Původní tým Silicon & Synapse při vydání The Lost Viking: Allen Andham v proužkovaném, Mike Morheim zcela vpravo

Původní tým Silicon & Synapse při vydání The Lost Viking: Allen Andham v proužkovaném, Mike Morheim zcela vpravo

Mike Morheim v mezidobí, kdy se Silicon & Synapse přejmenovali na Chaos Studios. O několik měsíců později vzniknul Blizzard

Mike Morheim v mezidobí, kdy se Silicon & Synapse přejmenovali na Chaos Studios. O několik měsíců později vzniknul Blizzard

1992 – RPM Racing

1992 – RPM Racing

    1993 – The Lost Viking

    1993 – The Lost Viking

    1993 – Rock n’ Roll Racing

    1993 – Rock n’ Roll Racing

    1994 – Blackthorne

    1994 – Blackthorne

    1994 – WarCraft: Orcs & Humans

    1994 – WarCraft: Orcs & Humans

    1995 – WarCraft II: Tides of Darkness

    1995 – WarCraft II: Tides of Darkness

    1996 – WarCraft II: Beyond the Dark Portal

    1996 – WarCraft II: Beyond the Dark Portal

    1996 – Diablo

    1996 – Diablo

    1998 – StarCraft

    1998 – StarCraft

    1998 – StarCraft: Brood War

    1998 – StarCraft: Brood War

    2000 – Diablo II

    2000 – Diablo II

    2002 – WarCraft III: Reign of Chaos

    2002 – WarCraft III: Reign of Chaos

    2003 – WarCraft III: The Frozen Throne

    2003 – WarCraft III: The Frozen Throne

    2004 – World of WarCraft

    2004 – World of WarCraft

    2012 – Diablo III

    2012 – Diablo III

    2015 – Heroes of the Storm

    2015 – Heroes of the Storm

    2016 – Overwatch

    2016 – Overwatch

    Původní tým Silicon & Synapse při vydání The Lost Viking: Allen Andham v proužkovaném, Mike Morheim zcela vpravo
    Mike Morheim v mezidobí, kdy se Silicon & Synapse přejmenovali na Chaos Studios. O několik měsíců později vzniknul Blizzard
    1992 – RPM Racing
    1993 – The Lost Viking
    20
    Fotogalerie

    Historie herní legendy: Blizzard, 30 let na špici

    Historie herního giganta, jenž má na svědomí Diablo, World of Warcraft, Overwatch nebo Starcraft, je klasickým garážovým příběhem a splněním amerického snu. Letos oslavil Blizzard třicet let existence a stále udává tempo.

    1992 – RPM Racing

    • žánr: závodní
    • platformy: SNES
    image.png

    1993 – The Lost Viking

    • žánr: plošinovka
    • platformy: Amiga, DOS, Game Boy, Genesis, SNES, Windows
    image.png

    1993 – Rock n’ Roll Racing

    • žánr: závodní
    • platformy: Game Boy Advance, Genesis, SNES, Windows
    image.png

    1994 – ​Blackthorne

    • žánr: plošinovka
    • platformy: DOS, Game Boy Advance, Macintosh, PC-98, SEGA 32X, SNES, Windows
    image.png

    1994 – ​WarCraft: Orcs & Humans

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: DOS, Macintosh, Windows
    image.png

    1995 – WarCraft II: Tides of Darkness

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: DOS, Macintosh, Windows
    image.png

    1996 – WarCraft II: Beyond the Dark Portal

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: DOS, Macintosh, Windows
    image.png

    1996 – Diablo

    • žánr: akční RPG
    • platformy: Macintosh, PlayStation, Windows
    image.png

    1998 – Starcraft

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    1998 – StarCraft: Brood War

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2000 – Diablo II

    • žánr: akční RPG
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2002 – WarCraft III: Reign of Chaos

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2003 – WarCraft III: The Frozen Throne

    • žánr: real-time strategie
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2004 – World of WarCraft

    • žánr: MMO-RPG
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2012 – Diablo III

    • žánr: akční RPG
    • platformy: Macintosh, PlayStation 3, Windows, Xbox 360
    image.png

    2015 – Heroes of the Storm

    • žánr: MOBA
    • platformy: Macintosh, Windows
    image.png

    2016 – Overwatch

    • žánr: FPS
    • platformy: Windows
    image.png

    „Jsme mladí, nemáme hypotéky ani rodiny a jediné, co můžeme ztratit, je čas.“

    Tahle věta zazněla na začátku roku 1991, když Allen Andham přemlouval Mike Morheima k založení herní společnosti. Oba se znali z Kalifornské univerzity v Los Angeles a jejich hlavní zálibou bylo hraní her. Mike Morheim pracoval ve Western Digital, kde měl za úkol návrh části řídicího čipu v pevných discích, naopak Andham těsně po dokončení studií dostal od rodičů deset tisíc dolarů na výlet po Evropě.

    Jejich záliba v počítačových hrách a Andhamova přesvědčivost byla silnější, takže Morheim opustil místo ve WD a Andham místo poznávacího výletu po starém kontinentu investoval finance do založení společnosti Silicon & Synapse. Ta byla oficiálně zapsána 2. února 1991 a vedle Andhama a Morheima se prvním zaměstnancem stal Frank Pearce – další známý ze studií na UCLA.

    Tahle trojice se vydala na trnitou cestu, která začala vydáváním portů cizích her. Na začátku jejich portfolia tak můžeme najít názvy jako Battle Chess, Lexicross, Amiga Baseball nebo RPM Racing.

    Právě posledně jmenovaný titul se stal první úspěšnou hrou – šlo totiž o první hru vyvinutou ve Spojených státech pro Super Nintendo, pro které se stalo RPM Racing jednou z desíti prvních her vydaných při spuštění prodeje. Později jej doplnil ještě o kus lepší Rock n’ Roll Racing.

    Firma na začátku spolupracovala s vydavatelem Interplay a jednu z hlavních rolí této spolupráce na sebe vzal Brian Fargo. Zakládající trojice se v rozhovorech shoduje, že to byl právě Fargo, který svým perfekcionismem nastavil hlavní pravidla pro budoucí vývoj společnosti, která je mimo jiné známá svými extra dlouhými vývojovými cykly a také schopností jakkoli drahý projekt ukončit bez výsledku.

    Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

    Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně

    Určitě si přečtěte

    Články odjinud