Víš proč mají "ajťáci" tak vysoké platy a proč se firmám vyplatí je platit? Protože mají vysokou PRODUKTIVITU!Produktivita neznamená "jak moc makáš", ale kolik toho ta tvoje buď vytvoří nebo ušetří. Naprosto každý informační systém, program, aplikace nebo jen skript AUTOMATIZUJE určitou činnost nebo úkon. Ten pak není potřeba dělat ručně, což šetří čas a je garantováno, že bude proveden vždy stejně.Administrativa a především účetnictví a všechno s ním související se pak automatizuje úplně nejsnadněji, protože je potřeba "jen" pracovat s daty a není potřeba nic fyzicky provádět (jako ve výrobě).Tužka a papír opravdu nevyhrává. Před rozšířením IT účetních systémů bylo normální, že podniky měly rozsáhlá účetní oddělení, měly například oddělení jen pro výpočet mezd a lidem se běžně stávalo, že měli mzdu spočítanou chybně, museli ji reklamovat atd.
Stejně tak na úřadech, na poště atd. byly armády lidí, kteří jen sčítali nějaká čísílka a zapisovali to na různé archy.Tohle byla opravdová doslova ARMÁDA, vzhledem k počtu všech těch lidí, s tužkami, papíry a počítačkami. Kdežto tři ajťáci za rok dokáží vytvořit systém, který dělá bezchybně stejnou nebo i lepší práci než tisíce takových lidí s tužkami, papíry a počítačkami. Navíc ji dokáže dělat NONSTOP.A ten přechod na JINÝ informační systém MPSV je zrovna dobrý příklad. Nepovedlo se to proto, že je to rozsáhlý systém, kde všechny jeho funkcionality nedokáže definovat ani samo MPSV a navíc se pořád mění zákony, takže nikdo nedokáže garantovat, že nový dodavatel by dokázal dodat potřebný systém tak, aby nedošlo k žádnému výpadku či chybě - čas na testování by byl téměř nulový.A co by se stalo, kdyby MPSV ten systém jen chvíli nemělo? Systém sociálních podpor a dávek by se ZHROUTIL!!! Ano, zhroutil! Protože MPSV pro stejnou činnost s "tužkou a papírem" by bylo potřeba mnohonásobně více zaměstnanců, které MPSV a jeho úřady zkrátka nemají a neměli by je kde brát...Takže na tom je krásně vidět, že tužka a papír nevyhrává.Řešením situace není vybrat "jiného dodavatele", protože to bychom se zase dostali do stejné situace jen s někým jiným, ale řešením je nabrat pořádné odborníky pod státní agenturu NAKIT, dát jim netabulkové platy, státní byty, garantované služební poměry či obnovit zákon o definitivě (nevyhoditelnosti), zřídit pobočky v regionech a nabídnout práci v lokálních pobočkách (ne jen v Praze nebo Brně), což jsou benefity, které soukromý sektor nabídnout nemůže, což by přilákalo schopné uchazeče.Tyto lidi by pak stát platil sám a nikoliv přes firmu a měl by je zaměstnané TRVALE a vytvářeli by mu a spravovali všechny státní systémy.Problém je, že toto je projekt na DLOUHO, dalece přesahuje 4 roky volebního období a když by se s ním začalo, tak by trvalo několik let souběžných výdajů, kdy by stát musel platit stávající externí firmu A ZÁROVEŇ vlastní interní zaměstnance i s náklady na lokální pobočky a služební byty. Po tu dobu by, samozřejmě, opozice vyřvávala o tom, že to stojí "velké peníze, které nic nepřináší". Takže politicky by to byla "sebevražda", i když by to bylo nejlepší řešení.