gabelcz
21. 5. 2010 • 10:59

krása by byla, kdyby konečně jela po startu wifina s WPA2-PSK.... Po hodině hledání a googlení (jsem linux lama) jsem rezignoval a nastavil na routeru WPA-PSK... a teď vřele kamenujte, bo standardně to naklikat v ubuntu nejde

negr
19. 5. 2010 • 23:42

Sheldon z The Big Bang Theory používá Ubuntu: http://www.youtube.com/watch...

Kmeto
19. 5. 2010 • 15:31

Konecne mozem "zahodit" Windows a prejst iba na Linux. Pokial vidu hry ako CS:Source alebo HL2 na Linux, nemam na co cakat. :)

jehoVista
19. 5. 2010 • 17:07

Tak zrovna tyhle se daji hrat s wine bez problemu.

Lukáš Haluška (Haluskaaa)
20. 5. 2010 • 23:57

Z vlastní zkušenosti s problémama........ale taky dost záleží na hardwaru :)

clarkie
19. 5. 2010 • 14:17

a nebude to ještě pro smysluplné použití chtít linuxové (kon)verze her?

Martingt89
19. 5. 2010 • 12:17

Na linuxe sa stazuju vyvojari ze nemaju directx a ze cez opengl to ide tazko, ma mac podporu directx ?

Jaroslav Dolejší (Ganimoth)
19. 5. 2010 • 12:22

Nema, pouziva OpenGL

Vykook
21. 5. 2010 • 23:11

A velka cast her(Sims3, Spore) Jsou nacpany do Wine uz od vyrobce. Je to udelany fakt precizne, vpodstate to nepoznas, pokud teda neprolezes package aplikace a nebo nebudes cucet do activity monitoru

vransen
19. 5. 2010 • 11:09

Jenom by mě zajímalo, jestli někdo uživatelům Linuxu řekl, že ty hry ze Steamu NEJSOU zadarmo...

Dušan  Novák (enjay)
19. 5. 2010 • 11:36

Hehe Trefa do černého.
Každopádně je hezké, že Steam poběží i na linuxu, ale co vývojáři her ? Je hezké že si pustíte Steam a koupíte přes něj hru, kterou si ale stejně nezahrajete zatím teda ...

vransen
19. 5. 2010 • 11:42

Mimochodem, pokud člověk zrovna nehraje hru, tak ten Steam stejně jenom otravuje, na což jsou Linuxáci docela hákliví.

kozec
19. 5. 2010 • 11:54

Linuxaci su chytra parta, oni si ho zvladnu vypnut

Adam Todt (lmanik)
19. 5. 2010 • 11:49

http://www.gamersdailynews.com/story-17682-Humble-Indie-... ... -> Ze statistik vyplývá, že uživatelé Linuxu dávají za hry v průměru dvojnásobek částky, se kterou jsou ochotni se rozloučit uživatelé Windows.

Jan Herbert (Lemra Líná)
19. 5. 2010 • 13:18

Hloupost, to se jedná jen a pouze o tuhle akci. Proč by měli uživatelé windows dávat nějaké horentní sumy za pár indie her, když je pro windows nepřeberné množství her v podobné kvalitě zadarmo?

kozec
19. 5. 2010 • 13:32

Nejde o az tak ojedinelu vec, podobnym vysledkom sa nedavno pochvalil aj autor World of Goo (co mi pripomina, ze by som to konecne mal dohrat ) http://2dboy.com/2009/10/26/pay-what-you-w... ... Inak, ak odratas nakup na piratebay, je kvalita freewaroviek vec znacne subjektivna a platformovo nezavisla

Jan Herbert (Lemra Líná)
19. 5. 2010 • 13:53

Opět - World of Goo je indie hra a windowsák si prostě řekně, že když je takových her spousta zadarmo, tak proč by měl platit nějakou horentní sumu. Oproti tomu linuxák si řekne, že když něco takového podpoří větší částkou, tak to možná přesvědčí tvůrce her, aby začali hry pro linux vyrábět.
A nemyslím, že kvalita freewarovek je subjektivní a platformově nezávislá. Jde o to, že se čas od času objeví bývalá komerční hra uvolněná jako freeware (gta 1&2, C&C:TS... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_commercial_v... ... ) a na linuxu z důvodu skoro nulového výskytu komerčních her se nic takového neděje. Taky jde o poměr, prostě pro windows vzniká víc freeware her, to znamená, že i mezi nimi bude nejspíš mnohem víc kvalitních titulů, než je pro linux (mám prolezlé repozitáře Ubuntu a pročetl jsem pár stránek na happypenguins a kvalitních her opravdu moc není). Nicméně mám pod wine nainstalovaný steam a zrovna hry, které mám zakoupené naštěstí fungují bez problémů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
kozec
19. 5. 2010 • 14:49

> Opět - World of Goo je indie hra a windowsák si prostě řekně, že když je takových her spousta zadarmo, tak proč by měl platit nějakou horentní sumu.Napriklad? Mne sa zrovna World of Goo zdal vcelku originalny Plus, vacsinu hier z toho zoznamu by som zaradil pod abandonware a ten ide zvacsa pod Linuxom lepsie, nez pod W7/Vistou. Namatkovo som vybral par tych, co im rok vydania zacina na "200" a ziadna z nich nemala vo Wine AppDB hodnotenie horsie, nez strieborne. Toto podla mna nebude *ten* dovod Ale chapem, co sa snazis povedat. Ak si odmyslime Wine a majitelov dualbootu, su pre linuxakov hry nedostatkovy tovar a za nedostatkovy tovar je clovek ochotny zaplatit viac. Ale tym sa opat dostavame k povodnemu tvrdeniu. Linuxaci su ochotni zacvakat viac (teda... niektori )

Jan Herbert (Lemra Líná)
19. 5. 2010 • 17:44

Mě by zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se nějaké studio tímto způsobem rozhodlo distribuovat nějaký dlouho očekávaný áčkový titul, který by v recenzích dostával jen vysoká hodnocení. V takové případě by totiž padla výmluva o existenci tisíců freewarových her v podobné kvalitě. Já se domnívám, že v takovém případě by průměrná částka byla na všech systémech víceméně stejná. Ale je to jen můj dohad.

yanick
19. 5. 2010 • 14:49

Suhlasim a doplnim, ze najmenej 99% hier pre linux je portovanych aj na ine platformy, cize kvalitne linux-only hry snad ani neexistuju.

Lukáš Haluška (Haluskaaa)
20. 5. 2010 • 23:51

Pokud používáš Linux, kterej využívá DEB balíčky, podívej se sem : http://www.playdeb.net/... Je tam většina her, který jsou pro Linux dostupný :)

Adam Todt (lmanik)
19. 5. 2010 • 15:34

Ano jedna se o tuhle akci, ktere se ucastnilo vice uzivatelu ms windows, ale vetsi donate davali uzivatele linuxu. Takze nepochopim nic o veklem mnozstvi her v podobne kvalite.

Jan Herbert (Lemra Líná)
19. 5. 2010 • 17:35

"Ze statistik vyplývá, že uživatelé Linuxu dávají za hry v průměru dvojnásobek částky, se kterou jsou ochotni se rozloučit uživatelé Windows."V té větě chybí, že se jednalo o jednu konkrétní akci. O akci ve které si mohli kupující koupit omezenou množinu nějakých indie her. Prostě z téhle jedné akce se nedá vyvodit, jestli opravdu jsou linuxáci ochotnější klopit prašule než windowsáci (a já si myslím, že ne. Podle mě jsou lidi stejně lakomí ať používají jakýkoli systém a kdyby se takový model prodeje rozšířil, velmi brzo by se ukázalo, že je to všude stejné).

kozec
19. 5. 2010 • 11:51

Mno... Ak si clovek otvori steampowered, pravdepodobne ho ten banner s Portalom (hrou) zdarma dost prasti do oci B-] (Hlavne ak si ju tot pred nedavnom kupil 3-[)Ale mas pravdu, za vacsinu hier na Steame som musel zaplatit

Adam Schubert
19. 5. 2010 • 13:25

vsadim se ze mam koupenych vice her nez ty B-]

Rover623
19. 5. 2010 • 11:00

Osobně je mi naprosto jedno co všechno vývojáři z CD Ubuntu nakonec vyhodí,osobně by mi tam toho softu stačila půlka,zbytek si stejně instaluji z repozitářů a to co nechci vyhazuji hned po instalaci,ale nějak už mě nebaví po každém povýšení se zbavovat mizerného Totemu a naprosto nepoužitelného F-Spotu a nově také Gwibberu.
Technicky vzato,díky repozitářům by mi stačil úplně holý systém (skoro),zbytek si naklikám v Synapticu (nějakých 30 programů),povolím mu instalaci a odcházím se dívat na televizi,za nějakých 20 minut mám všechno nainstalované a hotovo.Z mého pohledu chci na LiveCD jen browser (nemusí být nutně Firefox) a Nautilus,víc nepotřebuji

vransen
19. 5. 2010 • 9:38

Tak jestli budu v dnešní době našlapaných 3D enginů moct pouštět oplacáho tučňáčka dolů z kopce, tak to fakt přecházím na Linux. Nevíte, kolik ta hra bude stát?

BlackRider
19. 5. 2010 • 10:58

Uz to nehul...

kozec
19. 5. 2010 • 7:55

Smel by som sa spytat, preco link nadpisany "Valve oficiálně oznámila" vedie na phoronix.com a nie na oficialne oznamenie Valve? Vo vyhlaseniach, ktore Valve zverejnilo na svojich strankach sa ziaden linux nespominal.

volvox.globator
19. 5. 2010 • 12:00

No zřejmě proto, že Valve nic takového oficiálně neoznámila. Takže to je v podstatě jen dohad, jen si na phoronixu všimli, že v Telegraphu napsali. že to "mají potvrzeno".
http://www.smbc-comics.com/index.php...

Jan Setý (worrapS)
19. 5. 2010 • 17:54

Tak tak, na ofic. stránkách Valve žádné oznámení podpory po Linux není. Je to novinářská kachna..

peterbiely
19. 5. 2010 • 7:43

a preco je F-spot pamatovo narocny? Lebo mono... Ak by vyhodili F-spot a vsetok ten mono bordel tak by zrazu bolo aj miesto na Gimp

karlos00x
19. 5. 2010 • 8:17

klidne at vyhazou 80% programu, hlavne kdyz budou fungovat veskere sitovky k cemu je mi f-spot/gimp kdyz mi nejede sit?

karlos00x
19. 5. 2010 • 8:24

samozrejme mysleno vyhazet z instalacniho CD.

Lukáš Kratochvíl
19. 5. 2010 • 12:35

Jenom pro zajímavost co máš za exotický model síťovky, že ti nefunguje okamžitě po startu systému? :-O

Adam Schubert
19. 5. 2010 • 13:22

ta sitovka dostala pred instalaci linuxu 5x kladivem po cipech ? nebo je to ultra specilani ruska edice tranzistoelektronkova + podvozek zdarma ze ji linux nepobral ?

Jenda Ovečka
19. 5. 2010 • 7:32

Ten návrh indikátorů do příštího Ubuntu je oficiální?
Jestli jo, tak i kdyby to tam dali, tak to bude asi naprosto nepoužitelný, když je autor schopen v návrhu použít ten odpornej font Comic Sans

kozec
19. 5. 2010 • 7:50

Gratulujem, v kategorii nezmyselnych odovodneni k zapocatiu flamu si sa prave nominoval na prve miesto

Jenda Ovečka
19. 5. 2010 • 11:00

A to jsem to ani jako flame nemyslel. Jen mě zajímalo, jestli je to nějaká šuškanda nebo ofi obrázek.

kozec
19. 5. 2010 • 11:47

Je to z blogu Marka Shuttlewortha, zjavne vystup z programu, kde sa ten font defaultne pouziva.

lrolecek
19. 5. 2010 • 12:00

Obrázek je zjevně aplikace, ve které se navrhují wireframe modely. Tyto aplikace zcela ZÁMĚRNĚ používají fonty jako Comic Sans a klikaté čáry "od ruky" a podobné prvky PRÁVĚ PROTO, aby bylo každému jasné, že je to jen návrh rozmístění prvků a ne skutečný vzhled aplikace/webové stránky.

Jenda Ovečka
19. 5. 2010 • 13:18

Ok, díky... To jsem netušil. Prostě na mě používání toho fontu působí značně neprofesionálně.

karlos89
19. 5. 2010 • 18:15

Hlavně aby to šlo zase přetweakovat zpátky a ten novej panel hodit na levo. Přemístění tlačítek na klasické umístění byla jedna z prvních věcí, které jsem v Ubuntu udělal B-]

Jaroslav Dolejší (Ganimoth)
19. 5. 2010 • 4:30

...nabídla pět svých her zákazníkům za libovolnou cenu... jenom takova drobnost, ze tech 5 her je jen jedna jejich :)..

lyon667
19. 5. 2010 • 8:02

Navic tech her bylo v zaveru 6, pribyl jeste cesky Samorost 2.

matox01
19. 5. 2010 • 3:57

to jsem rád aspon budu mít pořádný duvod přejít na linux z windowsu se my už začíná dělat šoufl
source engine my bude bohatě stačit

catman
19. 5. 2010 • 9:35

mně se dělá šoufl z tvé češtiny

007uživatel
19. 5. 2010 • 1:00

"... stačí, když hru vyvinou pro unifikovanou platformu Steam.,,, " :-O Co to je za blábol ? Od kdy ? Boha jeho stále je to jen distribuční platforma a nic o mezisystémové Steam integraci pro vývojáře jsem fakt neslyšel .

tomikcz
19. 5. 2010 • 1:11

Presne tak. Taky jsem se nad timto vyplodem nestacil divit :) Kazdopadne doufam, ze az upravi source engine pro linux, nebudu si muset znovu kupovat HL2 a CSS :(

akuhtr
19. 5. 2010 • 2:23

To je nepravděpodobné. Na Macu to potřeba není, stačí licence pro Widle a de hrát legálně i na Macu...

volvox.globator
19. 5. 2010 • 11:49

Taky tam nic o "mezisystémové Steam integraci pro vývojáře" není psáno.
Jinými slovy jde jen to, že vývojáři her pro Linux se nebudou muset zabývat rozdíly mezi distribucemi a testováním her na nich, to právě obstará Steam. Samozřejmě že takhle ideální to zřejmě nebude, ale IMHO je to hlavní myšlenka toho odstavce. Tedy něco na způsob http://www.playonlinux.com/...

glowi
19. 5. 2010 • 12:28

Jste bohužel úplně mimo. Steam je jen distribuční platforma, nic víc. Žádné testování vám neobstará a už vůbec to není něco jako playonlinux.com. Hra vyvinutá pod direct x vám pod linuxem nepoběží Steam, neSteam, pokud nepoužijete Wine apod.

kozec
19. 5. 2010 • 12:51

Na Windowse Steam zabezpecuje aj jednotne prostredie, teda teoretictky a v ramci moznosit systemu (ako to vyzera v praxi najlepsie nasepka ich forum :-/) To znamena, ze sa vyvojar nemusi starat o to, ci ma uzivatel nainstalovany posledny DirectX, PsychX alebo co zrovna potrebuje, Steam sa o to pri spusteni hry postara. Svojim sposobom supluje za balickovaci system

glowi
19. 5. 2010 • 13:10

Jeden o voze, druhy o koze. Já odpovídám na nesmyslná tvrzení, že Steam zabezpečí testování nebo funkčnost na linuxu ala playonlinux.com.
Vy píšete o něčem úplně jiném. Zčásti máte pravdu, pokud vývojář použije steamworks, tak samozřejmě má možnost implementovat steam cloud, achievmenty, autorizaci kopie atd.
Ale zásadní problém portace nijak neřeší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
kozec
19. 5. 2010 • 13:23

Ale ano, pisem prave o tomto. Nic nebrani tomu, aby si Steam so sebou nosil vsetky potrebne binarky a kniznice (a kludne i par verzii Wine) a spustanym hram vhodne nastavoval PATH a LD_LIBRARY_PATH. A ja osobne si myslim, ze *ak* niekedy Steam klienta pre Linux vyda, prave takto bude fungovat. Bude to sice riesenie, ktore vacsine linuxakov spolahlivo speni krv, ale zaroven sa tym zabezpeci prostredie jednotnejsie, nez ake kedy mozete s Windowsom dosiahnut.

glowi
19. 5. 2010 • 14:02

Kdyz myslite, tak myslete

TomasPutschogl
19. 5. 2010 • 18:47

Opravte mně jestli nemám pravdu, ale DirectX pro Linux není, nebo snad je? A dost pochybuju že Microsoft dá Valve povolení aby "nějak" upravili DirectX pro Linux (pokud je to teda reálné). Jediné řešení by bylo že by Steam využíval Wine, kam pokud vím jde DirectX dostat.

kozec
19. 5. 2010 • 19:06

Odpoviem protiotazkou. Vlastne hned troma:
1. Existuje DirectX pre MacOS?
1.1. Kde teda vidite problem?
2. Necakate dufam, ze sa po uvedeni Steamu pre Linux magicky preportuju vsetky hry v jeho obchode? Inak, z toho, co som pochytil z diskusii okolo Macovskych portov, Valve skutocne vytvorilo akusi vrstvu medzi DirectX a OpenGL.[1] Aj ked pravdepodobne nie kompletnu, ako sa snazi Wine, ale implementujucu len tie funkcie, ktore Source engine vyuziva.
A do tretice, sudiac pri pohlade na Wine, na reimplementaciu funkcii DirectiXu povolenie od MS zjavne netreba [1] http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php... , prispevky uzivatela rbarris

volvox.globator
19. 5. 2010 • 15:31

Asi si moc nerozumíme, tvrdím v podstatě to samé, tedy že se jedná pouze o distribuční kanál pro hry. Tedy ne že budou hry vyvinuté pro Windows nějakou magií zároveň běžet i na Linuxu (jak jsem pochopil z původního příspěvku), ale že výrobce hry, který se rozhodne uvést hru pro Linux, to bude mít pomocí Steamu jednoduší, protože hru vyvine na jedné distribuci a o to, že bude fungovat i na ostatních, se postará právě Steam.
Čili Steam samozřejmě nebude jedn. hry testovat pro x různých distribucí, ale postará se (patrně) o správné nastavení prostředí a bude zodpovědný za bezproblémový běh hry. A tím pádem výrobci odpadne potřeba poskytovat tech. podporu pro jedn. distribuce - bude podporovat jen Steam.
Podobu s PlayOnLinux vidím právě v tomto modelu jednotné distribuce (hlavní výhoda PlayOnLinux spočívá v odladěném nastavení Wine pro konkrétní hry / aplikace), v ničem jiném. Nebo možná obecněji by se to dalo přirovnat k linuxovým balíčkovacím systémům.

volvox.globator
19. 5. 2010 • 15:34

A ještě bych doplnil, že takto jsem pouze pochopil vyznění článku - jestli opravdu takový Steam pro linux bude, je ve hvězdách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud