Hyperloop: podrobné detaily o revoluci v cestování

Elon Musk představil detailní materiály k revoluční dopravní technologii, která je levnější než vlak, rychlejší než letadlo a má vysokou bezpečnost.
Kapitoly článku

Elon Musk je takový Tony Stark současné generace. Zatímco většina moderních milionářů a miliardářů se zabývá webovými stránkami a „online projektíky“, Musk použil úspěch v prvním velkém online projektu – Paypal pouze jako odrazový můstek.

Elon Musk stojí za projekty SpaceX pro efektivnější dopravu do vesmíru a také elektrickými automobily Tesla, které zažívají velký úspěch. Do třetice nechybí ani SolarCity. Do projektů investoval všechny své peníze, včetně těch od investorů a nejednou si musel půjčovat i od kamarádů (Peter Thiel a další). Trochu to připomíná slavného Nikola Teslu.

Klepněte pro větší obrázek
Elon Musk řeší samé revoluční projekty, kteér mají ambice změnit svět. Zatím se mu to daří. (Zdroj: Reuters)

Již v minulosti se zmínil, že se okrajově zabývá i dalším projektem na bázi zcela nové formy dopravy – Hyperloop.

Hyperloop: nová forma efektivní mezistátní dopravy

V současnosti máme několik druhů dopravy – auto (především lokální), vlaky (meziměstské, mezistátní), lodě (pouze tam, kde je voda) a letadlo (mezistátní, celosvětové). Když Elon Musk slyšel o kalifornském plánu 60miliardové (v dolarech) stavby kolejí pro „supervlaky“ s průměrnou rychlostí 264 km/h, zvedlo ho to jako technologicky založeného člověka ze sedačky jeho elektrického automobilu Tesla S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Plánovaná trasa o délce přibližně 570 kilometrů

Není se čemu divit – vlaky tu jsou s námi už od 19. století, od té doby jsme se jako civilizace značně posunuli - létáme do vesmíru, máme robotická vozítka na Marsu, hrajeme si s kvantovou fyzikou v běžně dostupných zařízení, máme stále dokonalejší umělou inteligenci, začínáme více používat efektivní obnovitelné zdroje a podobně. A v roce 2013 chce vláda utratit takto obrovskou částku za stavbu něčeho, co je přes sto let staré.

 Klepněte pro větší obrázek
Efektivita energie pro přenos pasažéra - srovnání různých technologií

Už před rokem tak jako vedlejší projekt odstartoval vlastní nápad- Hyperloop, což je dopravní prostředek zaměřený na mezistátní vzdálenosti, který je rychlejší a levnější než letadlo a je i mnohem bezpečnější. Vychází z dostupných technologií, ale oproti vědeckofantastickým představám je dotažen do reálné podoby.


 

Hyperloop je optimální pro vzdálenost 570 km pro nejfrektovanější trasy

 

Cena za stavbu tratě mezi Los Angeles a San Franciskem by měla být desetinová oproti rychlovlaku – přibližně 6 až 10 miliard dolarů. Jedná se o celkovou vzdálenost přibližně 570 kilometrů, což je optimální vzdálenost, na které je Hyperloop stále lepším řešením, než letadlo.

Klepněte pro větší obrázek

Při kratších vzdálenostech je problém s nedostatečným prostorem pro plynulé zrychlování na téměř nadzvukové rychlosti. V případě delších vzdáleností pak začíná být nadzvukové letadlo efektivnější (cena).

Témata článku: Hardware, Technologie, Rychlovlak, Obnovitelné zdroje, Hyperloop, Cestování, Potřební energie, Pasažéři, Mach, Solární napájení, Stavba, Snížená cena, Plánovaná trasa, Nikola Tesla, Obnovitelný zdroj, Tesla S, Ratio, Otevřená trubice , Aerodynamický tvar, Pozemky, Nadzvuková rychlost, Kapsle, Reálný prototyp, Tesla, Odrazový můstek

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů