Velmi subjektivně by mě zajímalo, jak je tohle cloudový streamování ekologicky náročný, myslim na spotřebu elektřiny např. Jen si představuju, kudy ta data globálně putují a kolik to sežere elektřtiny.... Ale asi to není na pořadu dne, to už by se asi někdo ozval dřív., jak je to s cloudem a ekologií.
Až cloudovýmu hráči zase zavedou FUP tak dohraje. 😀😀
Třeba někomu můj koment pomůže. Na tarifu UPC Fiber Power 40+ a 2,4 GHz Wifi byl subjektivní pocit z hraní dobrý - u her Alan Wake, Borderlands žádné lagy, odezva také v pořádku. Ovšem u hry Witcher jsem měl pocit nízkého FPS, odezva horší, ale hratelné. Vypadá to, že záleží i na konkrétní hře. Grid stažený z Google Play byl pro vysokou latenci nepoužitelný - u mě funkční pouze Grid v rámci aktualizace Androidu.
Píšete, že ping na server je 60ms a hra běžela na 60fps, jak je toto možné? To se vypočítá několik snímků, které se pošlou bez vstupu uživatele?
Nikdy jsi nehral zadnou online hru? Je to podobne. Proste vidis reakci hry na akci, kterou jsi provedl pred tema destikama milisekund. Probehne to se zpozdenim. Rika se tomu lag. :)
No to sice chápu, ale nedovedu si moc představit jak může hra běžet při 60fps bez vstupu od uživatele. Příklad... budu hrát střílečku a kmitat s myší ze strany na stranu. Pro 60fps je potřeba aby se jeden snímek vypočítal maximálně za 16ms, poslal a zobrazil. Ale ping je 60ms, já tedy dostanu odpověď od serveru mnohem později, musí tam tedy být nějaký před výpočet. Jen by mě zajímalo jak to vypadá právě u těch stříleček, kde to bude mnohem znatelnější, než u aut...
Proč předvýpočet? Prostě to zobrazuje co děláš, ale opožděně.
"Pro 60fps je potřeba aby se jeden snímek vypočítal maximálně za 16ms, poslal a zobrazil."V tomto myslienkovom procese mas chybu.
60ms to je prakticky nehratelný pokud jde o FPS hru nebo závodní hru. Aby nebyl cejtit input lag tak to chce tak 30ms a spíš ještě míň.
.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2014 15:07
S lagem kolem 250 ms, který se dá na základě videa vypočítat (30 fps, reakce po 7-8 snímcích), se opravdu může spokojit jen přiznaný nehráč typu pana Polesného https://www.youtube.com/watch... Označení Dirtu za simulátor raději ponechám bez komentáře.I když se závěry článku nemůžu souhlasit (což není vzhledem k nekompetenci autora vůči tématu překvapivé), díky za něj - pomohl mi utvrdit se v názoru, že streamované hraní nemá úroveň ani last-gen konzolí.
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 12. 2014 14:54
Ze jo? Vylozene jsem se pri cteni chytal za hlavu. "Výsledkem je hraní, při kterém naprosto nijak nevnímáte, že se hra pro váš displej počítá kdesi za lamanšským průlivem. Vše je okamžité, dokonale plynulé.."To je celkem, s prominutim, blabol. Bud to presne zmerte, nebo muzete amatersky napsat, ze se vam to zdalo plynule, ale presne hodnoty neznate. Takhle formulovano je to vazne matouci. Navic to desive video, z ktereho nejde naprosto nic poznat. Nevim, jestli prodleva pohybu volantu (ktera je zretelna) je vlastnosti hry a snazi se to simulovat, ze otoceni volantem chvilku trva, nebo jestli za to muze prenosovy lag.Me osobni zkusenosti (onlive) jsou hrozne a rad bych vedel, jak v praxi funguje toto, ale nedozvedel jsem se nic duveryhodneho.
Z videa lze frame-by-frame analýzou spolehlivě určit, že input lag činí 233-266 milisekund, což odpovídá 7, respektive 8 snímkům, které ve 30 fps videu uběhnou, než se po naklonění páčky na ovladači začne točit volant ve hře. Závodní hry sice používají pro hráčovy vstupy různé filtry, aby se třeba kola nenatáčela nerealisticky po skocích, nýbrž plynule jako ve skutečnosti, ale žádný z těchto filtrů se NIKDY nepokouší o zpoždění prvotního vstupu (pokud tedy nejde třeba o simulaci opilosti nebo protipirátskou ochranu, která má hráči zážitek co nejvíce znepříjemnit). U lagu při hraní VŽDY platí, že čím míň, tím líp.Pomocí Wikipedie můžeme dát výše uvedená čísla do patřičného kontextu: 67 ms ... most sensitive games133 ms ... average200 ms ... distracting to the userhttp://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag...
Jestli je to fakt pres 200ms, tak to uz ja nedokazu hrat. Hral jsem obcas par online her z nouze na US serverech, kde se to kolem techto hodnot pohybovalo, a opravdu jsem to dlouho nevydrzel.
Zkoušel jsem před pár lety ňáký to cloudový hraní, už nevim co to bylo tenkrát za pokus a uplně jsem to zavrhnul. Lagy jak prase, ve všech hrách input lag a navíc ta hra nejela v nativnim rozlišení takže to vypadalo jak na ňáký plesnivý konzoli na televizi. 😀
Záleží, kdo je cílovka. Chápu, že někdo, kdo si kvůli latenci nepořídí ani bezdrátovou myš, bude asi nechápavě kroutit hlavou, jak někoho taková půovina může zaujmout, ale mi se to třeba líbí. V životě bych si nepořídil do počítače nějakou výkonnou grafickou kartu. Ten výkon nepotřebuji a jinak vidím samá negativa. Stejně tak bych si nekoupil nějakou drahou hru a vůbec by se mi s tím nechtělo babrat. To ale neznamená, že bych si jednou za čas něco pěkného nezahrál. Zrovna tady u toho auta na videu bych si po dvou zatáčkach zvykl, že musím prostě zatočit volantem o zlomek sekundy dřív a to by mi stačilo ke štěstí. Kdyby mě to někdo nechal zahrát za dolar na hodinu, tak za dvě hodiny mě to nezruinuje a zároveň omrzí. Dobrý relax. Já v tom vidím velký potenciál a to zejména ve chvíli, kdy to nebude umět jen tablet, ale přímo TV.
Chapu, ze nejsi hrac, ale nejsem si zcela jist, zda rozumis tomu, co ty lagy zpusobuji. Kdyz zustanem u toho auta, tak proste proti tobe ze zatacky vyleti protijedouci auto, ty to samozrejme s perfektnim reakcnim casem strhnes, aby ses mu vyhnul, jenze diky lagu reaguje rizeni az pozdeji a ty to do nej proste nasijes. A to je porad neco podobneho v kazdem typu akcni hry. Velmi rychle to pak cloveka prestava bavit. Takhle si ten "relax" nepredstavuju.Jinak samozrejme souhlas s tim, ze by to bylo idealni jako vestavena funkce do vsech TV a podobnych zarizeni.
Já hrál před 22 lety na 25MHz 386 Doom a když tam bylo moc potvor, tak to ten procesor nestihl ani tak rychle vypočítat, jak to dnes stáhnu. Pořád mě to ale bavilo.Některé hry na tom půjdou líp, některé hůř, ale při vhodném výběru to nevidím jako výrazný problém. Taky nevím, proč se tady bavíme o 60ms, jen proto, že to tam je uvedeno. Všichni víme, jak se obecně uvádějí minimální konfigurace. Typická kabelovka, DSL, má latenci někde kolem 20ms a ten kdo má nějaké pochybné WiFi, které vypadne, když vítr pohne větví před anténou, tak se o to snad nebude ani pokoušet. Stejně tak jako nějaké 3G a podobně.
Piráti se toho bojí. Lidi mimo metropole v USA se toho bojí. Já se toho bojím. 😀 Doufám, že do 5 let nebudou vznikat hry GRID-only... Už teď mají ti, kdo nemají PS4, smůlu na exclusivity, tak co potom ti, kteří na PS4 nebudou mít dobrý internet, nebo nějaký pán si splete optický kabel s měděným? 😐
Názor byl 3× upraven, naposled 5. 12. 2014 12:21
1. Ak sa toho boja pirati tak je to dobre. 2. Mne pride skutocnost ze clovek nemusi investovat do HW koli hre celkom fajn riesenie. 3. Mnoho aj lokalne instalovanych hier je zavislych od internetu, cim dalej tym viac hier je online. Teda ak ti niekto prestrihne kabel od internetu nezahras si tak ci tak.4. Ak si niekto doma zriadi internetove pripojenie ktore nie je vhodne na hranie hier nedaval by som to za vynu cloudu.5. Prichod cloudu neznamena zanik lokalnych hier. Bude to iba alternativa. Je na tebe ci si hru kupis sama alebo si radsej kupis pristup do nejakeho herneho cloudu.Ja som skusal Onlive cloudovu sluzbu s hrami a bolo to prijemne prekvapenie. Dokonca na mizernej verejnej wifine v restauracii/bare a bez najmensich problemov som skusal hrat Mafiu II. Ja sice uz hry velmi nehravam ale toto ma prijemne prekvapilo. Moze vyskusat kazdy. Vacsina hier ma promo 30 minut hrania gratis.
* "vinu" shame on me
No, mě se to vůbec nelíbí. K tomu bodu č. 3 a 4 - Máš pravdu, ale všechny hry co mě baví jsou offline a doufám, že zůstanou. Protože ráda hraju ve vlaku. Tam to půjde dobře, že? A občas jsem na chatě, po lyžovačce večer všichni sedí u tv, internet tam taky není kvalitní... A buď se dívám na filmy (Netflix jakž takž jde), nebo hraju - a GRID-only bych těžko mohla. :)
1. To ze sa ti to nepaci ti nikto neberie. Pride mi trocha zvlastne ked sa niekomu nieco nepaci a este to nemal moznost ani vyskusat ale OK. Pripomina mi to to moju 6 rocnu dceru ktora nechce ziest brokolicovu polievku lebo jej nechuti a pritom ju este nikdy nejedla. Nikto ti to vsak neberie. Nemusis to ani len vyskusat. Len nemaj posim taky pristup ku vsetkemu. 2. Si si ista ze vsetky hry ktore sa ti budu pacit v buducnosti budu vzdy a zasadne offline? Ja by som povedal ze to je odvazne tvrdenie. Uz len vzhladom na to ze vyrobcovia hier idu radi do onlineov aj ked to nie je zrovna potrebne lebo tak mozu lahsie bojovat proti piratstvu a podojit uzivatelov o dalsie prasule. 3. Ako som uz pisal s cloudovym hranim nekoncia ine distribucne kanaly a teda aj nadalej si budes moct kupit DVD s hrou v kamennom obchode. Nemas sa teda coho bat.4. Netusim ake mas pripojenie doma ale ked ti zvladne Netflix navyse este cez nejaku proxy v USA alebo ake ine riesenie si pouzila tak by to minimalne co do rychlosti linky malo online a cloudove hranie zvladnut. Otazna je latencia tvojej linky lebo tu z Netflixu nedokazem vydedukovat. :)5. Co sa tyka hrania vo vlaku. Ja pouzivam mobilne pripojene na technologii LTE. GRID som este nemal moznost vyskusat ale spominany Onlive ide super aj na mobilnom pripojeni. Problem mobilneho pripojenie je uz vyssie spominana latencia. Opat teda zalezi ake mobilne pripojenie mas (na akej technologii) K tej lyzovacke sa vyjadrovat nebudem, netusim ake je tam pripojenie. Som rad ze nie si spelolog amater, To je jedine miesto kde by som ti asi vedel povedat ze si nezahras celkom urcite.
1. Na to nemám žádný komentář.2. Skutečnost je to sice hezká a na první pohled lákavá, ale je to vykoupené brutálním nepohodlím skrývajícím se v odezvě ovládání. A je vidět, že s tím nemáte vůbec žádné zkušenosti.3. Srovnávat online ověřování her co vezme jednotky Kbps se stremováním co sebere desítky Mbps je celkem zcestné. Ale i tak lze hrát hry offline - samozřejmě jen singleplayer což u streamování není možné. A to je celé korunované tím, že streamované hry jsou velice náchylné na kvalitu internetu což u čistě ověřování nevadí.4. Budete se divit, ale stále hodně lidí nemá možnost si domů pořídit kvalitní a rychlý internet. To že existují lokální poskytovatelé co poskytují 1/1Gbps jsou hodně velké výjimky a nedá se z toho nic vyvozovat. A tenhle trend nemá tendenci se v několika letech změnit.5. Možná, že to neznamená, ale každý ví, že pokud by tomu nic zásadního nebránilo (např práve zmínený internet) už nám to prodejci nutí, že by nám to lezlo ušima. Přeci jen je pro ně lepší, když platíme za něco co nevyužijeme (paušál) než za něco co cíleně chceme. Čímž nechci říci, že není paušál výhodný, ale pro běžného člověka není a pokud tvrdí, že je tak to buď není běžný uživatel a nebo si to jen neumí spočítat... nebo případně je tak hloupý, že když už si paušál pořídil, tak tu službu bude využívat i na naprosté blbosti jen aby si mohl nějak ospravedlnit jeho pořízení.Pokud jsi službu Onlive zkoušel a neviděl jsi tu odezvu, tak jsi buď slepý a doporučuju navštívit očního lékaře, a nebo nejsi hráč her a doporučuju s k hrám nevyjadřovat.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2014 22:53
1. Ved to a ni nebolo adresovane tebe takze sa necudujem2. Vazne. Teraz som si spustil onlive a naozaj s tym nemam ziadne skusenosti3. Mozno preto ze ja nehovorim o overovani "licencie" ale o skutocnom hrani online hry ako napr. Batlefield 3. Ale to nic.4. A za to mozem ja? Budete sa divit ale moznstvo ludi nema pristup ani k pitnej vode. Proste niekto si zahra a niekto nie. Toto si prosim rieste inde.5. Jasne. Cloud tu bol este pred Kristom ale nema zmysel tak nam ho nik nepredava.Mam v tejto chvili spustenu Mafiu II na onlive a bez lagov. V pripade poklesu ryclosti sa znizi kvalita obrazu ale nelaguje. Ak to nevis tak si si onlive ani nenainstaloval.
To, že komentář není přímo adresovaný mě neznamená, že se k němu nemůžu vyjádřit. Pokud vím tak v diskusi jde hlavně o diskutování.Vůbec nezáleží na tom jestli se jedná o ověřování něbo online hraní, protože tak či tak se jedná o markatní rozdíl v datové toku.Ohledně kvality internetového připojení se nejedná samozřejmě jen o nějaké jednotky procen uživatelů. A to je to co brání nasazení streamování her. Takže ne jen to, že to je nekvalitní, ale to, že na to většina lidí nemá internet.Je vidět, že nejsi ani trochu hráč her jinak by si věděl, že LAG není jen kolísání odezvy a známé "trhání" hry, ale i celkově vysoká odezva. viz wikipedia kde mají celkem pěknou definici:In online gaming, lag is a noticeable delay between the action of players and the reaction of the server.PS pokud je tedy to streamování her tak vynikající koncept a má to jen výhody proč to už nikdo masově nenasadil a neuchytilo se to a proč služba Onlive (která je pokud vím vůbec nejznámější v tomhle oboru) několikrát málem zbankrotovala?
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2014 23:06
Taky mě nenapadá věc, kterou by toto mohlo ohrozit. Konsolový ovladač, titěrné zobrazovátko a občasné lagy. Hráčův sen. Tedy pokud mluvíme o nočních můrách. 😀
Ak odmyslime lagy sposobene nedostatocnym vykonom PC (u lokalneho hrania) a v tomto pripade cloudu tak jediny lag moze byt sposobeny pri prenose udajov a tam pokial viem to riesia variabilnou kvalitou streamu. Teda aspon co som skusal konkurenciu Onlive tak to je takto riesene. Lagy ziadne a pri poklese kvality konektivity nachvilu dostanes obraz nizsej kvality a to sa da prezit, castokrat si to ani nevsimnes. Lag ziadny.
Lagy v jakékoli formě buď jsou nebo nejsou. No a v článku píše, že tuto nedobrou věc zaznamenal. Zbytek jsou kecičky okolo.
"Lagy v jakékoli formě buď jsou nebo nejsou." Hlboka myslienka. Nieco ako "bud je den alebo noc". Ja tie lagy nepopieram. Ja len hovorim ako je to riesene na inej technologii co do lagov sposobenych prenosom dat mezi servrom a klientom. Mas moznost to dokonca sam vyskusat. Je to na tebe.
Nevím jaké lagy máš ty, ale jediné lagy co mám já jsou způsobené internetovým připojením. Takže u streamování her kromě těchto lagů přidám ještě brutální zpoždění ovládání.... óóóó jaký bonus. V čem přesně spočívá ta výhoda? To, že lokální Pc nemá dostatečný výkon je problém majitelé a do téhle tématiky nepatří. Stejně tak, ale může lagovat server díky přetížení tak v čem je rozdíl jestli jsou lagy u mě a nebo na serveru?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.