Proboha na co ? Víc Hz, víc Adidas ? 😀😀😀
Hráči budou upgradovat z 390 Hz na 480 Hz, protože ve střílečce uvidí soupeře o něco dříve, jo? 😀V tom případě doporučuji ultimátní trik:Když si sednete blíž k monitoru, fotony z displeje budou muset uletět k vaší sítnici kratší vzdálenost a jelikož rychlost světla je konečná, tak uvidíte soupeře o něco dříve! 😉Chtěl bych jen připomenout, že reakční doba člověka je kolem 200 ms. To v praxi znamená, že pokud se vám na displeji ukáže protivník, s trapně pomalým 100 Hz monitorem na něj budete nehnutě zírat celých 20 obnovovacích snímků, než vašemu nervovému systému dojde, že ho vidíte. S úžasným 480 Hz dělem na něj budete čumět 100 obnovených snímků. V obou případech to ale bude 200 ms, než pohnete myší. V realitě nějaké komplexní hry spíš ale ještě více.
200 ms neni reakcni cas ne? Ten je kolem pul sekundy. Jinak to ale sedi, trva minimalne 200ms, nez mi vubec dojde, ze se neco stalo a dalsich 200-600ms trva, nez teda milostive kliknu. Nicmene i tak se ke me ten vjem muze dostat o ty 2,5 ms drive, nez k nekomu s pomalejsim refresh ratem, muzu kliknout o 2,5 ms drive a teoreticky tak treba srovnat alespon sitovy ping. Ale nemyslim, ze by na tom nejak extra zalezelo.
Názor byl 4× upraven, naposled 26. 7. 2021 21:40
Ano, to je reakční čas, můžete vyzkoušet třeba zde:https://humanbenchmark.com/tests/reactiontimeS nějakou primitivní reakcí, jako např. klik jediným tlačítkem, na který číháte a soustředíte se jen na něj, se lze dostat někam kolem 200 ms. Pro komplexnější reakci to bude více.Jinak ano - v tom spočívala podstata mého příspěvku. Sednout si o metr blíže znamená vidět nepřítele o 3 ns dříve, což má v reálu podobný efekt, jako těch 2,5 ms.
Tak kdyz budete mit sitovy ping 10ms a ja 12,5ms, tak se to tim srovna, ty nanosekundy uz jsou dost malo. Ale i tak si myslim, ze to je blbost, delat 480hz monitor 😃
No a kdyz si date tv do gaming modu na 16ms a mimo gaming na 100ms, tak bys to dle tebe nemel poznat, ale poznas jako nic. Protoze neco udelas a vidis tu zmenu. Neni to opacne kdy se neco zmeni a ty musis reagovat. Se meri uplne neco jineho.
Kde přesně tvrdím, že se 100 ms "podle mě" nepozná?
Jednak reakční čas se prodlužuje o dobu, kdy se nezobrazí podnět, na který je třeba reagovat, jednak vyšší fps/Hz pomáhají přesněji lokalizovat pohybující se cíl, ale především je obraz při vyšších fps/Hz plynulejší a působí lépe. Jde to částečně emulovat přes motion blur, ale ten je hnusný a pohybující se objekty jsou rozmazané. A pořád jsou hráči, co preferují 1 ms odezvu na myši a klávesnici oproti obvyklým 8 ms… přitom na běžném monitoru nevidí rozdíl. Jenže ze zkušenosti vím, že o některých headshotech rozhodují milisekundy, které nejsou vidět, ale hra je počítá, i když je nevykreslí.
Pardon ale realne niekto moze vidiet rozdiel medzi 60 / 100 a viac Hz ?
Mezi 60 a 120 resp 144 ano. Trebas pri scorlovani.
rozdil 60/100/144 je rozhodne poznat i lajkem. Nicmene nedavno jsem menil 160Hz za 240Hz a tam uz sem nebyl schopen rozeznat rozdil temer zadny a proto s vami souhlasim i kdyz ne primo, ze je to zbytecne a jen se snazi z lidi vylakat penize
Lajkem , jo ? Ty se jednou ulajkuješ 😀. Samozřejmě že vidí prd. Jen placebo.
Zhruba nad 100Hz uz rozdil nepozna nikdo. Ale nekteri se budou do krve hadat, ze to poznaji. :o)Takze tech 480Hz je naprosta kravina pro frikuliny.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 7. 2021 19:09
Ale jasně že pozná a s vyšším rozlišením je to poznat více. Není to vidět “přímo”, ale pokud třeba prudce pohnu myší, tak je rozdíl, jestli za půl vteřiny se na 1000 pixelech objeví 50 nebo 240 kurzorů. Pokud jich je jen 50, tak jsou mezi nimi 20 pixelové skoky a vypadá to blbě. Pokud 240, jsou mezery jen 4 pixelové a působí to jako plynulý pohyb. Jestli nevidíš rozdíl mezi dvěma kurzory posunutými o 20 pixelů vs dvěma posunutými o 4 pixely, tak to smysl nemá. Já ten rozdíl vnímám.
Rozdíl mezi 75Hz a 165Hž je fakt hodně poznat na starších hrách s minimem předmětů a jednoduchými texturami. Například ve hrách když se díváš na stranu, kde se předměty pohybují hodně rychle je to mega rozdíl. Při 75Hz se seká i CoD2 s 250fps.
Vzdyt jsem prave o tom psal. Takze znovu pro pomalejsi ctenare:Rozdil mezi 60Hz a 100, 120, 144Hz je znacny a vidi ho temer kazdy celkem na prvni pohled. Jenze rozdil mezi 100Hz a 144Hz (nebo vic) uz nevidi nikdo. Proto je 480Hz zbytecny nesmysl. Par deti to oslovi, nejnemocnejsi frikuliny asi taky, ale.. ;o)A konkretne u tech starsich her tomu vyssi obnovovaci frekvence mnohdy zrovna moc neprida. Casto neni engine na takovy fofr staveny a byva to dost citelne znat. Negativne samozrejme. Ale to uz je o konkretnich titulech.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 7. 2021 14:08
Mně by pro začátek stačil 4K OLED kolem 26" s 60Hz, který nebude stát 150 tisíc, ale tak 15, když 55" televize stojí lehce přes 20...
Počkám si až na kHz panely
Ja chci 4K 120Hz OLED, idealne 32", ale 42" bych taky zkousl. Za 20k bych koupil hned.
20k dolarů?
Vzhledem k tomu, ze za 25k lze koupit odpovidajici OLED tv v 55" by to snad nemel byt vlhky sen.
Pomalu se tam dostábáme, pomalu.... TV mají výhodu, že díky menším problémům s vypalováním obrazu se tam mohlo OLED rozšířit dříve a tudíž tam již klesla cena.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.