radon
14. 8. 2013 • 10:41

Je to neoddiskutovatelně skvělé, protože to kráčí správným směrem = rychlá, hromadná, efektivní a ekologická doprava.
Souhlasím se spoustou námitek ve zdejší diskuzi, ale když to tak vezmu, žádná z nich není fantaskní a neřešitelná. Proti nim naopak hovoří realita (doba, technologie, ekologie) a doprava už opravdu potřebuje zásadní změnu. Nevím jestli je správný ten open source přístup, ale proč ne, je třeba vyzkoušet všechno a možná právě nějaká indická hlava přijde s nápadem, který to popostrčí správným směrem. Za sebe jsem mile překvapený tím tlakem na nízkou hmotnost, přeprava 28 lidí pomocí 3 tunového vozidla je na dnešní rozežrané poměry u pozemní dopravy nevídané. Držím palce a doufám, že se v tom za ... no 30 let svezu.😁😁

adller99
adller99
14. 8. 2013 • 8:52

efektivnejsi nadzvukove letadlo? ze jich tolik je pro cestovni dopravu....

Frankie1814
Frankie1814
14. 8. 2013 • 1:55

Karel Javůrek:
Vlaky su tu 180 rokov, ale kto si nevsimol rozdiel medzi vtedajsimi a sucasnymi, asi vysiel vcera po velmi dlhej dobe z kryokomory ...

AndyF1
13. 8. 2013 • 22:57

Mne osobne to pride ako zaujimavy projekt. Bohuzial je to odsudene na neuspech kvoli tomu ze ludia sa budu bat nechat sa na 35 minut "vystrelit " do "trubky z ktorej nebude uniku " .Nech uz to spravia akokolvek bezpecne,proste klaustrofobia zvitazi. S najpodobnejsim metrom sa to porovnat neda lebo ked sa metro zastavi stale sa da vyst po kolajach pesi ...

ehlo
13. 8. 2013 • 20:13

Považuji to za nesmysl hned ze tří důvodů:1) Zatím tu nikdo nezmínil poloměr otáčení; při rychlosti kolem 1200 km/h a maximálním zrychlení (resp. přetížení) 0,5 g mi vychází poloměr okolo 15 km. Nikoli průměr, ale poloměr. Horizontálně i vertikálně. V totálně rovné krajině by o tom možná šlo uvažovat, ale v Čechách stejně jako většině míst na Zemi nikdy. Ten poloměr po mně prosím někdo raději přepočítejte, čekal jsem, že mi vyjde ještě víc;-/.2) Cena něčeho takového bude astronomická, a nikoli menší. Vše, co je rychlejší, je nutné mnohem lépe ochránit proti nárazům, překážkám, sabotážím, atp., nemluvě o přirozených nákladech něčeho, co se tváří jako jeden dlouhatanánský most. Jak známo, tunely a mosty jsou na dráze to vůbec nejdražší, a tyto mosty navíc budou muset odolávat mnohem extrémnějším mechanickým vlivům. Menší hmotnost soupravy kompenzuje větší dosahované přetížení, klasický železniční svršek bude nahrazen pilony - není mi ani trochu jasné, co by na nich mělo být levnějšího.3) Automobily Tesla, pokud vím, nejsou nijak komerčně úspěšné, celý projekt je naopak ekonomicky značně problematický. Potrubní přeprava má IMO stejně nerealistický základ právě jako Tesla.

007uživatel
13. 8. 2013 • 19:49

😉 Už vidím a v klidu si levitující roury zrovna na této trase ...
A stejně jako maglev v číně bude nakonec vybudování okruhu tím nejnákladnějším bodem celého vizionářského plánu .. ;)

ronnies
13. 8. 2013 • 19:17

Masaker Praha-Prievidza 395km už s teším jak budem kazdy den do roboty dochadzat s Prievidze do Prahy.to bude pecka mesacenka za 250eur a budem vysmiaty 😀

lubokubo76
lubokubo76
13. 8. 2013 • 17:56

už by mohli konečne vymyslieť aspoň WARP1 a transportér 😝

vzach
13. 8. 2013 • 16:01

Zajímavá teorie, jak vylepšit tradiční potrubní poštu. 😉

Kasuha
13. 8. 2013 • 14:19

"Immune to weather" leda v pripade ze ty solarni panely na strese tam budou jen pro ozdobu. Coz nejspis budou, protoze co jsem cetl, tak treba rychlodraha planovana v Anglii bude mit vetsi spotrebu nez vsechny anglicke vetrne elektrarny dohromady a i kdyz tohle ma mit mensi spotrebu nez vlak tak to svuj dil energie nepochybne sezere a tech par panelu na strese ma nulovou sanci to uzivit i za jasneho dne.
Holt doba pokrocila a k prilakani pozornosti bozstva se ted misto krizu stavi solarni panely.

silverkeeper
13. 8. 2013 • 13:10

> Celá konstrukce trubky může být postavena na pilířích, což opět snižuje cenu za případné pozemky, přes které by vedla trasa. Samozřejmě ve srovnání s vlakem, kde jsou pozemní úpravy několikanásobně větší a také dražší.Odtud jsem si začal říkat jestli to není jenom nějaká recese.

