eGovernment | Digitalizace

Hejt na Finanční správu. Kvůli aktualizaci systému až do poloviny února nepodáte elektronické daňové přiznání

V pátek 14. ledna Finanční správa ČR oznámila, že není možné zpracovat a odeslat elektronický formulář přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2021. Důvodem je aktualizace databáze formulářů.

Dnes (pondělí 17. ledna) si @mesec rýpnul, že se ta aktualizace nějak táhne, že už je to třetí den. Jaké bylo překvapení, když Finanční správa odpověděla, že odstávka systému bude trvat do druhé poloviny února.

Od loňska platí povinnost podávat přiznání elektronicky pro držitele datové schránky zřízené ze zákona (tedy ne na žádost). Podnikající fyzické osoby mají zákonnou povinnost zřídit datovou schránku pouze v případě, že jim zákon ukládá ověření účetní závěrky auditorem. Povinnost elektronického podání na ně spadne i v případě, že jim přiznání podává profesionální zástupce (daňový poradce, advokát). Lhůta pro elektronické podání je 2. květen 2022.

Tedy elektronické podání zdaleka není povinné pro všechny a ani se nedá mluvit o časové nouzi, ale více než měsíční odstávka klíčové služby nemá nic společného s moderním eGovernmentem. Pokud máte povinnost a na podaném přiznání visí další administrativní kroky (kdosi na twitteru jako příklad zmiňuje schválení hypotéky), máte prostě smůlu. My ostatní si stáhneme staré dobré PDF a přiznání podáme postaru.

Diskuze (46) Další článek: Vy a počítač: Píšete na klávesnici všemi deseti prsty?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,