Technologie | Příslušenství | CES 2019 | Razer

Haptická vibrační odezva na myši, klávesnici, sluchátkách i v herním křesle. Razer předvedl HyperSense [CES]

Většina z nás se asi setkala s naprosto základní haptickou odezvou v podobě vibrací na herním ovladači nebo v nějakém jiném zařízení jako je telefon či chytré hodinky. Razer chce ale systém haptické odezvy s vibracemi přenést do zcela nového herního zážitku.

Razer představil novou platformu „HyperSense“, která má sdružovat všechna kompatibilní zařízení, které se tak mohou podílet na mnohem realističtějším zážitku při hraní her prostřednictvím počítače.

Platforma se stará nejen o přesnou synchronizaci, ale i propojení s danou hrou, která musí být s tímto systémem alespoň částečně kompatibilní. Do HyperSense lze zatím zároveň připojit vibrační myš, klávesnici (technologie od Lofelt), sluchátka (Nari Ultimate) a také celé křeslo (Subpac).

Systém má předem rozdělené funkce a tak trochu připomíná například koncept prostorového 360stupňového zvuku. Samotné křeslo je určeno pro vibrace při událostech zezadu (například vás ve hře někdo zezadu střelí, ozve se větší rána), klávesnice a myš pak vibracemi reflektují události po stranách a zepředu. Vše pak doplňují sluchátka, které zavibrují rovněž dle směru události (levé/pravé sluchátko, dohromady).

Dle prvních ohlasů novinářů, kteří měli možnost tento systém vyzkoušet na hrách Overwatch a Doom, funguje HyperSense překvapivě dobře a rozhodně nejde jen o nějakou podivnost bez účelu.

Razer ale čeká ještě hodně práce, protože bude muset platformu rozšířit tak, aby fungovala s více zařízeními a více hrami. A také ještě doladit obslužný hardware, který by měl umožňovat různé nastavení, včetně síly vibrací.

Kdy se finální řešení dostane na trh, zatím nebylo oznámeno.

Diskuze (1) Další článek: Chytré žárovky najdou uplatnění i venku, Philips proto připravil celou sadu svítidel před dům [CES]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,