Gadelat
13. 8. 2013 • 12:25

Vhodne na odlahlejsie oblasti na ktorej koncoch su velke mesta s frekventovanou dopravou medzi sebou, v Europe nepouzitelne nakolko velke mesta su na kazdom kroku a vlak by musel but na nich zastavovat na co nie je optimalizovany, alebo mnoho velkych miest ignorovat.

vransen
13. 8. 2013 • 12:09

Jako nápad určitě velmi zajímavé a to včetně úvahy ohledně realizace, ale levnější než trať rychlovlaku asi sotva. Položit na zem koleje nebo stavět tohle mostové mostrum, je podle mě značný rozdíl. Tím, že to publikoval, dal jenom najevo, že tomu sám nevěří.
Vlak má pořád spoustu výhod, zejména ty koleje může používat i nákladní doprava.

crabik
13. 8. 2013 • 12:00

Super! Tedy až na to, že vzdálenost mezi LA a SF je 550-600km, ne 1450km. Při maximální rychlosti 1220km/h by to asi nedal za půl hodiny.

lacog
13. 8. 2013 • 11:54

takže za niekoľko rokov budeme cestovať do Chorvátska na dovolenku rúrou? ;)

Viktor Krejčíř (VIKMSTR)
13. 8. 2013 • 10:14

Hezké, třeba tohle řešení dospěje až do takovéto fáze :
http://www.nexusofnerd.com/wp-content/uploads/2013/0... ... 😉

Roman Langer (RomanL)
13. 8. 2013 • 10:05

No, připadá mi, že na to jde Cimrmanovou metodou "slepých uliček". Je fakt, že ten Tesla na to šel podobně, to přirovnání docela sedí.

Názor byl 1× upraven, naposled 13. 8. 2013 10:06

Jan Matúšek
Jan Matúšek
13. 8. 2013 • 10:05

Aneb každý rok cca v tomto období čteme o rychlorourách 🙂 - vynálezu 100 let starém.http://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain...

2004: http://bit.ly/1eG7qwL...
2010: http://bit.ly/1eG7b50...
2011: http://bit.ly/1a0XwbD...
2012: http://bit.ly/1a0XDny... ... a pan vynálezce:http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Goddard... Ještě k tomu dodám, že nevěřím tomu, že to bude levnější, než vlak. Vývoj a realizace se promítne i do ceny jízdného - pokud ovšem Musk nevyžebrá u Obamy dotace...Zde ještě posílám odkaz na jeden článek: http://www.technologyreview.com/view/518076/experts-raise... ...

Názor byl 2× upraven, naposled 13. 8. 2013 13:51

SoVcz
13. 8. 2013 • 9:54

No nevím nevím. V případě když bude někdo potřebovat na záchod, tak to asi udělá přímo na místě, protože z nákresů je vidět, že se jedná o velmi spartánské rešení cestování. A taky hluk stlačeného vzduchu za vysoké rychlosti asi bude víceméně nesnesitelný. Dle mého by se možná jednalo o rychlé cestování, ale zároveň velmi nepohodlné.

Kaja_33
13. 8. 2013 • 9:53
milan123
13. 8. 2013 • 9:35

Taky mě štve, jak lidstvo zpohodlnělo. V 19. století se vylepšovalo neuvěřitelnou rychlostí.Dnes sice každý nosíme v kapse superminiaturizovaný celoplanetární komunikátor, jehož výroba stojí pár kaček, ale ostatní obory se nikam neposunují. Pár firem má rozdělený trh a nic nového je nezajímá - jen mění design.Elon Musk je skvělý. Jak je možné, že člověk "z ulice" se vrhne do kosmického programu (podle Nasa tak obtížného) a z ničeho vyvine stroj, nadupaný inovacemi? Stejně tak jeho Tesla Motors. Automobilky se topí v pěnězích, mají obrovská vývojová centra a zase, někdo naprosto bez zkušeností vyvine něco mnohem lepšího, než na co si automobilky vůbec mohly pomyslet?

Tony Stark
Tony Stark
13. 8. 2013 • 9:15

20 dolaru za presun 1450 km. Nevím jak vám, ale mě by přišlo výborné i kdyby to byl trojnásobek.

Určitě si přečtěte

Články odjinud