Hewlett-Packard ohlašuje vynikající čtvrtletní výsledky

Firma je dnes nejrychleji rostoucím prodejem pécéček a veletok peněz z tiskáren neslábne.
Paní šéfová může být spokojena: firma HP, která byla dříve hodně terčem kritiky za to, že „jede z podstaty“ a nemá žádnou zajímavou koncepci pro budoucnost, dává kritikům pádnou odpověď. Není potřeba zrovna chrlit chimérické vize a kosmické strategie, stačí zdravě podnikat.

Obrat HP meziročně stoupl o 15 % na 11,8 miliardy (loni 10,3), zisk na akcii stoupl o 37 %. Firma si natolik věří, že odměnila své akcionáře tzv. stock splitem – za každou jednu akcii dostanou (formou akciové dividendy) ještě jednu akcii další (současně ale pochopitelně klesne cena akcií na půlku, takže bezprostředně akcionáři nevydělají – je to ale psychologicky důležitý krok, dokládající důvěru firmy v budoucnost).

Největším úspěchem firmy je obrovsky rostoucí prodej pécéček značky HP. V době, kdy se Compaq stále nemůže dostat ze stagnace a růst Dellu už rychle klesá, vzrostl prodej osobních počítačů HP o 62 % (u notebooků dokonce o 93 %!). Firma si hodnotí i svou značku – podle nezávislé studie Interbrandu je dnes značka HP třináctou nejcennější na světě ze všech tržních segmentů. Tradičně silný je tiskárenský byznys, kde sice v prodeji nových tiskáren HP silně bojuje s konkurencí (Canon, Xerox, Epson atd.), ale díky své obrovské instalované bázi z tiskáren firma profituje z tonerů a inkoustových kazet jako nikdy.

Ještě jeden produkt se firmě povedl – přepisovačky CD (CD-RW). U nás její tržní vedení není tak zřetelné, ale v USA se uvádí, že má náskok před konkurencí v poměru 10:1! HP by měla zaslat do Napsteru minimálně děkovný dopis…

Firma si sice chválí i unixový byznys, ale zde jsme trošku opatrní: Sun stále s převahou vede i s převahou nejrychleji roste. HP dotahuje tu a tam, rozhodně už neztrácí trh jako v předchozích letech, ale zatím se dívá na svého konkurenta zespodu. Nedařilo se kupodivu PC serverům, které v prodeji skoro nerostly.

Ředitelka HP Carly Fiorina si chválí i růst v „e-services“, což je jakási „HP cesta“, jak se vyrovnat s tím, že firma před pár lety zapomněla na to, že se zde objevilo cosi jménem Internet, nechala si sebrat termín e-business konkurenčním IBM a dnes se v Internetu chce aspoň nějak etablovat. Faktem ale je, že zatím pronikavé výsledky vidět nejsou – pod pojmem „e-service“ si rozhodně neumím představit to, že HP někam dodá další železo: e-service by měla být služba, nabídka, internetový produkt, a ne server nebo datový sklad. Je ale nutné uznat, že HP se daří vyhrávat velmi prestižní zakázky na vybavení největších světových (a ostatně i českých) internetových serverů – s logem „Powered by HP“ se na stránkách význačných internetových firem setkáváme stále častěji.

Diskuze (5) Další článek: SolidWorks, stotisícá kopie je venku

Témata článku: Byznys, Internet, Hewlett Packard (HP), Carlo, Inkoustové tiskárny canon, Carla, Stock, Pack, Split, Hewlett-Packard


Určitě si přečtěte

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 29

Porno insider: Jak Greg Lansky mění internet pro dospělé

Porno insider: Jak Greg Lansky mění internet pro dospělé

** Erotický obsah generoval ohromné peníze, pak ale přišel internet... ** Pornografie dostupná všude a zdarma uvedla tvůrce do krize ** Někteří ale dokázali potenciál internetu využít i v tomto oboru

Jan Dudek | 12


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku