Hewlett-Packard nachystal zákazníkům „větší zážitek“

Po několika letech má firma jasnou vizi v oblasti digitálních technologií, kterou navíc dokáže přetvořit v kvalitní produkty.
Asi bychom těžko hledali jiný příklad, ve kterém firma najednou uvedla na trh 158 nových produktů, technologicky velice různorodých a navíc odsouzených ke vzájemné spolupráci. Takovéto množství už je skoro podezřelé a s kompatibilitou různých produktů máme své zkušenosti – obvykle se nedokáže domluvit ani počítač sám se sebou. Přesto je ale vize Hewlett-Packardu, doprovázená sloganem „Enjoy more“ („zažij víc, bav se víc“), dobře vytvořená, dobře provedená a má výbornou šanci na úspěch.

HP zejména v devadesátých letech dokázala, že umí výborně přetvářet technologie v masově užívané komodity – excelentními příklady je laserová a inkoustová tiskárna, kde firma sice nebyla vždy nutně původním vynálezcem, ale spíše špičkovým technologem, který je schopen původní princip rozvinout, zdokonalit a také výrobně zlevnit tak, aby byl dostupný pro každého. Pak ale následovalo několik poněkud jalových roků, ze kterých je zpětně vidět, jak je nutné, aby firma takovéhoto rozměru měla jasnou vizi – jinak jen těží z minulosti, přešlapuje na místě a konkurenti ji dohánějí. Nyní je zřejmé, že HP v oblasti digitálních technologií opět tuto vizi má, a co je důležitější, nezůstává u slov a sloganů, ale přicházejí na řadu produkty. Firma se pasuje do lídra v tržním segmentu, který pojmenovala jako „Digital Consumer Technology“ (DCT); jak je z názvu vidět, jde o koncového konzumenta, slovo „digitální“ je klíčové a segment je stále ještě postaven na technologiích, tedy čeká jej ještě velmi mnoho pokroku a vylepšování. V názvu nevidíme nic o spotřební elektronice ani počítačích – HP tak vedle těchto dvou segmentů chce vytvořit třetí, který se má mezi ně vmáčknout.

Řada 158 produktů obsahuje jak obligátní tiskárny, tentokrát s důrazem na vysoké rozlišení a fotokvalitu, tak fotoaparáty, skenery, DVD mechaniky a rovněž software. HP neusiluje za každou cenu o to, aby byla ve všech oblastech lídrem – to je vidět například ve fotoaparátech – ale má na mysli spíše typického uživatele, který nejvyšší kvalitu nepotřebuje, a ani neocení, kterému jde o cenu, užitné funkce a který se jistě nebude zlobit, když to všechno bude fungovat dobře dohromady. Zejména na toto se chce HP zaměřit v jedné z největších marketingových kampaních, jaká kdy byla ve světě techniky realizována – „Enjoy More“ má stát 300 milioónů dolarů a má zákazníky přesvědčit právě o tom, že jen a pouze HP mu prezentuje jakýsi ucelený svět digitálních zařízení, která se velice snadno používají, která přinášejí požadovanou funkčnost a která lze dobře propojovat.

To je záměr, kterým se HP nepochybně trefil. Důraz na jednoduchost používání a propojování zařízení je klíčový – jde přece o prostého uživatele v domácnosti (nikoli ve firmě!), který si s jednotlivými zařízeními musí poradit sám a nesmí se obávat, že jim nebude rozumět, že je „nerozchodí“ a podobně. V domácnosti není žádný poradce a žádný IT technik, který by při zavolání na helpdesk: „Mně to nechodí!“ okamžitě přišel a vše uvedl do chodu. HP si dobře uvědomuje, že většina domácích uživatelů má dosud problém s provozem a používáním samotného počítače a každý nový produkt přináší nové překážky.

Prezentovaná a propagovaná vize HP má ještě jednu klíčovou vlastnost – je jedinečná. Žádný jiný výrobce nemá tak široké portfolio silných produktů v této oblasti; jsou jistě lepší výrobci digitálních fotoaparátů, vypalovačky umí nejlépe Plextor a v inkoustových tiskárnách jsou dnes Canon a Epson velice zdatnou konkurencí, ale žádný z nich nemůže nabídnout „digitální domov“. Zkušenému uživateli to nevadí, protože ví, že dnes lze propojit všechno se vším, že není potřeba vybavit celý dům zařízením od jednoho výrobce, ale velká většina uživatelů zkušených není. HP ovšem i zde dokáže přinést důležitý spojovací můstek, jakýmje software ImageZone, který je v nové verzi nebývale kvalitní a intuitivně použitelný na to, že jej vytvořila hardwarová firma.

Abychom ale firmu jen nechválili: její portfolio v Digital Consumer Technology má zatím daleko ke kompletnosti a vyrovnané úrovni. Nejsilnější jsou tiskárny a skenery; mechaniky optických disků se dají označit spíše za „slušné“, zatímco digitální fotoaparáty pokulhávají. HP zatím nemá nabídku v oblasti videa (videokamery), a protože jak statické, tak pohyblivé obrázky je nutné nejenom tisknout, ale taky prohlížet, neměly by chybět LCD obrazovky a televizory. A pokud firma hovoří o tom, jak má být vše jednoduché, pak zcela jistě chybí řešení pro domácí bezdrátové síťování, aby bylo možné obrázky a videa posílat po domě vzduchem.

Diskuze (8) Další článek: Intel: Moorův zákon vydrží nejvýše do roku 2021

Témata článku: Software, Hewlett Packard (HP), Zážitek, Zavolání, Digitální fotoaparáty, Zkušený uživatel, Pack, Typický příklad, Inkoustové tiskárny canon, Třetí rozměr, Páčka, Zákaz, Enjoy, Mora, Bezdrátový skener, Původní výrobce, More, Hewlett-Packard, Tržní lídr, Marketingový název, Nový dům, Silný produkt, Digitální fotoaparáty canon


Určitě si přečtěte

Windows 10X už si můžete vyzkoušet. Novému systému Microsoft zjevně věří

Windows 10X už si můžete vyzkoušet. Novému systému Microsoft zjevně věří

** Windows 10X přijdou již ke konci roku ** Microsoft vydal emulátor, kde systém ukázal ** Vývojáři musí upravit své aplikace

Vladislav Kluska | 59

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

** CZ.NIC začal prodávat svůj Turris MOX ** Z několika základních jednotek postavíte skoro cokoliv ** Kompletní Wi-Fi router, rozsáhlý switch i univerzální linuxový server

Jakub Čížek | 32

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 25

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

** Přehled nejhorších počítačů na světě ** Šílené konstrukce a materiály ** Jak to dopadne, když se o počítač nestaráte

Karel Javůrek | 22

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 256



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky