O.K. Reality check:
1) MS je neblaze proslulý tím, že jakmile se do něčeho pustí, tak tomu chce dominovat. A zatím se mu to bezesporu daří. T.j. po chvíli jakž takž rovnocenné spolupráce bude MS prosazovat svůj názor a bude mít sílu ho prosadit. A SGI se už jen bude smutně dívat, jak se Fahrenheit rozvíjí dál bez něho. A IMHO už SGI takovou pevnou ruku MS pocítilo a proto nyní panicky prchá směr Linux.
2) Vezměme modelovou situaci: nějaká firma se rozhodne udělat něco, co se MS nelíbí, třeba začít poskytovat drivery ke svému HW pro Linux. MS nezaváhá, a vyhodí drivery této firmy z instalaček Win98, WinNT a Win2000. A milá firma se buď velice rychle vrátí pod otcovský dohled MS a nebo pocítí značně menší prodej. Nojo, ale teď právě probíhá antimonopolní proces s MS, takže si MS něco takového nemůže dovolit. A tak se drivery (a nejen ty) pro Linux začínají objevovat .
T.j. antimonopolní proces i pokud skončí do ztacena měl smysl!!!
3) SGI prodává své počítače s Linuxem. A její počítače jsou známé dobrou grafikou. SGI bude chtít, aby její počítače i pod Linuxem byly známé pro svou dobrou grafiku. T.j. SGI pomůže vývoji plnohodnotné grafiky pod Linuxem. A díky GPL budou moci výsledky jejího vývoje použít všichni.
Můj odhad dalšího vývoje projektu Fahrenheit: nikdo ho oficiálně nezruší, ale jeho podpora ze strany SGI bude více než jen laxní. A to protože:
a) SGI na tom není finančně dobře a nemůže si dovolit vyhazovat peníze za něco tak nejistého jako je tento projekt
b) úspěch NTček (at již se jmenují NT nebo Win2000 znamená, že všichni budou stále více v područí MS a to rozhodně není v zájmu SGI
Uvedu ještě jednu hypotézu, která je značně kacířská a které bych přisoudil pravděpodobnost cca 75 %. Tady je:
MS NEMÁ sebemenší zájem na úspěchu projektu Fahrenheit. Ano potřebuje něco, čím by mohl šermovat před nosem zájemcům o NTcka, kteří potřebují hiend grafiku a tuto roli Fahrenheit splňuje dokonale. Ale Fahrenheit je až příliš postaven na otevřených standardech (OpenGL) a proto by mohl umožnit až příliš snadno utéci z NTček někam do UNIXu (t.j. portovat tam aplikace). Zájem MS leží v DirectX, které nikde jinde není. Proto bedlivě doporučuji sledovat to, zda nově uváděné hry podporují DirectX nebo OpenGL - je to hřiště, které je moc důležité .
Vše jsou pouze mé soukromé odhady a názory. Skutečnost bude jako vždy někde trošku jinde ).