Hamburger a bezdrátový Internet? Proč by ne

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Hofman  |  09. 06. 2002 23:44

Já bych tak tipoval, že se čeká na další revoluci...
Možná bysme místo k urnám měli jít do ulic...
No ale dost předvolební "agitky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Google  |  09. 06. 2002 20:42

V zemi kde jsou experti na vypocetni techniku Brezina a Langr, muzeme byt radi kdyz mame doma tiskarnu a joystick.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  07. 06. 2002 17:45

omlouvám se, ale zřejmě tohle není vaše parketa. Celý článek mi přijde jak reklama na pár českých firem a jednoho výrobce.

Předně Wi-Fi se nejmenuje pravým jménem IEEE 802.11, ale je to standard (resp. metodika měření) sdružení WECA, které vzniklo okolo IEEE 802.11b za účelem zajištění vzájemné kompatibility.

U.S. Robotics zvládá prdlajs a ne 22 Mb nad 802.11b - tato rychlost je u IEEE 802.11g a nevím jestli už má na ní u.s. robotics nějaké prvky, rozhodně ale s tímto standardem nemá nic společného

HomeRun není žádný standard

IEEE 802.11a je americký standard, který v evropě zatím nelze používat, a funguje na 5 GHz.

Access Point můžete pořídit i podstatně levněji, stejně tak karty (ale samozřejmě i podstatně dráže)

Dosah na volném prostranství může být klidně 100 km, záleží na tom jak velké antény použijete a jaký e v daném místě limit na vyzářený výkon (v Evropě 100 mW EIRP, což umožňuje při inteligentním návrhu PtP spoje 7-10 km v nezarušeném prostředí)

"kde se dá předpokládat více klientů, se Wi-Fi objevuje už i u nás" není správná fráze, protože se zde objevuje už od té doby co vzniklo (a předtím starší varianty 802.11), ba dokonce je v Čechách (a i v dalších evropských zemích) bezdrát používán venku podstatně více než v jiných zemích - zatímco v Čechách jde do venku odhadem 98% všech bedzdrátů a jen málo firem to používá vevnitř (i když je to pro to určené a mnohdy výhodnější než klasické síťování), ve světě jde přes 80% do vnitřních sítí, málokterá firma není nyní pokrytá bezdráty - je to dáno především více hodnocenou prací, větším rozšířením notebooků a menšími problémy s Telecomy

když už tady děláte reklamu, stálo by možná za to zmínit se o tom, že 51% bezdrátů prodaných každý rok jsou bývalé Lucentové WaveLANy, nyní Orinoco od Agere či Avaya Wireless

V případě, že budete chtít někdy pomoci se článkem o bezdrátech, rád pomohu - jsem zaměstnancem firmy, distribující bezdráty pro Českou Republiku (nebudu dělat reklamu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TobyX:  |  07. 06. 2002 15:00

S cenami jste trochu ulit. Access point jsem koupil za $139 a karty jsou za $50-60. A protoze se nechci stvat s konfiguraci koupil jsem dva AccessPointy a propojil je jako Bridge. Funguje to skvele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  07. 06. 2002 15:12

U ceny záleží i na značce. Taky mám v počítači modem za devět stovek a nestěžuju si, ale vím, že od U.S. Robotics bych ho pořídil třeba za trojnásobnou cenu. Berte to jako: kartu pořídíte do 100 dolarů a AP do 500 dolarů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Žobér  |  07. 06. 2002 09:44

Jak příspěvky, tak článek tak trochu o hovnu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  07. 06. 2002 13:44

Tak tomu říkám "konečně věcný příspěvek".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ros  |  07. 06. 2002 09:39


window.open=PrxRealOpen;
Ale kohopak to zajímá. Kdepak, pevná linka nebo CDMA. Pak už není lehké odchytávat pakety a dekódovat pakety, tj. jména, hesla tak jako u Wifi  

Za levný peníz si bezpečný přístup nekoupíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  07. 06. 2002 10:51

Koupim nekolik baleni Chipsu Pringles. ZN "Obsah si nechte."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  07. 06. 2002 11:13

Odstavec o bezpečnosti jsem vynechal, ale jestli se obáváte odchytávání packetů ... přečtěte si třeba tohle pédéefko: http://www.wi-fi.org/pdf/20011015_WEP_Security.pdf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  07. 06. 2002 17:26

jinak je to celé hodně offtopic - bezpečnost bezdrátů není nižší než Ethernetu - je nutné počítat s tím, že 802.11 je standard pro vnitřní sítě, a jeno bezpečnost se nazývá WEP, tj. Wire Equivalen Privacy (bezpečnost srovnatelná s Ethernetem). A jestli má někdo nějak zabepečen Ethernet proti odchytání paketů (např. pomocí VPN), pak to samé může použít u bezdrátů. Existují ale i speciální standardy a nové principy zabepečení u bezdrátů, které úroveň bezpečnosti zvyšují nad drátovou síť - nově nyní IEEE 802.1x, případně per session šifrování u AS-2000. I bez něj lze ale udělat velmi bezpečná síť. A pro ty, kteří pochybují navrhuji test - udělám síť postavenou na Wi-Fi bezdrátech a když se vám do ní podařit nabourat, pak si je můžete nechat. Problém bezpečnosti je totiž v tom, že jsou admini lameři, nechávají public hesla, nepoužívají šifrování, nepoužívají snpm atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek Holiík  |  07. 06. 2002 08:26

"Wi-Fi si nachází mnoho příznivců především proto, že na rozdíl od zmíněných technologií je to něco, co už reálně existuje, funguje a montuje se do notebooků a nejnověji třeba i do iPaqu" ?

No já jsem tedy o iPAQu se zabudovaným Wi-Fi čipem rozhodně neslyšel ... Snad tak chystané PDA od Aceru n20w s XScale. Nebo měl autor na mysli bluetooth v iPAQu 3870? Ať je to jak chce, rozhodně mít v PDA Wi-Fi je příjemná záležitost ... a vím o čem mluvím (HP Jornada 568 + Socket WLAN 802.11b CF card).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  07. 06. 2002 17:20

Autor se nevyzná v bezdrátech a čte to zřejmě z brožur, proto občas nesrozumitelná vyjádření.

iPaq ale lze připojit pomocí Wi-Fi - jsou zde dvě možnosti - buď použít PCMCIA "návlek" a pak kteroukoliv pcmcia kartu a nebo nyní i existují menší cf wi-fi karty, které je možné dát do cf nových iPaqů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek Holík  |  07. 06. 2002 17:51

No, nerekl bych, ze nove iPAQy maji CF (to je vysada napr. moji HP Jornady 568), ale SD slot a to jeste bez podpory SDIO, coz je limituje na pouziti jen pametovych SD karet (a i s implementaci SD ma COMPAQ problemy - zpomalovani a systemu u nekterych SD karet). Tak snad az rada 39xx, tam mam pocit, ze bude i podpora I/O zarizeni ... pokud se pletu, opravte mne prosim

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 06. 2002 02:40

Na to, až tu začnou platit přirozené ekonomické zákony a po takových firmách jako Český Telecom už nikdo ani neštěkne. Dokud bude ale na každé druhé židli ve vedoucích funkcích sedět komunista, vláda si dělat ze "státních" podniků další výběrčí daní a nezávislé kontrolní úřady budou tak strašně "nezávislé" jako teď, tak se nehneme nikam. Mimochodem, zrovna příští víkend bude příležitost tohle všechno změnit. Takže, je to teď na nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  07. 06. 2002 11:03

A ktera ze kouzelna strana tohle docili? ))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 06. 2002 15:58

To bych taky rad vedel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor