At uz Hyperloop bude ci nebude pouzitelny, jedna vec je jista. Za deset let v Indii nic jezdit nebude. Aby se dal postavit verejny high tech system dopravy behem deseti let musela by prislusna technologie byt plne pripravena a to vcetne pripravene seriove vyroby, protoze musite zacit hned stavet jinak ten sibenicni termin proste nestihnete. Aktualni stav Hyperloopu je ten, ze nejenom ze neexistuje vubec zadny ani koncept seriove vyroby, ale neexistuje ani technologie samotna. Virgin Hyperloop One ma pouze technologicke demostratory schopne jezdit rovnez bez nakladu maximalne tretinovou rychlosti proti te kterou potrebuji v Indii a na par stovek metru po primce. Realne i kdyz to pujde dobre je ceka minimalne dvacet let prace nez budou mit schvaleny prototyp do ktereho nekdo dovoli nalozit lidi a az pak teprve mohou resit pripadnou komercni implementaci projektu. Ted momentalne prodavaji suche z nosu, 90 % toho co maji jsou vizualizace a dobre napady jejich techniku.
Bohužel? Proč bohužel? Dyk je to stejně celý na pi(ka)ču.
Ty města nejsou od sebe ani 150 km. Co jste překládali za článek?
Vyplatí se to, ale nad 500 km/h, kdy je odpor vzduchu velký.Do 500 km/h to nemá význam a může se jezdit v atmosféře.
Do 500km/h to naozaj nemá význam ? A čo stúpajúca spotreba ? Tak prečo dnes nejazdíme v krabiciach , eď čo sme sa namáhali pri 100-150km/h s nejakou spotrebou ?
Kdo něčemu takovému fandí, nemá technické vzdělání. Mohu se mýlit, ale vsadil bych se s velkou pravděpodobností výhry. Když se zamyslíte nad celou komplikovanou infrastrukturou, problémy s tím, jak něco podobného využívat k ziskové nákladní přepravě, terminál HL není jen tak, oproti běžné železnici. Dále nad tím, na kolik reálně přijde km HL vs. vysokorychlostní železnice / v budoucnu MAGLEV, řešení tubusu, značné vakuum na pozemské poměry (zátěž celé, opakovaně namáhané konstrukce, mít přesné konstrukční plány, propočítal bych si síly co tam budou, asi také hlína), řešení krizových a nehodových situací, kdy se prakticky k vraku nikdo nedostane, jako smích. > Tak jo, počkám si těch pár let a s Boží pomocí (dá-li mi ty roky), se zasměji na stejné téma ještě jednou - hlasitěji. Diskuzi i článek ukládám do archivu.
Zkus napsat do Fortuny. Třeba ti na to vystaví nějaký kurz. 😀 Bude to dávat větší smysl než pod každý článek o Muskovi anebo Hyperloopu psát dokola stále ty samé názory, které nás mají přesvědčit o tom, že jsi chytrý a tudíž si zasloužíš naše uznání a obdiv což slouží k tomu, aby jsi mohl mít rád sám sebe a tudíž mít dobrou náladu.
Odpověď čekej až 20280220, nepředbíhej, zbytečně bychom se hádali. Pokud s něčím co jsem psal nesouhlasíš, případně máš jiný názor, pak bych prosil o věcnou reakci k tématu, na nadšené, naivní projevy mladíků nejsem zvědavý. Co píši k jakému článku, v rámci svého názoru a pravidel (na který mám právo), do toho tobě nic není.
Od kdy jsou fasouni takovy experti?
Ty, zde vidíš nějaké nazi názory? Promni si oči, nebo lépe, kontaktuj neprodleně, svého psychiatra. A raději si najdi jiného, ten tvůj moc schopný není.
Mal by si Elonovy poslať mail z tvojím geniálnym postrehom, iste mu zachrániš milióny. Chudák ani nevie akých amatérov zamestnáva, sľubujú mi HL a pritom by nenavrhli ani latrínu. Mal by ich vyhodiť a rozhodne zamestnať teba.
Tak důležitý není, abych se s ním přímo obtěžoval. Nějaký Elon, ani jméno nemá normální. 😀
Tak to je nacase, aby zacali s osvetou, ze v takom vlaku sa uz nesedi na streche.
Tak už i indové se nechali unést tímhle kanálem na peníze. Jejich testovací dráha akorát dokázala, jak k ničemu tenhle koncept je. Ale někde asi ty $ musí sehnat, když je vyhazují za kraviny jako je auto ve vesmíru.
