Hacky a hackeři I. – magický počítač

Diskuze čtenářů k článku

09. 07. 2009 10:23

Předevčírem se mi stalo něco podobného. Devět let fungující počítač se zasekl. Po restartu se začala ozývat chyba grafické karty. Ofoukání z prachu a vysátí (průběžně dělám každý rok) nepomohlo. Grafická karta (Radeon 9100) si stále vedla svou, že nefunguje.

Vydělal jsem ji, prohlédl jestli nějaká součástka příliš netopí. Jelikož karta má z důvodu ticha vytažený kablík k ventilátoru, tak jsem ho vrátil zpět, zda-li jde na kartu napětí.

Počítač normálně naběhl. Vytáhl jsem kablík od ventilátoru na grafice znovu, a funguje to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 11:50

Kdybych potkal nějakého hackera,ležel bych mu u nohou.Nemyslím ty hackery co se nabourávají do sítí ale ty co dělají HACKY,tedy chytré řešení problému...nevím jak pokračovat ( :) ) třeba ten magický spínač,atd :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 13:30

>Nemyslím ty hackery co se nabourávají do sítí

Ehm, ale to nejsou "Hackeři" nýbrž "Crackeři".

Doporučuji nesledovat tolik TV Nova a podobný bulvár...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 11:14

posthunting ako svina!!! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 11:00

s chuti jsem si precet celou diskusi...

jednou kolegyni nesel prepsat nazev souboru, kolega ji poradil at se dvakrat otocila na zidly a zkusila to...slo to :D dosel za pul hodiny... zase ji to neslo... opet za ni prisel, opet stejna rada a zase to slo no lezel jsem smichy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2009 09:39

Musím uznat že je to dost zajímavý článek. Nevěřil bych že zrovna na MIT dokáže jeden přepínač způsobit docela i rozruch...

http://nalistuj.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2009 08:36

Jeste mam doma jednu pocitacovou skrin, ktera je naprosto shodna s cca 30 pred ni a 30ti po ni, jenze pocitac v ni proste nefunguje. postavite ho mimo skrin nebo do jine skrine, proste nejede. Cely jsem ho prohledl, jestli treba neni nekde spatne svarenej bodove a nevznika tam nejaka elektricka anomalie, ale ta skrin je v naprostem poradku, Jen se do ni neda postavit zadny pocitac. Skousel jsem cca 15 desek s 15 ruznymy funkcnimy sadami dilu a nic, tak jednou za kvartal to vzdy zkusim a situace stale stejna. Asi ho poslu do MIT do vitryny :)

Pro rypaly: takovej unikat se mi vazne nechtelo reklamovat :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 08:57

Tohle se mi stalo v bývalé práci. Montoval jsem tam počítače a jeden kus prostě nechtěl fungovat.

Normálka: dát MB do skříně již s ostatníma komponentama on, zapnu a nic. Vytáhnu desku na stůl, zkusím jen tak na stole a jede. Zkusím jinou desku a funguje. Zkusím jinou skříň a první desku a funguje.Opět v té původní a zase nic. Po prohlídnutí jsem nenašel žádný rozdíl mezi všemi komponenty použity při tomhle skládání. Prostě desky stejný, ve skříních taky bez rozdílu. Prostě stejný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2009 17:46

Tohle se mi stává často hlavně u starších desek. Obvykle pomůže zaizolovat "díry" přes které se přišroubovává do skříně, případně také podlepit zadní I/O panel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 07:40

mě napadlo okamžitě jako první...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 06:37

jednou jsem začal z počítače slýchat takové divné zvuky - jakoby ptačí cvrlikání. nikde nic puštěnýho, nikde žádný přehrávač

pak jsem zjistlil. že manželka uklízela a posunula kabel s mikrofonem k oknu a za oknem občas seděla sýkorka a pípala.

já ji přes to okno neslyšel, ale mikrofon ji pobral a pípala mi z repráků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 11:39

Já si myslel ž blouzním když slyším z repráků to co jde do mikrofonu i když to nemělo žádný důvod nahrávat vstup z mikrofonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2009 03:57

Háčky a háčkeři I.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 13:36

Achjo, místní troll (a kiddie) se opět projevil.

Když nemá co říci k tématu, alespoň píše blbosti...

Jinak, tento článek byl jedním z posledních kvalitních článků na Zive.

R.I.P old-good zive.cz!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Epl01T  |  15. 02. 2003 13:10

Mam taky takovou zajimavost.  Pokud k memu pc prijde sestra ci mati a neco na něm delaji pc se chova nekorektně. Nefunguji programy, zamrza apod....
Pokud pc obsluhuji ja ta se nic takoveho nedejě............ Ma to vyhodu....... beze mě se k pc nepřiblíží. Vzhledem k zpusobu jakym pc používají se mu ani nedivím.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  12. 02. 2002 17:18

Aj ja som mal svojho casu problem: kazdych 5 minut sa mi v reproduktoroch/sluchadlach ozvalo jemne puknutie. Trvalo to 2 mesiace. S pravidelnostou +- par sekund. Kazdemu som o tom povedal a vsetci si to nevedeli vysvetlit. Az dovtedy, kym mi zopar navstevnikov nenechalo otvorene dvere. Vtedy sa to vsetko vysvetlilo: puknutie sa ozyvalo presne vtedy, ked sa zapinala/vypinala chladnicka. Keby som aj nadalej trval na tom, ze dvere do izby sa maju zatvarat (lebo ja to tak mam rad), tak sa to nikdy nevyriesi. (A to som uz chcel vymenit zvukovku, reproduktory, winamp, mp3-y a vselico ine).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Foxic  |  01. 02. 2002 12:20

Ahoj, tak když tu rozebíráte tu černou magii, tak mi poraďte s tímhle. Není to moc záhadný, obyčejnej problém, ale už nevím co s tím, tak dám ten počítač asi nějakým šamanem vysvětit.    486, u který nejde myš. V Biosu porty jsou, všechno funguje, kabelů jsem už zkoušel X druhů a myš pod DOSem nejede a nejede a nejede.......... a nejede!! dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowgaR  |  02. 02. 2002 19:13

a skusal si vymenit driver na mys, napr. od inej firmy, Microsoft vacsinou funguje O.K.[ale zabera podstatne viac pamate]...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 08:31

... přesně tak, vyměnit driver, případně vyměnit myš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nivico  |  06. 01. 2002 16:21

To je samej Microsoft a jiné zahraniční weby, ale co takle hácnout a pořádně ty zkurvence z Českýho telecomu

Hackeří všech zemí spojte se a shoďte server Telecomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hofman  |  06. 01. 2002 00:31

Kdysi jsem v nějaké knize o fyzicích a výzkumech v období před a během 2. světové války četl o velmi zajimavé věci. Později to bylo nazváno "Pauliho efektem" a myslím, že je to dnes pod podobným názvem známo.
Jednalo se o to, že jistý velmi známý fyzik (i dnes velmi známý) SakraJakOnSeJenomJmenovalJmenem Pauli (nebo Paoli?) Přijel na vědeckou konferenci do Mnichova (myslím, že to byl Mnichov...). V ten okamžik kdy přijel do města (považte pouze přijel do města!) přestaly vycházet veškeré fyzikální pokusy. Pauli byl v Mnichově asi týden, a když odjel v neděli, ještě večer začaly všechny pokusy opět vycházet!
Pauli tím byl proslulý, a proto všichni "praktičtí vědci" měli před ním panickou hrůzu a jeho návštěva ve kterémkoliv městě se pro ně rovnala návštěvě tornáda.
Za zmínku jeěště stojí, že Pauli byl naprostým teoretikem . Vyvstává však otázka jestli to že byl teoretik byla příčina, nebo následek těchto jeho "schopností"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*.*  |  06. 01. 2002 01:41

...mno Wolfgang Pauli byl znamej mj. tim, ze tak, jak byl genialni v teorii, tak byl nesikovnej v provadeni experimentu =).

Jinak - PERFEKTNI clanek !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  06. 01. 2002 12:28

Mimochodem, kdyz uz jsme u toho, pripada mi, ze takova kvantova fyzika byl od Boha take velmi vydareny hack :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 01. 2002 15:41

Nechci delat reklamu, ale pred casem jsem cetl celkem zajimavou knihu "Schroedingerova kotata" - na jmeno autora si bohuzel nevzpominam. Spis nez za technickou bych ji oznacil jako filozofickou a dava par zajimavych pohledu na kvantovou fyziku. Pripadala mi daleko zajimavejsi nez "Elegantni vesmir" a to je co rict!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hofman  |  10. 01. 2002 10:20

Ano! Wolfgang se jmenoval! Kdyz uz jsme u nej -- byl to opravdu Mnichov? No to je jedno.

Zrovna ctu jinou zajimavou knihu  "Neobycejna teorie svetla a latky" od P. R. Feynmana -- dalsi genius...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyklopek  |  04. 01. 2002 08:18

Vminulosti jsme montovali desítky řídících systémů s počítačem jako řídící jednotkou. Vliv různých ledniček a vařičů se dal vždy jednuduše vyřešit samostatným přívodem napěťí k počítači, plus různé odrušovací členy když bylo nejhůř. Ale jednou jsme narazili na opravdu zvláštní případ, kdy se počítač nepravidelně resetoval, někdy třeba 3x za den, někdy 1x za týden. Nepomáhaly žádné úpravy ani odrušení, dokonce jsme vyměnili postupně celý HW až nakonec někoho napadla spásná myšlenka posunout stůl s počítačem do druhého rohu kanceláře, od té doby to fugovalo již bez výpadků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  22. 01. 2002 22:17

Stejne jako obdivuji genialitu lidi, ktere napadne neco skveleho, velmi dobre promysleneho, a snazi se to realizovat, tak obdivuji genialitu lidi jako ten clovek, ktereho popisujete. Kdyz nekoho napadne posunout nefungujici pocitac do jineho rohu mistnosti, je to dle meho nazoru proste genius. Na zaklade nulovych informaci nalezne reseni.

Neco jako kdyz vam nejde zaradit jednicka a nekdo vam poradi, at zkusite zhasnout svetla. No a ono to pak uz jde a dokonce se pozdeji nalezne duvod, proc tomu tak bylo.


Takove lidi proste obdivuji :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 08:26

... já na tom nevidím nic zvláštního...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Highlander  |  02. 01. 2002 19:12


Dobrý článek. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Event  |  25. 12. 2001 19:54

Este na MAX1 bola raz taka pekna reportaz o sucasnom save ruskeho raketoveho vojska. Tam nejaky plukovnik plakal nad sucasnym savom (jak rakety, tak aj pocitace, co to setko riadia maju uz cez 40 rokov), a hovoril, ze tie ich pocitace su uz take zostarnute, ze ich obsluha ma zakaz mat na sebe kovove predmety, ako prstene, kluce vo vrecku, a pod. lebo pocitace robia chybne instrukcie a mozu viest k nahodnemu odpalu.

Toto sice nieje klasicky hack, ale pouzivaju sa tu podobne principy.

Dufam, ze teraz sa vam bude lepsie spavat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  24. 12. 2001 23:06

Nejjednodusi reseni byva obvykle spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  23. 12. 2001 22:55

Konecne po dlhsej dobe clanok s normalnou vypovednou hodnotou, ktory ma naozaj zaujal. Cloveka skor ci neskor prestane bavit citat tie marketingove balasty, resp. hoaxy o najnovsich cervoch pre MS Outlook. Vdaka za skvelu pracu Hynku, dufam, ze sa coskoro dockam pokracovania tohto serialu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 12. 2001 18:17


V 80' letech stacilo zmenit teplotu v mistnosti s pocitacem (vetsinou salovym) a prestal fungovat. Takze pouhe otevreni okna stacilo odrovnat pocitac, pokud venku byla rozdilna teplota.

Jarda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Zelenay  |  23. 12. 2001 13:45

Tak takychto clankov by mohlo byt viac,

Uz sa tesim na dalsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goatee  |  22. 12. 2001 21:34

Vyborny clanek pred Vanocemi, velice zajimave tema a vydarena diskuze.
Moc se tesim na dalsi pokracovani.

goatee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  22. 12. 2001 14:00

Take ma takove zkusenosti, ze kdyz jsme jeste na MS Windows neco instalovali a sedeli jsme u toho cely den a ono to neslo a neslo, tak bylo nejlepsi se na to uz vykaslat a zitra rano zkusit uplne ten samy postup jeste jednou.
Vetsinou to problem resilo :)

Dle meho nazoru se musi zbytkovy proud z el. obvodu v pocitaci ztratit behem nejdele par minut, ale opravdu je casto treba pockat o hodne dele. Zadnou magii v tom nevidim, asi to ma nejake vysvetleni, nicmene nikdo mi nerekl jake.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos Turicik  |  27. 12. 2001 07:01

Mno... moj nazor je ten, ze skor v tychto pripadoch ide o zle fungujucu pamat (RAM-ku), pripadne HDD. A "zahadne" nefungovanie a v zapati ( alebo aj o den neskor ) fungovanie, ale pri inom uzivatelovi je prave to vzajomne posobenie medzi technikou a clovekom tak, ako som to prezentoval vyssie. Navyse este jedena skutocnost hovoriaca o vzajomnom sa ovplyvnovani: nestava sa niekomu ze zoberie do ruk telefon, tesne pred tym ako zacne zvonit? Nemate dni ze sa to stava akosi castejsie nez inokedy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  11. 01. 2002 09:57

A kolikrat se ti stalo, ze ho vezmes a on nezazvoni? Pocitas to? Pokud jo, tak staci zjistit jaky je pomer techto jevu a ze statistiky spocitat jaky je pomer kdyz to budes delat nahodne. Mozna zjistis, ze stejny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarow  |  22. 12. 2001 12:37

Robim spravcu siete a podobne veci sa mi stavaju casto. Raz som si prisiel k jednej znamej co mala probem z PC a stale jej to nesiel proagram. Tak uz rovno v dverach som skusil "abraka dabra" :) a idem sa pozriet na to PC. Hadate spravne ten program sa rozbehol. Ako a preco sa rozbehol ?... to sa asi nikdy nedozviem. .j

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Palát  |  29. 12. 2001 23:33

Jednou muj kamarad zkousel naisntalovat nejakou vec, zkusil to asi 4 krat, pak mi zavolal, ja mu rekl, at to zkusi nainstalovat znovu, abych mel vic informaci a ono se to nainstalovalo naprosto v poradku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Szotkowski  |  22. 12. 2001 11:19

Vase clanky a ohlasy velice dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quartz  |  22. 12. 2001 10:09

moc se tesim na pokracovani.

quartz

PS:tesi mne ze hmve funguje i u tolika jiny ch lidi. Mame tu take jednoho cloveka, ktery je "nekompatibilni" s pocitaci a ackoliv vykonava uplne stejnou praci jako jeho stridajici kolega, na tomtez pocitaci,mame ho na telefonu temer denne. O kolegovi slysime tak jednou za 2 mesice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fedino  |  22. 12. 2001 11:01

a co tak nainstalovat im jedneho keyloggerika a skusit vyhodnotit , ci ta chyba nebude fakt medzi Kboardom a  Židľou  ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  21. 12. 2001 21:05

Četl jsem tady na "živě" už hodně článků,ale tenhle patří určitě k těm lepším.

Hacking je asi docela dobrá zábava a těm lidem fandím,ale jen do tý doby ,než se mi nabouraj do PC.

K problémům s PC ( těm záhadným ):

kdysi jsem někde četl, že:  "Chyba je mezi klávesnicí a židlí".

Všem Vám přeji hezké Vánoce.

    Zdenek.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  21. 12. 2001 21:38

Bohuzel, no. V kazde skupine lidi s urcitymi znalostmi se objevi par lidi, kteri je budou zneuzivat. A ti jsou samozrejme nejvic videt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 01. 2002 15:34

Opet jeden, co si plete puvodni vyznam slova hacker s tim, co za hackera povazuji bulvarni platky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepo  |  21. 12. 2001 19:24

V roku 1993 som mal na tu dobu "nenormalny stroj", 486 DX66, SCSI! hdd 520 MB, pripojeny na EISA SCSI radic. Po case, to ale zacalo blbnut. Zistil som,ze nieco nie je v poriadku s radicom a tak som stroj poslal technikom, ale ti na nic neprisli. Ked som s nim experimetoval ja, tak som zistil, ze ked na neho tlacim zospodu (pocitac bol bigtower), tak vtedy funguje. Tak som zobral a podlozil som ho pomocou vela knih. Ono to chodilo, ale predsa len sem tam este vypadaval. Az raz prisiel kamos, pozrel na to  (stroj som mal vzdy otvoreny) a este pridal na vrch kniziek svoje pero. Odvtedy to chodilo ako hodinky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  21. 12. 2001 17:17

Ako stary fanusik Jargon Fileu dakujem za tento clanok, i ked by asi nezaskodilo uviest, kde sa da Jargon File najst, aby si ho aj ostatni mohli vychutnat tak, ako si ho vychutnavame my. http://www/tuxedo.org/jargon .

S pozdravom
Roman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  21. 12. 2001 17:50

Nejak jsem na nej nakonec zapomnel. Btw. odkaz je v tom clanku, na ktery je odkaz z tohohle, ale to asi moc lidi nenaslo. Uvedu ho v pristim dile rovnou, at o nej nikdo neprijde. Jargon File je skvela vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igor Ruppeldt  |  21. 12. 2001 15:14

TOTO JE NIELEN NAJLEPSI CLANOK NA ZIVE.CZ/SK, AKY SOM V POSLEDNEJ DOBE CITAL, ALE KONECNE AJ NAJLEPSIA DISKUSIA. Ziadne nadavky a osocovania...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  29. 12. 2001 06:58

Ono to bude tim ze ten clanek neni z pera autoru Zive ale je to proste prelozeny kousek Jargon file, jak Hynek zapomel podoktnout v tom calnku (ale v diskuzi to priznal ;) Kdyby Zive jen prepisovali clanky odjinud tak ma hned jinou uroven :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  29. 12. 2001 18:30

Kdybyste nelhal, mela by tato diskuze hned jinou uroven. Vazeny pane, nezapomnel jsem podotknout, ze to neni muj text. Napsal jsem, ze jej nechame vypravet Guye L. Steela. Pokud vam tato formulace neni dost jasna, jiz nevim, jak vam pomoci.

Dale lzete, kdyz tvrdite, ze jsem pribeh prelozil z Jargon File a ze jsem to priznal. Jen pro vasi informaci jsem to neprekladal z Jargon File, ale z toho mailu (mam jej tu v TXT), ktery dotycny posilal. Ta poznamka z roku 1994 je opravdu prelozena z Jargon File. V tom prispevku o kterem hovorite jsem rikal, ze ten pribeh se vyskytuje i v Jargon File a je skoda, ze jsem v clanku zapomnel uvest odkaz.

ZDALEKA se neda rici, ze je to vec z Jargon File. Je to velmi znamy pribeh (to jsem take zminil), ktery se na internetu vyskytuje v mnoha podobach a na mnoha mistech.

Byl bych rad, kdybyste se priste alespon pokusil nelhat. Dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destructor  |  21. 12. 2001 13:56

Mně se zase často stává, že mi někdo řekne, ať se mu přijdu podívat na počítač že mu nejde. Já přijjdu a když odejdu, tak to jde .... To mu se říká tajemství a ne nějakému přepínači ... 

Pamatuji si, že kamarád měl Sinclara ZX Spectrum a tomu se kousal když naskočila lednička na stejných drátech  ....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koco  |  21. 12. 2001 13:20

Tak toto malo uroven, velmi dobre, gratulujem. Clanok ma nadchol, vzil som sa do atmosfery tej doby ako niekto objavuje nevysvetlitelny prepinac. Tesim sa na dalsie pokracovania. To s tym HMVE je zaujimave, nevedel som, ze tento fakt dostal pomenovanie.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  21. 12. 2001 13:17

Moc pekne napsany clanek, diky za nej. Takove vetsi "vcitovani se" zive
jeste jakztakz udrzuje.

Pekny vanoce, autore.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  21. 12. 2001 11:10

Jen tak dal, pane Hanke, mam pocit, ze Vase clanky jsou na Zive jediny, ktery stoji za precteni.

K HMVE: pred casem jsem mel pocitac, kterej se probouzel ze standby uz jenom tim, ze jsem k nemu prisel. Budto mys/klavesnice snimala zmenu kapacity okolniho prostredi nebo to byl opravdu loajalni pocitac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koco  |  21. 12. 2001 14:04

No, tak ja mam nieco doma ako XP Master Voice Efekt . Tyka sa to mojich Windowsov XP, ktore sice funguju perfektne az na siet, ktoru mam natiahnutu s mojim susedom. Je uplne jedno, ci ma spustene 98SE alebo 2000, proste on moze odo mna kopirovat fajly v pohode, pruser nastava ked chcem robit daco s jeho kompom ja. Idem okamzite do standby rezimu bez nevysvetlitelnej priciny. Pobehal som vsetky nastavenia tykajuce sa sietovky alebo power managementu a na nic som neprisiel, rovnako v Biose vyzera byt vsetko ok.

Chcem ta preto poprosit Kubik, ci by si neprisiel sa vzdy postavit tuto ku mne, aby sa ten pocitac z toho standby rezimu hned prebudzal ))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  21. 12. 2001 14:28

To asi neprojde, ale zkusim na nej na dalku pusobit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RadstaR  |  25. 12. 2001 00:55

heheh mam podobny problem s windows XP. Dam neco sdilet a kdyz se kamosi na siti chtej do toho adresare dostat, tak to jednou funguje a jednou ne a nikdo mi neni schopnej rict proc ))) (oni jedou na Win98/me) :-o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 08:02

Já jsem zjistil, že stav sdílení se často mění průběžně podle aktualizací XP. Ale zrovna teď se mi přestalo ukazovat PC s XP na PC s W95, a žádnou aktualizaci nebo změnu jsem nedělal. Prostě to přestalo jít. Všechno ostatní jde normálně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2009 13:08

Win98 nevie čítať NTFS súbory, ak máš niektorý odiel na svojom disku NTFS a druhý FAT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  03. 01. 2002 10:01

To neznate tu skquelou novou funkci Windows - Sleep on LAN (od Wake on LAN) ;-D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 01. 2002 15:30

Nezapominej na "Crash on Mouse Move"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaktus  |  02. 01. 2002 10:11

Anebo jsi mel nastaveno probouzeni pomoci mysi a svym prichodem jsi zpusobil otresy,kterymi se myska nepatrne pohnula...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  07. 01. 2002 15:32

Je to jedno z moznych vysvetleni, i kdyz bych mozna mel dalsi - mam pocit, ze to bylo v ty dobe, co jsem mel nejakou pomrvenou klavesnici - proste si po case sama mackala Shift. Tvarilo se to jako nejaka pomalu se nabijejici kapacita, takze mozna muj prichod zpusobil zmenu kapacitnich pomeru okolo pocitace. Jinak uz fakt nevim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph7apul  |  21. 12. 2001 10:20

zni to pekne, ale pripomina mi to tim svym "magickym" charakterem mnohe tzv. "urban legends", pribehy ktere se staly "kamosovi od jednoho meho kamose", nic proti autorovi, nevylucuju, ze tohle muze byt pravda
ad HMVEfekt, to zna asi kazdy kdo se kdy hrabal v elektronice/pocitaci, jeden clovek z kruhu na vysce v laboratorich z fyziky ve druhaku nezmeril snad ani jednu ulohu, pristroje byly vzdy nejake po....., kdyz u nich sedel on, dostaval hodnoty radove 10x vyssi, nebo nizsi. kdyz me jednou zavolal, prvni co jsem udelal, bylo, ze jsem zkontrloval zapojeni...vse v poradku. potom jsem vypnul a znova hned zapnul zdroj a ejhle vsechno behalo jak melo. jindy zas v jinych laboratorich mel na osciloskopu prubehy, za ktere by se nemusel stydet ani Picaso(osciloskop byl nastaven dobre)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  21. 12. 2001 17:46

To pozdejsi vysvetleni je docela rozumne, nezda se mi to az tak magicke. Hackovani neni magie :)

Ale neni to od kamose kamose. Je to zverejnene mimochodem take v Jargon File aka The Hacker's Dictionary spravovanem Ericem Raymondem (pokud neznate, tak velmi uznavana kniha/slovnik). A tam je ten pribeh primo od tohohle cloveka z MIT. Tudiz je to skoro primo od zdroje, neni to nejaka legenda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Gallina  |  21. 12. 2001 09:14

Absolutne uzasne, skvela a nadherne !
Hynku, bravo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos Turicik  |  21. 12. 2001 08:22

Otvorili ste tymto clankom zaujimavu temu, zverejnenie ktorej som ocakaval a myslim si ze s postupom casu, pokroku fyziky a elektroniky sa bude na tuto temu viac diskutovat. Prispejem aj ja jednou "pikoskou" myslim si ze existuje vzajomny vplyv medzi poliami: elektrickym a polom ktore vyzaruje clovek (nech si ho nazve kto ako chce). Prakticky: ak je funkcia nejakeho zariadenia "na hrane" t.j., ze raz ide, potom nie (a nejedna sa o studenak!!!), tak na jeho funkciu vplyva aj clovek svojim "pristupom". Priklad ak mam dialkove ovladanie k autu, ktore akosi blbne, pri 100 pokusoch  roznych ludi moze mat jeden vyrazne vacsi uspech ako ini. Mozno mi to potvrdia aj niektori spravcovia sieti. Ja som sa uz s podobnym pripadom stretol niekolkokrat. Teraz nastane moje velke zatracovanie, nevadi len si prosim spomente na tento prispevok, ked sa vam nieco podobne stane, alebo ked veda pokroci tak, ze sa to bude dat aj podlozit dokazmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HoK  |  21. 12. 2001 09:27

Ano, znam to. Rikam tomu 'His Master Voice Efekt'. Pocitac, ktery prostemu userovi blbne se jako zazrakem rozebehne, kdyz si k nemu sednu ja (spravce site).

Bohuzel jsou dny, kdy to funguje zcela naopak a trivialni veci, ktere jsem uz X-krat vyresil behem dvou minut proste nebezi a nebezi at delam co delam. V 90% pripadu staci pockat den dva a je to OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jesus  |  21. 12. 2001 10:22

Jo, to znám. Jenom tomu ale říkám "fluidum"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  21. 12. 2001 17:11

jo, taky se tomu říká "generálskej efekt". kolegyně si stěžuje, že jí nejede internet. otočím se na židli a jen hodím očko na monitor a už nabíhá stránka, žádná hláška o tom, že síť je nedostupná ;). z lidí zkušených mají počítače děsný strach, na neznalé si moc troufají ;))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thailon  |  27. 12. 2001 10:41

No, tak ja to poznam na 200% ) kde sadnem, tam sa to kazi ) Hlavne, ak ma poprosi nejaky kamarat, aby som mu napr. instaloval mysku, tak podla mojej statistiky pokazim 99/100 instalacii )) no nic ...fluidum )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josephino  |  25. 01. 2002 10:50

Taky to znam... mam 2 lidi na siti a vecne jim neco nefunguje a pocze delaji divne veci, jakmile si k tomu pocitaci sedne nekdo jiny, tak je vsechno v poradku. btw jeden z tech lidi ma poczitacz i doma a tam se deje totez... uprimne ho lituju, protoze se snazi alespon trochu poczitacze pochopit, ale s takovymi fluidnimi vlivy se mu to nedari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2009 12:33

Máš dobrou "Czesztinu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 16:52

ja mel v rpaci 14 dni rozbitej pocitac, neslo s nim hnout, nechal jsem ho odlezet a ejhle, sam bezi, nechapu jak, jsou jen 2 klice, ja mam jeden a druhej je zamcenej kdesi a je na nem 5 cm prachu, ani uklizecka odtamtud nema klice, zahada??? Spis bych to videl na pavouka ve zdroji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hhh  |  21. 12. 2001 12:00

to poznam aj ja ked som mal commodore 64 tak som radsej ani nedychal aby sa mi nahrala hra z kazetaka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 12. 2001 18:13

Tak to je pravda mame kolegyni (hodna a mila holka skoda ze konci), ktera mi kazdou chvili vola ze ji neco nejde. Prijdu a vse OK, zaprisaha se ze pouzila stejny postup coz ji vetsinou i kolegove dosvedci, ale kdyz jsem tam ja tak ten komp bezi tak jak ma... nevim jak to dela ale me bez problemu bezi i windousy Teda NT/W2K/XP

 

D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:o)  |  23. 12. 2001 01:39

hehe, ta ti spis volala uplne z jineho duvodu :) ......jo je to skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
- Ňuf -  |  21. 12. 2001 06:22

Hezký, my ale mámě něco podobnýho tady. Vedle počítače máme v jedné rozšestce zapojenou ještě lampičku a varnou konvici. Počítač běží kráně stabilně až do doby, než:

a) Zapneme varnou konvici (I NEZAPOJENOU DO ZÁSUVKY)

b) vypneme lampičku (při zapnutí se nic nestane)

c) zapojíme do rozšestky jiný spotřebič (to "funguje" jen někdy)

V těchto případech počítač sice běží dál, MP3 hrajou, palírna pálí...., ale přestane reagovat klávesnice i myš, a to i po tvrdém resetu. Pomůže jedině počítač zapnout a vypnout.

Nezdá se vám to divný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  21. 12. 2001 06:27

zkus vymenit zdroj nebo si kup filtraci do site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
- Ňuf -  |  21. 12. 2001 06:36

Na to sem nejdřív taky mysle, jenže jak si potom mam vysvětlit, že se kousne jen klávesnice a myš a už mi vůbec není jasný, jak na to potom může mít vliv konvice, která, opakuji, nebyla vůbec v zásuvce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sk  |  21. 12. 2001 10:17

to je jasne, aj tvoj pocitac ma predsa pud sebazachovy a ked ide do tuheho, tak najprv hadze cez palubu zbytocnosti ako mys a klavesnica, typujem, ze dalej nasleduje monitor, cd-romka atd. - vsetko v zaujme prezitia toho postatneho, tj. Velkeho Ega tvojho compu, ktore sa striedavo zhmotnuje niekde medzi procesorom, zbernicou a pamatou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klos  |  21. 12. 2001 19:51

dost dobry !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2009 08:23

A ako to vlastne myslíš, že konvica nebola v zásuvke?

Máš na mysli, že nebola v tej tvojej zásuvke, ale bola v inej zásuvke?

Alebo máš na mysli, že nebola vôbec zapojená do siete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 23:35

Lol ty ses taky vostrej týpek ten příspěvek je skoro deset let starý, doufám že ti odpoví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2009 07:45

Tak to som si ani nevšimol ;)

Nechápem, prečo sa mi do RSS dostal 8 rokov starý článok...

Uhorková sezóna?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2009 12:13

Když by sis ten článek přečetl, tak tam máš jasně napsáno, že ho po osmi letech obnovili, upravili a znova postli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mila  |  21. 12. 2001 09:31

U klavesnice pomuze vytahnout z compu a zastrcit zpatky. U mysky bohuzel  nee. Mel jsem podobny problem, nez jsme dali chladnicku na jiny okruh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zcg  |  21. 12. 2001 16:14

Nahodou - vzhledem k nedostatku stolu mam doma pocitac na lednicce a kdyz sem mel jeste starsi klavesnici, tak se obcas stalo, ze kdyz zacala lednicka mrazit tak zasvitili svetylka caps a pod. a klavesnice uplne vytuhla - pomohlo jen vyndat zandat, takze to bude spis nejakou statickou elektrinou jak se nahazuje ta lednicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 16:48

prdlajs statika, pri spinani pracky, komprese lednice atd, se v siti udela podpeti a jakmile se stroj rozjede, tak v tom samem okamziku se zas objevi prepeti a na to zdroj pc reaguje vzdy po svem, nektery vysle signal, pozor, jiny nerekne nic a jede dal a pc muze vytuhnout ci udelat nejakou kravinu (treba klavesnice to neprekousne) a v nejhorsim pripade to hodi vzadu jiskru a odejde zdroj, v jeste horsim pripade odejde deska a ta kse da pokracovat az do posledni soucastky :D

pokud se neco takoveho deje, je na to reseni a to ve forme ups, to by melo spolehlive temto vlivum zabranit, pokdu na to clovek nema, zkusil bych prepetovou ochranu

a pokud pc reaguje na konvici, ktere neni vubec v zasuvce, tak bych doporucil zavolat nejakyho toho maga s nuzkama v ruce, kadidlem a poradne vykourit mistnost :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  26. 12. 2001 22:34

Mě se dělo něco podobného. Vyvíjel jsem tester (mj. spínal 230V) a přibližně po každém druhém testu programu (zapnutí, vypnutí testovaného zařízení) se zasekla myš na COM1. Zkoušel jsem vyndávat a zandávat, reinstalovat, COM2, prostě vše možné, ale nic nepomohlo. Pak jsem přišel na fintu, že stačilo dát ve Win98 "Aktualizovat" v okně "Systém", záložce "Vlastnosti". Myš tím vždy obživla :o). Potom jsme zařízení (tj. celý počítač a tester) přenesli k zákazníkovi a tam to fungovalo zcela bez zasekávání. Se zcela stejnými komponenty (myš, klávesnice, ...). Nechápačka...

Já to vidím na chybu uzemnění nebo nějaké el. mag. rušení.

"Fyzika platí."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 09:11

nejaké vysvetlenia by mohli čitatelia nájsť aj v zborníkoch psychotroniky, ktore svojho času o.i. vydal dom techniky v bratislave...

V výskumáku (VRUSE) sme na spektraly (mHz až 10GHz) , či iných merákoch často pri meraniach na vf obvodoch, alebo na logike, zbadali značný vplyv určitých osôb. Stačilo ked prišli do blízkosti a parametre išli niekam inam, stávalo sa to tým viac, čím viac elm smogu bolo v lufte. V prostredí kde je vela zdrojov rôznej intenzity a spektra, je interferencia medzi organizmom a zariadením samozrejmá. Teoria prenosových sústav (obvody s rozloženými parametrami) je schopná čosi popísať a aj zdôvodniť. Je fakt pravda, že občas pomohlo odstrániť nevhodné usporiadanie priestoru a to bud vyhodením škodcu z labáku, alebo posunutím laboratorneho chuchvalca o pár centimetrov dalej. Platilo čím viac "zeme" a "tučnej" tým lepšie véefka, či procesorové zapojenia chodili.

Myslím si že aj onen vypínač bol tym čo toto "pole" vedelo meniť.

Dakujem za článok, vyvolal vo mne milé spomienky a trochu vzkriesil zabudnutú prax a teoriu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 15:14

To jste mi připomněl jednu operátorku na našem sálovém počítači v sedmdesátých letech - měla zákaz přístupu k rychlotiskárně 00a. Jakmile se jí kdekoli, třeba na plexisklovém krytu, dotkla jakoukoli částí těla, naboural se papír. Měli jsme podezření na umělinu v textilu, ale nepomohlo, ani když se kompletně vybavila bavlnou a lnem, dokonce jsme ji zkoušeli navlhčit takovým tím rozprašovačem na mlžení květin. Jiné části stroje na ni nereagovaly, ani tiskárna 00b.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 01. 2002 22:17

Chlapče, nejdřív je třeba sundat z klína tu kurvu s nylonkama, vona ta umělá umota hromadí elektrickej náboj :o), nebo se uzemnit.

V zime dvojnásob důkladně, jak je vsude suchej vzduch. Pamatuju jedno pracoviste, kde clovek vstal ze zidle, udelal pet kroku a kdyz chtel sahnout na PC vyletla z nej 1 cm dlouha jiskra a PC tak akorat zresetoval. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2009 07:28

Zeby tam strasil MJ a jeho duch????

heheheh...

http://weefun.net...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  21. 12. 2001 01:02

dobre!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Awe  |  21. 12. 2001 00:50

stary, trapny, o nicem.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek Hanke  |  21. 12. 2001 01:31

Asi jste opravdu nepochopil smysl clanku/serialu, ale je spousta lidi, kdo si nectou Jargon File pred spanim a dokonce neumi anglicky, takze maji proste smulu, i kdyby si to precist chteli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Pal*t  |  21. 12. 2001 01:34

Mne se ten clanek libil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor