Investorům to nějak nestačí – HP pro ně asi není ta správná internetová firma.
Minimálně vlastníci akcií firmy by měli uspořádat před domem nové šéfky firmy Carly Fiorina děkovné průvody – od okamžiku, kdy se ujala kormidla, stouply akcie firmy skoro dvojnásobně. Firma je sice řadu let výborně profitabilní a naprosto neztrácí své dobré jméno, ale investoři sázejí hlavně na budoucnost – a tu nová aktivní ředitelka ztělesňuje daleko lépe než poněkud bezbarvý Lewis Platt, její předchůdce.
V posledním čtvrtletí se HP polepšil také finančně: obrat (hlavní problém firmy, několik let spíše stagnoval) stoupl o slušných 17 % na 12 miliard za čtvrtletí, zisk pak činil 900 mil. dolarů, což je také vzrůst o 17 %. Za největší úspěch firmy označuje ředitelka divizi osobních počítačů – firmě se daří prodávat přímo a má úspěchy se svými „konzumentskými“ modely počítačů Brio. Na rozdíl od Compaqu se firmě podařilo rychle a úspěšně „okopírovat“ metody Dellu a Gateway v přímém prodeji a dnes je jejich největším konkurentem. HP je dnes firmou s nejrychleji rostoucím prodejem osobních počítačů a je dokonce před Dellem – například notebooky vzrostly meziročně o 180 %, stolní PC o 85 %. Další úspěch si firma připsala v unixových serverech, ale je to spíše obrácení velice špatného trendu z minulých let – Sun je totiž stále jasně a neohroženě první.
Tradičně největší část zisku HP pochází z tiskáren a spotřebních materiálů – zde bude mlýnek na peníze mlet ještě hodně dlouho, i kdyby firma ze dne na den vyklidila trh s novými tiskárnami: spotřební materiály jsou nejziskovější a zákazníci je budou kupovat stále. Růst v této oblasti ale není pro HP příliš vysoký, konkurenti se snaží víc.
I když se Hewlett-Packard v poslední době hodně stylizuje do role „internetové firmy“ se svojí variantou na e-business od IBM, kterou nazývá e-services, zatím ještě významných úspěchů nedosahuje. Nicméně vůle HP stát se internetovou firmou je evidentně velmi silná a je doprovázena i investicemi – na úspěch je zaděláno dobře, chtělo by to zrychlit tempo.