Myslíš jako Muskovo vlastní auto které si za vlastní peníze koupil ve své vlastní fabrice, naložil do své vlastní rakety vyrobené v jiné vlastní fabrice a použil ho jako závaží pro testovací let místo betonového bloku? Že ty vlastníš betonárku a jsi uřivděnej že si u tebe neobjednal monolit jako ostatní? 😀
No, ty auta z ty fabriky nic moc.Ty fabriky jako takove takynzeovna nic moc. Tak Ti nevim.
Tak teď nevím, jestli se u té poslední věty mám smát, nebo brečet :-/
https://youtu.be/NYJ2w82WifU...
Fandím tomu. Hlavní ovšem bude výsledná cena za lístek.
Co to máš za školu - zaměření, víš co, prohlédni si plány a hrubě si propočítej (bohužel nic přesného zatím nikdo nic nezveřejnil), co by musela taková konstrukce unést v zátěži, stále se opakující. Plus mi vysvětli, kde máš zařízení na tak vysoké vakuum, já o ničem takovém na Zemi, v takovém rozsahu nevím? Možná by jsi mi také mohl poradit, jak budeš řešit záchranu pasažérů při nehodě?> Mluvíme o vysokých rychlostech a tubusu zapuštěném do země - tunel.
Vysoke vakuum? Vzdyt tam ma byt radove 100 Pa. To je nekde na pomezi jemneho a hrubeho vakua. Takoveho tlaku dosahnes prakticky s libovolnou prumyslovou vyvevou. http://www.vakuum-bohemia.cz/olejove-rotacni-vyvevy...
Ty slučuješ obří tubus o délce mnoha set km, kde prakticky letí střela s vývěvou? Dost jsi se odhalil, nevíš která bije.
U nas vyvijaju elektronlucove zvaracky s 10^-4 (0,01Pa)az 10^-5 mbar (0,001 Pa)nieco ako tu. https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/... ... A vakuari trvdia, ze objem vycerpat nie je problem, problem su pory v materiale, kde sa plyny "schovaju", Cize je problemom stycna plocha tubusu s vakuuom. Samozrjme, ze to nejde jednym stupnom cerpania, ale p[roblem to nie.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 2. 2018 17:32
Dobře, za 10 let si povíme, co je či není problém. Bylo by neslušné, zde zbytečnou hádkou, zaneřádit celou diskuzi, tak dohodnuto? > Nějaké odkazy nic neznamenají, máš-li nějaké přesné výkresy i s rozměry a technologiemi (HL), pak mi je poskytni, já je nemám. Sám si provedu kontrolu výpočtu co bude - nebude možné, na to mi snad ještě škola stačí.
A jak bys ziskal vakuum jinak, nez vyvevou? Dal jsem prvni odkaz na prvniho ceskeho dodavatele ve vysledcich googlu, ktery dodava vyvevy co zvladnou tech 100 Pascalu v radech 1000 m krychlovych za hodinu. Technicky proste neni problem neco takoveho vyrobit, je to celkem primitivni zarizeni. Ze ti nedam odkaz na vyvevu co zvladne treba stokrat tolik je asi kvuli tomu, ze po tom neni poptavka. Nerikam, ze za par let budem jezdit hyperloopem, ale hledas problemy tam, kde nejsou.
Máte nejaké praktické priemyslové skúsenosti s vakuom . Mám skúsenosti s vakuovými kolonami v rafinérii ropy . A môžem povedať , že vakuová kolona je to najhoršie riešenie ! A tie vývevy sú o čom , kapacita pár m3 . Toto je systém o megatisícoch m3. A sú tam ludia! Vakuum 100 Pa je maličkosť ? Iba fakt , že vákuum musí byť stle rovnaké , lebo výkyv vakua o prý Pa robí skoky v rýchlosti v stovkýác km/h. A to by ste ako riešil ? Veľmi ťažko.
No jo, ty v tom delas, tak to mas asi pravdu. 100 Pa je turbomegavysoke vakuum, ktere neni dosazitelne ve vetsim objemu. Hyperloop nemuze nikdy fungovat, protoze molekula navic v tubusu by znamenala, ze vsichni zahynou hroznou smrti(su tam ludia) a Elon Musk jen okrada investory a z nakradenyh penez financuje spiknuti jestirku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.