Hewlett-Packard hodlá odlákat partnery od Compaqu

Plus i mínus má strategie Compaqu nabízet i přímý prodej; Hewlett-Packard toho hned chce využít.
Zatímco se Compaq rozhodl jít „také i přímo“, tedy kromě svého distribučně-dealerského kanálu otevřít i přímý prodej, který bude kanálu v některých aspektech konkurovat, jeho velký rival Hewlett-Packard tak zatím učinit nehodlá, a naopak chce z této situace vytěžit maximum: chce přetáhnout „nespokojené dealery“ od Compaqu k HP.

HP nezůstává je u slov, ale přímo nabízí dealerům zajímavá finanční lákadla, když změní dres; s touto politikou HP už přišla koncem loňského roku, když Compaq poprvé přímý prodej oznámil. Hewlett-Packard tvrdí, že se zatím tato politika setkala s „velkým úspěchem“ a že nastal „dramatický vzrůst“ v prodeji; proto firma prodloužila tuto nabídku o další tři měsíce. HP samozřejmě také vidí výhody internetového prodeje – Ghilardi z HP tvrdí, že „firma zná výhodu nepřímého prodeje, ale pokud nezaznamená i nadále vysoký vzrůst, bude zkoumat přímý prodej“.

Živě komentuje: že je vstup do oblasti přímého prodeje pro Compaq kontroverzní, ví firma sama velmi dobře; v byznysu je ale skoro vždy něco za něco. Compaq usoudil, že výhody z přímého prodeje převýší možné nevýhody (nespokojenosti, úbytky dealerů) v prodeji nepřímém – z dlouhodobého pohledu bude mít pravdu zcela určitě, v krátkodobě mu to určité problémy přinést může. Je pak otázkou, zda dělá HP dobře, když vstup do přímého prodeje odkládá – zejména u běžných stolních počítačů a notebooků se to v dnešní době jeví skoro jako anachronismus.

Váš názor Další článek: Rodí se velký hráč na českém Internetu?

Témata článku: Hewlett Packard (HP), Přímý pohled, Přímý vstup, HP Compaq, Velký rival, Velká výhoda, Hewlett-Packard, Páčka, Compaq, Pack, Hod, Prodej, Rival, Part, Dealer


Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 8 000 Kč

Test bezdrátových headsetů

Linux i pro začátečníky

Jak surfovat anonymně