsencov z univerzit ci par startupov. tymto tempom budeme skor lietat na dovolenku na mars ako cestovat po zemi hyperloopom.
Však se tomu věnuje hned několik firem: https://vtm.zive.cz/clanky/elonovinky-sen-o-h...
Buď si nejste vědom, nebo záměrně přehlížíte zničující potenciál podtlaku, stači malá prasklina a budete měnit celé kilometrové sekce, nemluvě o kapslích, které bude třeba nahradit a cestujících, které nenahradíte. A jestli a chcete věřit, že v budocnosti budeme schopni produkovat tyhle "tubusy" v takové kvalitě, že se tyto problémy nebudou vyskytovat, věřte, že se vždy najde nějáký kretén, který si řekne: "co by se asi stalo, kdybych do toho střelil brokovnicí?" Amerika je plná retardovaných lidí, jako zbytek světa.
no tak asi to nebudu moct stavat z kartonoveho papiera z druhotnych surovin, ako to az do tvojho prispevku planovali 😀musk tvrdi ze na oblozenie tunelov posobia omnoho vacsie sily ako nejaka jedna atmosfera, takze ci je tam vzduch, alebo vakuum, je to skoro jedno. ono v tlaku je beton celom pevna sranda... ved na par tenkych slpoch pevnostneho betonu stoja cele vyskove budovy, tisice a tisice ton.osobne si myslim ze hyperloopy, aspon tie vakuove casti, budu iba pod zemou
No ono je staticke zatizeni a dynamicke dost odlisne, coz je priklad potrubni posty. Rezonancni frekvence materialu je docela problem
No právě, sice fajn, že ušetří čas za cestu nadzvukovou rychlostí, ale k čemu jim bude čekat hodiny na konečné, než se vyrovnají tlaky. 😀
Jen pro pořádek, trvalo by to několik desítek sekund. Jedná se o desítky nebo nejvíše stovky metrů krychlových. To se dá velice snadno a rychle. V tubusu je samozřejmě podtlak pořád, tlak se vyrovnává jen v oddělených částech ve stanicích.
Takže jsou asi tam kde japonské vlaky před 20 lety...
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 7. 2018 15:30
Jak na to tak koukám, tak dnes je nejrychlejší vlak v Japonsku je Šinkansen s rychlostí 320 km/h, a kdybys náhodou nevěděl tak 320 < 467...
A kdybys ty náhodou nevěděl, tak tohle je test bez lidí, zatímco těch japonských 320 je v běženém provozu s lidmi... A když jsme u maximálních rychlostí tak před 20 japonci dali 443 a dnes mají rekord 603. Takže japonci vedou :)PS: Japonci zvládnou 320 s kapacitou více než 1000 lidí... Tahle trubička tam narve 5... Co je asi lepší? 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 7. 2018 15:35
Srovnáváte jablka s hruškami. Jedno jsou vlakové megaprojekty stojící miliardy dolarů, a tohle je soutěž, kde pár studentů ve volném čase za pár kaček vyrobilo zkušební vozítko. Tohle má jen ukázat, že tam je potenciál a technologie je reálná. Ale férové srovnání to bude, až některá z firem věnující se Hyperloopu spustí první trať, na které se budou převážet lidi.
ale to uz potom mozte porovnavat s cimkolvek, aj s vystrelenou gulkou z pusky. ha. ja som na strelnici dosiahol 700m/s. vyhral som.
A tys napsal že jsou tam co japonské vlaky před dvaceti lety, ale japonské dnes jezdí nižší rychlostí, takže je pěkný že udělaly nějaký rekordy ale jsou úplně k ničemu, když toho dodnes nekokazali využít. A nikdo neporovnával velikost nebo počet cestujících...
Japonske vlaky maji omezenou provozni rychlost predevsim s ohledem na ekonomiku a vzdalenosti mezi stanicemi.
Fakticky máte pravdu, lítá to 467 km/h, v kilometrové testovací trati bez pasažérů za asistence vodícího vozu.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 7. 2018 15:59
Vodící vůz tam tentokrát nebyl, vozítka musela mít vlastní pohon.
V jednom dile serialu Borici mytu zkousely upravit karoserii auta zarezy podle golfoveho micku. Ten je ma kvuli zvyseni rychlosti. Pri testech se jim podarilo usporit 10% paliva.Zni to mozna blaznive, ale uvazoval bych o pouziti spis koule nez kapsle. Neco jako golfovy micek v trubici. O stabilizaci by se postaral magnet a nekolik vrstev koule v kouli. Pripadne zavazi na spodu, jako byva u nafukovaciho fackovaciho panaka pisek.Podobne by slo resit i zorbovani, clovek v nafukovaci kouli na vode, aby otvor byl nahore. Mohl by to byt takovy osobni nafukovaci zachranny clun.
To by tedy znamenalo, že bys měl velmi malé kapsle nebo velmi velký (drahý) tubus
U golfového míčku jsou důlky kvůli proudění okolního vzduchu. Naco dělat důlky a kulový tvar když se kapsle pohybuje ve vakuu.
*Magnus-uv jev. Pouziva se pro plachetnice s rotujicim valcem (Flettnerovym rotorem). Ale proc v (temer) vakuu … jak zde jiz padloMP
Stávající a plánované tubusy nemají vakuum. Pokud by jste chtěl dělat tubus s vakuem, tak by to bylo mimořádně dražší a složitější. Aktuálně je tam snížený tlak - řidší vzduch - i proto kapsle na videu v článku má přísně aerodynamický tvar.(tím nijak neobhajuji důlky, kde nedokáži posoudit účelnost v tubusu.)
Seš taky přísnej 😃 ano je tam snížený tlak, skoro jako tlak ve výšce 29km nad mořem, takže důlky jsou na hov*** Aerodynamicky tvar čtverce je na nic i u nízkého tlaku a vypadalo by to blbě 😃
Nevím jak pro hyperloop, ale jako náboje do flusačky by to mohl být trhák 🙂
To mi úplně připomnělo toto: https://youtu.be/Hn5nF0gHf_c... (1995)
gula rozhodne nieje idealny tvar pre znizenie odporu vo vzduchu https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/14... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.