Hewlett-Packard ohlašuje vynikající čtvrtletní výsledky

Firma je dnes nejrychleji rostoucím prodejem pécéček a veletok peněz z tiskáren neslábne.
Paní šéfová může být spokojena: firma HP, která byla dříve hodně terčem kritiky za to, že „jede z podstaty“ a nemá žádnou zajímavou koncepci pro budoucnost, dává kritikům pádnou odpověď. Není potřeba zrovna chrlit chimérické vize a kosmické strategie, stačí zdravě podnikat.

Obrat HP meziročně stoupl o 15 % na 11,8 miliardy (loni 10,3), zisk na akcii stoupl o 37 %. Firma si natolik věří, že odměnila své akcionáře tzv. stock splitem – za každou jednu akcii dostanou (formou akciové dividendy) ještě jednu akcii další (současně ale pochopitelně klesne cena akcií na půlku, takže bezprostředně akcionáři nevydělají – je to ale psychologicky důležitý krok, dokládající důvěru firmy v budoucnost).

Největším úspěchem firmy je obrovsky rostoucí prodej pécéček značky HP. V době, kdy se Compaq stále nemůže dostat ze stagnace a růst Dellu už rychle klesá, vzrostl prodej osobních počítačů HP o 62 % (u notebooků dokonce o 93 %!). Firma si hodnotí i svou značku – podle nezávislé studie Interbrandu je dnes značka HP třináctou nejcennější na světě ze všech tržních segmentů. Tradičně silný je tiskárenský byznys, kde sice v prodeji nových tiskáren HP silně bojuje s konkurencí (Canon, Xerox, Epson atd.), ale díky své obrovské instalované bázi z tiskáren firma profituje z tonerů a inkoustových kazet jako nikdy.

Ještě jeden produkt se firmě povedl – přepisovačky CD (CD-RW). U nás její tržní vedení není tak zřetelné, ale v USA se uvádí, že má náskok před konkurencí v poměru 10:1! HP by měla zaslat do Napsteru minimálně děkovný dopis…

Firma si sice chválí i unixový byznys, ale zde jsme trošku opatrní: Sun stále s převahou vede i s převahou nejrychleji roste. HP dotahuje tu a tam, rozhodně už neztrácí trh jako v předchozích letech, ale zatím se dívá na svého konkurenta zespodu. Nedařilo se kupodivu PC serverům, které v prodeji skoro nerostly.

Ředitelka HP Carly Fiorina si chválí i růst v „e-services“, což je jakási „HP cesta“, jak se vyrovnat s tím, že firma před pár lety zapomněla na to, že se zde objevilo cosi jménem Internet, nechala si sebrat termín e-business konkurenčním IBM a dnes se v Internetu chce aspoň nějak etablovat. Faktem ale je, že zatím pronikavé výsledky vidět nejsou – pod pojmem „e-service“ si rozhodně neumím představit to, že HP někam dodá další železo: e-service by měla být služba, nabídka, internetový produkt, a ne server nebo datový sklad. Je ale nutné uznat, že HP se daří vyhrávat velmi prestižní zakázky na vybavení největších světových (a ostatně i českých) internetových serverů – s logem „Powered by HP“ se na stránkách význačných internetových firem setkáváme stále častěji.

Diskuze (5) Další článek: SolidWorks, stotisícá kopie je venku

Témata článku: Byznys, Internet, Hewlett Packard (HP), Carla, Split, Pack, Inkoustové tiskárny canon, Stock, Carlo

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů