Hyperloop: revoluční přeprava lidí se už testuje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 83

Názory k článku

11. 01. 2016 19:36

Ta trať má stát kolem $10 miliard. Kdyby tam měli přepravovat jedním směrem těch 500 pasažérů (1000 oběma), jak zde někdo počítal, tak by jednosměrná jízdenka musela stát $2700, aby se jim za 10 let vrátila tahle počáteční investice.Jak už zde bylo napsáno, tak mezi celou jižní Kalifornií a LV denně cestuje kolem 30000 lidí, do spádové oblasti hyperloopu v LA by to bylo max. do 10 tisíc. To by bylo zhruba 5% těchto lidí, které by dokázal přepravit hyperloop. Nemyslím, že 5% si může dovolit $2700 za jednu jízdu, když letenka první třídy stojí 10x méně. Jinak jiná plánovaná trasa mezi SF a LA má stát $16 miliard a ceny jízdenek chtějí mít mezi $20 a $30.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 01. 2016 19:35

Za jak dlouho je asi zažaluje MS? To logo vypadá jako logo VS 2010.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 01. 2016 18:52

Hmm, jsem zklamaný z konstrukčního materiálu. Podle původních návrhů a videjí jsem nabyl dojmu že to bude skleněné nebo z jiného průhledného materiálu. Tj že z kabiny bude možné sledovat okolní krajinu. Ale podle tohoto to bude jen ocelová trubka která je zcela neprůhledná. Ikdyž netrpím klaustrofobií, tak při představě že budu cca půl hodiny zavřený v něčem jako je výtah, tak nemám chuť tím cestovat. To už si radši počkám na teleportaci a do té dobu budu využívat tradičních aut/letadel/lodí/vlaků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2016 21:31

V testovací kilometrové dráze bude dosahována jen podzvuková rychlost. Ale teprve s nadzvukovou rychlostí se začnou dít věci. Dnes jde s vysokou přesností simulovat na počítači, ale přesto si nemyslím, že bez testů za plánované rychlosti se dosáhne spolehlivého dopravního prostředu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2016 21:07

Vizionář a všeuměl Jára Cimrman už ve svojí době předvídal, že napojení na síť "Hyperloop" bude mít každá domácnost. Viz divadelní hra "Posel z Liptákova"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2016 16:08

revoluční poprava ? to asi němci svoje nápady velepšují v islámském státu nebo co budou trubkama přeprevovat jako ve Furutamě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2016 15:21

Ne je mi líto vždy budu stejně jako Germán, Japonec a nyní Číňan věřit více levitaci tedy typ MAGLEV. Zde je vidět jak dlouho trvá vývoj do zkušební dráhy, krátké veřejné dráhy a dalšího vylepšení systému (Japonsko, jiné uložení, mnohem vyšší rychlost). A tihle si myslí, že za rok, dva vyvinou nějaký tubus. MAGLEV lze s přehledem stavět i na Marsu, o tomto bych pochyboval z mnoha důvodů. A kilometr dráhy (hlavní problém) bude u něčeho takového o mnoho dražší pokud chtějí těch 1.300 km/h to je sci-fi a nikdo to platit nebude.
Poznámka: Podpořím příspěvek výše, a velice by mě zajímalo, jak v tubusu bez vzduchu budou dané zařízení chladit - bez média pro přenos tepla, speciálně při max. rychlosti. Také by mě docela zajímala životnost celé "dráhy" po mnoha a mnoha použití, vidím v tom tahání peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 01. 2016 15:18

Asi zajímavý nápad, ale když si člověk vezme, jak dlouho se testuje srovnatelná technologie Transrapid, tak vyvodit závěr ohledně reálného spojení dvou měst není zas tak těžké.
Určitě to bude mít mouchy - například odvod tepla z těch trubek mi přijde jako docela neřešitelná záležitost. Ale nechme se překvapit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2016 14:37

no krása, ale stejně jako Concorde to bude jen pro zbohatlíky, nečekejte že my plebs se dostaneme z rozvrzaných ČD vlaků do něčeho takovýho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor