Herní vývojáři: Microsoft, dobrá, ale IBM, Sun a Oracle?

Diskuze čtenářů k článku

John.DOn  |  07. 07. 2004 08:05  | 

Jde o to, že tu nastal jistý fenomén s názvem počítačové hry.
Většina dnešních 40tníků si to samozřejmě nedokáže představit. Obvykle ani nedokáží napsat textovku .
Jde o to, že první počítače na hry tu máme v širším měřítku od roku cca 85-86 kdy se začalo více rozšiřovat ATARI a o pár let později i AMIGA a pak i PC. Kdo v té době byl mladý - hrál počítačové hry - pokud na to měl. A ti stejní lidé to dělají i dnes. Dnes jim je přes 20, taky to už je 20 let zpět.

Prostě začala tak vlna která skončí pravděpodobně až se smrtí těchto lidí :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leonidas  |  07. 07. 2004 08:47  | 

Je mně víc než 40 a znám PC víc než mladí kluci, známe ještě DOS atd , SMS jsem psal,když skoro nikdo neměl mobil, protože moje generace na to měla. Bráši mastí AGE jen to sviští a to má jeden víc a druhý méně, my máme dost peněz a dáváme je svým dětem. Důchodci by mohli být dobrými zákazníky na net, ale tele...blbové tomu brání. My jsme pro někoho staříci, ale mladí kluci si musí dávat pozor, aby na ně nějaké slušné buchty zůstaly , jojo, my umíme nejen hrát hry, ale umíme již žít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  07. 07. 2004 09:39  | 

No dobre, ale priznejme si, ze jste spis vyjimka. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  07. 07. 2004 10:04  | 

Myslim, ze vyjimka neni - spis spicka ledovce :) Me je 32 a parim jak vzteklej. Zacal jsem na ZX spectru, pak jsem mel PC286, pak Amigu 1200, pak opet PC486, pak iMac, pak PSX1 a ted mam zase PC P4 - co dodat. :)
Jen bych jeste okomentoval to o te dostupnosti - moji vrtsevnici, co meli doma nejkej 8bit, prevazne dodnes hraji nebo programuji nebo se tim zivi. Myslim, ze cim je tahle technika dostupnejsi, tim vic lidi hraje hry. Mimochodem, ti co nikdy zadnou masinku doma nemeli ted zacinaji s hrama na mobilech.
Co se tyka gridu, me by spis zajimalo o jaky typ her pujde - nedovedu si predstavit treba zminovanou bitvu o 5tis hracich. To kdyz nekoho zabiji na zacatku tak bude cekat dva dny nez hra skonci? Navic asi neni mozne aby to dlouho trvalo - lide chodi do prace, skoly... a nebo rozdil casu - nekdo jde spat a nekdo zrovna vstal... Dovedete si nekdo predstavit treba Vietcong s 300 lidma? To by v tomhle stavu hry snad ani nikoho nebavilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maglev  |  07. 07. 2004 14:58  | 

No tak se třeba podívej k Blizzardům na World of Warcraft, k tomu není co dodat....


www.blizzard.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzzuuuuiiiiik  |  07. 07. 2004 16:42  | 

Presne tak, memu tatovi je 54 let, Diablo II dohral uz za vsechny postavy, jinak leta s leteckymi simulatory (Combat Flyght simulator I a II) a obcas si da i Quake II


Rozhodne bych ho za exota nepovazoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušmor  |  09. 07. 2004 21:30  | 

Vietcong s 300 lidma si predstavit neumim, protoze jsem ho celkem rychle vzdal, ty omezene prostory na me pusobily klaustrofobicky, 300 hracu na tak malem placku, to by snad ani nebylo kam slapnout 


Ale jinak to neni tak uplne nerealne, coz je mimo jine duvod, proc napjate ocekavam Flashpoint 2, kde ma byt mozno se pripojovat do bezici MP hry. Treba Call Of Duty to uz taky umi, ale to je jednoducha strilecka na omezenem prostoru (no flame pliiz takze tam neni problem. V rozlehlych prostorach Flashpointu (stavajici ostrovy jsou na plose 12x12 km, engine celkem v pohode umoznuje i 25x25 km a neni duvod, proc by to OFP2 nezvladla taky) pak neni problem napsat mise, ktere hraci umozni ustoupit z bojiste nekam dozadu na domaci zakladnu a tam se "ulozit v bezpeci k spanku". A treba za dva dny se znovu pripojit, ozivit svoji postavicku a nastoupit zase jako posila do boje. Samozrejme pokud se necha zabit, tak respawn nekde v hlubokem tylu, beze zbrane. V dnesnich hrach typu 5 na 5 by to bylo moc prisne oslabeni tymu, ale pokud by hralo na kazde strane 50 nebo vic hracu (nebudme maximalisti, i kdyz takovy stret kompletnich praporu by byl z hlediska logistiky a tyloveho zajisteni mnohem zajimavejsi , potom uz by nebyl problem vyzadat si od spolubojovniku transport na domaci zakladnu, tam se vyzbrojit a nastoupit znovu do boje.


Pokud se podari sikovne vyresit synchronizaci jednotlivych hracu ve hre, aniz by to znamenalo exponencialni rust HW narocnosti, potom jsem celkem optimistou. Fantazie tvurcu v komunite kolem hry se ve vhodnych podminkach (editor misi primo ve hre, volne pristupne nastroje pro tvorbu objektu a ostrovu) meze nekladou a pak klidne vzniknou tak odlisne veci jako je treba mise Conquer The Island.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sw33t1e  |  07. 07. 2004 16:29  | 

no moje 70 leta babka si me da v utcku no asi jak se ji klepe ruka tak ma holt skill :X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokos  |  07. 07. 2004 17:18  | 

Vyjimka rozhodne ne.
Naivita tech, kterym "tece mliko po brade" je nekdy velmi usmevna.
Mne je 37. Pocitaci se zabyvam vice jak 20 let (!!).Koneckoncu me to porad zivi. Troufam si rici, ze o nich vim teoreticky i prakticky daleko vice nez 95% tech dnesnich trikosihonicich mladicku . Pocitacove hry jsem hraval jiz nekdy kolem roku 1982 - ano byly jine nez ty dnesni, ale rozhodne ne mene hratelne. Dnes hraju obcas take, ale protoze nejsem zameren na platformu Windows, pochopitelne asi hraju vetsinou hry odlisne nez vetsina z vas (co si budeme povidat, vetsina z vas nic nez Windows nezna).
Dochazi tady k generacnimu nedorozumeni. To co se nam casto snazite podsunout, to platilo pro generaci mych rodicu. My uz jsme technologiemi zasazeni byli (ti kteri chteli) - a je nas opravdu dost. Jak nekdo spravne prohlasil - spicka ledovce.
Koneckoncu - vetsina tech veci, ktere pouzivate (mobily, PC, PDA, ...) je dilem nasi generace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  07. 07. 2004 08:55  | 

Á, pan ATARIsta, to by Vám ruka upadla, kdybyste napsal, že v té době to bylo nejen ATARI, ale i ZXSpectrum, Commodore a jiné počítače, které tehdy frčely?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prg  |  07. 07. 2004 10:01  | 

hele. a co PMD-85


Ty jsi dobrej, na tak sqelej pocitac zapomenes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  07. 07. 2004 10:54  | 

A co takhle největší kamna 80-tých let? (IQ 150 a IQ 151). Vajíčko naměkko Za 5 minut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
echo zulu  |  10. 07. 2004 23:37  | 

cakal som, kedy sa niekto ozve.. ale ja som bol tiez atarista, tak som radsej mlcal :) ja mam 33, hry sa teraz ale moc nehravam, to tak este nejaku formulu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  07. 07. 2004 15:10  | 

s tema ctyricatnikama do toho teda vidis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  07. 07. 2004 10:08  | 

To znamena priblizne co?? Moc se mi ten Quake na Linuxu v Jave netrha. Mozna by si o tom mel autor neco zjistit. Vykon je treba o 20% nizsi nez v originale, ale to drazdi jen skutecne parany. Ti chteji vyzdimat ze sveho PC maximum. Hlavni problem spis bude v te neduvere vyvojaru podporovane podobnymi clanky jako je tento. Vzdyt proc mit wokna, kyby vsechny hry slapaly stejne dobre i v Linuxu? To by se chlebodarci zive vubec nelibilo.

Kdo to chce zkusit tak treba zde. http://www.bytonic.de/html/benchmarks.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  07. 07. 2004 10:49  | 

Nic proti Linuxu, ale Quake? Ta prastara hra?

Dneska frci spis hry jako Far Cry.
Dnesni 3D hry vyuzivaj hlavne prime programovani procesoru grafickych karet, vyuzivaji vertex shadery, pixel shadery atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 07. 2004 13:21  | 

Presne tak. A navic to "Vykon je treba nizsi o 20%..." - zkus se nad tim zamyslet, 20% uz je docela velky rozdil, nemyslis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  07. 07. 2004 13:27  | 

A o prime programovani graficke karty se stara podle Vas primo hra? To snad ne. Mam dojem, ze hra na graficky HW pristupuje bud pres DirectX nebo OpenGL, ale rozhodne ne primo, to by ji ostatne nemel ani system dovolit. A tudiz se ptam, jaky je problem misto pres uvedeny 2 rozhrani pouzit napr. Java3D?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  07. 07. 2004 15:55  | 

Nehledě na to, že tohle rozhraní vůbec neznám, tu asi nějaký problém bude, když nikdo pořádné 3D hry v Javě nedělá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzzuuuuiiiiik  |  07. 07. 2004 16:50  | 

Jenomze hra nejsou jenom vybuchy, odlesky ve vode. Hra je take o logice, o pohybu nepratel a jejich inteligenci.


To, ze ted je nedela nemusi nutne znamenat, ze nezacne. Driv se take soudilo, ze pri rychlosti nad 40km/h nebude uz clovek moci dychat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  07. 07. 2004 17:36  | 

Kdyz nekdo neco nezna tak to znamena ze to neexistuje?

A mobilech jsou ty hry napsane asi v cem?? (tam teda asi nepouzivaji ty 3D knihovny )

REKLAMA
http://vltava.cz/Store/GoodsDetail.asp?c=&sCGoodsID=SE00922455
REKLAMA

Poznamka tem 20% rozdilu ve vykonu. Mozna to chce uvazovat, ze ten engine pro Quaka co jsem zminoval napsalo par nadsencu a ne primo mistri z IdSoftware.
Jo jinak jsem tam melo vsude byt Quake2 misto Quake.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  07. 07. 2004 18:43  | 

No v Java2 Micro Edition, ale to jsou právě ony "hříčky" a ne normální počítačové hry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  07. 07. 2004 21:03  | 

Vy ho neznate a ja v nem videl napsany soft, ktery umoznoval virtualni prochazku barakem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokos  |  07. 07. 2004 17:31  | 

Na Linuxu obcas hraju Wolfensteina (Return to the castle...) a Unreal Tournament. Dale mam 2 Open source letecke simulatory (celkem slusne) a v posledni dobe jsem si oblibil TORCS (automobilove zavody). Vse jsou to hry, delane v Open GL, takze 3D grafika v nich neni spatna (pouzivam VGA s cipy od Nvidie). Plus rada dalsich her, ale ja si oblibil ty vysezminene.
Pak hrajuna mobilu a na Palmu - vetsinou logicke hry a hlavne Tetris - ten je neprekonatelny.
Samozrejme obcas z nostalgie spustim emulator ZX Spectra - jak v Linuxu tak na Palmu...
Jak jsem jiz psal - Windows jsou pro me tak trochu cizim svetem (i kdyz pracovne se jimi musim take zabyvat), takze o hrach na teto platforme nemam velky prehled. Myslim si ale, ze kvalita hry nespociva jenom v efektech, jak se dnes nekomu mozna zda.
Da se tedy hrat i bez Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loldaolda  |  07. 07. 2004 10:46  | 

Musim rict ze je to dobrej clanek, hlavne posledni odstavec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wallot  |  07. 07. 2004 12:40  | 

Kde asi autor zije. Za nejnovejsi hry se v soucasne dobre plati az 14 EURO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frank  |  07. 07. 2004 15:06  | 

v americe, vole. Tam se platí dolarama a je to tam levnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V12  |  07. 07. 2004 13:02  | 

A co tak ine typy hier - napriklad namorno - letecky boj o Guadalcanal, Filipiny atd, alebo perfektne a do detailov urobeny simulator atomovej ponorky, kde by bolo viac hracov "na jednej lodi" ? Alebo dotiahnut myslienku autora skveleho zeleznicneho simulatoru GORDIKON az do krajnosti a riadit zeleznicnu siet virtualneho statu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LoWang  |  07. 07. 2004 15:58  | 

Díky moc pane Hlavenko, krásně jste vystihl jak je to vlastně s hrami a s těmi pokrytci, kteří to tvrdohlavě dál považují jen za bezduchou zábavu pro potrhlou mládež! Jednou se jim ale ty jejich oči otevřou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 21 grafických karet

AMD poráží Intel už i v notebooku

Jak vytvořit 3D fotky v mobilu

Nejlepší fotoaparáty do 30 000 Kč