Historie | Hry

Historie herní legendy: Blizzard, 30 let na špici

Historie herního giganta, jenž má na svědomí Diablo, World of Warcraft, Overwatch nebo Starcraft, je klasickým garážovým příběhem a splněním amerického snu. Letos oslavil Blizzard třicet let existence a stále udává tempo.

1992 – RPM Racing

  • žánr: závodní
  • platformy: SNES
Klepněte pro větší obrázek

1993 – The Lost Viking

  • žánr: plošinovka
  • platformy: Amiga, DOS, Game Boy, Genesis, SNES, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1993 – Rock n’ Roll Racing

  • žánr: závodní
  • platformy: Game Boy Advance, Genesis, SNES, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1994 – ​Blackthorne

  • žánr: plošinovka
  • platformy: DOS, Game Boy Advance, Macintosh, PC-98, SEGA 32X, SNES, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1994 – ​WarCraft: Orcs & Humans

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: DOS, Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1995 – WarCraft II: Tides of Darkness

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: DOS, Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1996 – WarCraft II: Beyond the Dark Portal

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: DOS, Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1996 – Diablo

  • žánr: akční RPG
  • platformy: Macintosh, PlayStation, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1998 – Starcraft

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

1998 – StarCraft: Brood War

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2000 – Diablo II

  • žánr: akční RPG
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2002 – WarCraft III: Reign of Chaos

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2003 – WarCraft III: The Frozen Throne

  • žánr: real-time strategie
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2004 – World of WarCraft

  • žánr: MMO-RPG
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2012 – Diablo III

  • žánr: akční RPG
  • platformy: Macintosh, PlayStation 3, Windows, Xbox 360
Klepněte pro větší obrázek

2015 – Heroes of the Storm

  • žánr: MOBA
  • platformy: Macintosh, Windows
Klepněte pro větší obrázek

2016 – Overwatch

  • žánr: FPS
  • platformy: Windows
Klepněte pro větší obrázek

„Jsme mladí, nemáme hypotéky ani rodiny a jediné, co můžeme ztratit, je čas.“

Tahle věta zazněla na začátku roku 1991, když Allen Andham přemlouval Mike Morheima k založení herní společnosti. Oba se znali z Kalifornské univerzity v Los Angeles a jejich hlavní zálibou bylo hraní her. Mike Morheim pracoval ve Western Digital, kde měl za úkol návrh části řídicího čipu v pevných discích, naopak Andham těsně po dokončení studií dostal od rodičů deset tisíc dolarů na výlet po Evropě.

Jejich záliba v počítačových hrách a Andhamova přesvědčivost byla silnější, takže Morheim opustil místo ve WD a Andham místo poznávacího výletu po starém kontinentu investoval finance do založení společnosti Silicon & Synapse. Ta byla oficiálně zapsána 2. února 1991 a vedle Andhama a Morheima se prvním zaměstnancem stal Frank Pearce – další známý ze studií na UCLA.

Tahle trojice se vydala na trnitou cestu, která začala vydáváním portů cizích her. Na začátku jejich portfolia tak můžeme najít názvy jako Battle Chess, Lexicross, Amiga Baseball nebo RPM Racing.

Právě posledně jmenovaný titul se stal první úspěšnou hrou – šlo totiž o první hru vyvinutou ve Spojených státech pro Super Nintendo, pro které se stalo RPM Racing jednou z desíti prvních her vydaných při spuštění prodeje. Později jej doplnil ještě o kus lepší Rock n’ Roll Racing.

Firma na začátku spolupracovala s vydavatelem Interplay a jednu z hlavních rolí této spolupráce na sebe vzal Brian Fargo. Zakládající trojice se v rozhovorech shoduje, že to byl právě Fargo, který svým perfekcionismem nastavil hlavní pravidla pro budoucí vývoj společnosti, která je mimo jiné známá svými extra dlouhými vývojovými cykly a také schopností jakkoli drahý projekt ukončit bez výsledku.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.

Vyzkoušet za 1 Kč Nebo samostatné Živě Premium

Témata článku: Windows, Internet, Historie, Články z Computeru, USA, Evropa, Jižní Korea, Sony, PlayStation, Hry, Western Digital, Nintendo, Blizzard, UCLA, Sega, Viking, Genesis, Los Angeles, World of Warcraft, Burning Crusade, Game Boy, Starcraft, HIS, Amiga, Kalifornie, Hry pro PC na Heureka.cz



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Superzemě jsou větší, běžnější, a také obyvatelnější než planety jako Země. Jsou doslova superobyvatelné

Superzemě jsou větší, běžnější, a také obyvatelnější než planety jako Země. Jsou doslova superobyvatelné

** Země podle všeho není nejlepším ze všech možných světů, alespoň pokud jde o obyvatelnost lidmi ** Máme štěstí, že jsme naživu ** U superzemí, tedy planet větších než Země a menších než ledoví obři jako Uran nebo Neptun, to je jiné

Stanislav Mihulka
ZeměAstronomie
Tuto českou základnu plnou satelitů nesmíte vidět. V Mapy.cz je každá anténa pečlivě vyretušovaná

Tuto českou základnu plnou satelitů nesmíte vidět. V Mapy.cz je každá anténa pečlivě vyretušovaná

** Zapomeňte na rozčtverečkovaná místa, kterých si každý všimne ** Mapy.cz musely dokonale zakrýt desítky parabol ** Základnou se přitom na webu chlubí i její majitel. Kocourkov

Jakub Čížek
ČeskoMapy.czMapy
Oppo a OnePlus nesmí v Německu prodávat telefony. Zákaz hrozí i v dalších zemích EU

Oppo a OnePlus nesmí v Německu prodávat telefony. Zákaz hrozí i v dalších zemích EU

** Patentové spory většinou ústí k tomu, že jedna z firem zaplatí ** Oppo ani OnePlus však nechtějí platit 2,50 EUR za každý telefon ** Firmy už v Německu nesní prodávat, a to může platit i o dalších trzích

Martin Chroust
NěmeckoPatentSmartphony
Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

** Google umí kromě vyhledávání i spoustu dalších věcí ** Vybrali jsme více než 15 užitečných funkcí a schopností ** Stačí zadat do vyhledávače ta správná klíčová slova

Karel Kilián
TipyVyhledávačeGoogle
Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Martin Chroust
Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru
Nastal pravý čas na výměnu telefonu. Jak poznat, že ten váš už dosluhuje?

Nastal pravý čas na výměnu telefonu. Jak poznat, že ten váš už dosluhuje?

** Jak poznat, že váš telefon má nejlepší dny za sebou? ** Vypadá potlučeně, má pavučinu nebo nedostává aktualizace? ** Ukážeme si, kdy má smysl jeho oprava, a kdy už jen koupě nového

Martin Chroust
Prasklý displejVysloužilý mobilSmartphony