GTS Novera vyráží kupředu

Společnost GTS Novera není na českém trhu zcela nová. Vznikla letos spojením alternativních operátorů GTS Czech a Aliatelu a hodlá vystupovat v celku jako celonárodní telekomunikační operátor a konkurent Českého Telecomu. Na tiskové konferenci zveřejnila svoji představu o svém fungování na českém trhu.

Finanční ředitel společnosti pan Peter Broster nejprve přiblížil hospodářské výsledky obou společností za minulý rok. Firma GTS Czech zaznamenala vzhledem k roku 2003 růst o 8,5 % a její celkový zisk tak dosáhl v roce 2004 hodnoty 86 milionů. Zisk Aliatelu za loňský rok byl 123 milionů a meziroční růst rovněž 8,5 %. Broster dále přiblížil, že ke skutečnému sloučení firem doposud nedošlo. Aliatel se pouze k prvnímu dubnu přejmenoval na GTS Novera a plánované definitivní sloučení s firmou GTS Czech by mělo být zcela hotovo k 31. 12. 2005, aby tak obě firmy mohly zahájit jednotné fungování od nového roku.

Na mobilním trhu stále záhadou

Ředitel rozvoje a správy produktu Miloš Mastník poté seznámil s profilací společných produktů firem. Upřesnil nejprve, že se GTS Novera zaměřuje výhradně na firemní klientelu za využití primárně vlastní infrastruktury. Dále uvedl, že by se společnost ráda prosadila i na mobilním trhu, avšak nespecifikoval, jaké přesně produkty chce svým zákazníkům nabízet. Firma nyní vlastní licenci na poskytování mobilních služeb, ale chce tuto svoji – zatím blíže nespecifikovanou – činnost plně rozvinout až poté, co bude u nás umožněna portabilita čísel.

Společnost nyní poskytuje hlasové, datové i internetové služby a krom toho disponuje hostingovými centry pro telehosting a telehousing v Praze, Brně a Ostravě, jejichž služby i počet by ráda v budoucnu rozšířila.

Novera Komplet

Firma si nejvíce zakládá na svém produktu Novera Komplet, což je balíček hlasových, datových a internetových služeb, který je vhodný pro menší nebo střední firmu, která investuje měsíčně do tohoto provozu mezi 5-15 tisíci korunami a mohl by tak jako komplexní nahradit tyto jednotlivé služby poskytované stávajícími operátory.

Výhodu toho balíčku je bezesporu zachování původního telefonního čísla a s tím související slevy pro zahraniční hovory a garance kvality hlasu. Při přenosu nedochází k jeho komprimaci ani přes vysokorychlostní internet a garantována je navíc i kvalita připojení na internet a na datové služby (která chybí u ostatních ADSL produktů)!

Společnost zatím působí v 21 městech Česka a dohromady má 40% podíl na trhu. Od podpisu smlouvy je schopna své služby spustit do 21 dnů.

B-2-B kampaň ve veřejných médiích? Proč ne!

Reklamní kampaň GTS Novera bude zahájena podle slov marketingové ředitelky Terezy Vránkové k prvnímu květnu a skončí s koncem letošního června. Kampaň se bude týkat pouze televizních stanic a největších tiskovin. Přestože je veřejná reklama pro business-to-business servis netradičním způsobem, jak oslovit cílovou skupinu, podaří se takto zasáhnou podle propočtů kolem 62% čtenářů a 97,2% potencionálních televizních zákazníků. I přes tyto údaje firma nespecifikovala, kolik zákazníků by mohla takto získat. Nicméně sázka na čistě imidžovou reklamu by mohla být zajímavým precedentem do budoucna i pro ostatní.

Investice

Firma by ráda v budoucnu investovala do rozšíření sítě pouze tam, kde by se tato investice jevila jako výrazně smysluplná. Její rozpočet je stále zatížen vysokými náklady na vybudování vlastní páteřní sítě. Jedná se hlavně o preferované pásmo 3,5 MHz. Tam, kde ještě firma provozuje 2,4 MHz pásmo se s investicemi příliš neuvažuje a to hlavně proto, že toto pásmo je vesměs „dědictvím“ z minulých akvizic.

  

Peter Broster, finanční ředitel společnosti, během prezentace * Miloš Mastník, ředitel rozvoje a správy produktu, popisuje segmentaci zákazníků firmy * Tereza Vránková, marketingová ředitelka, přibližuje specifika reklamní kampaně GST Novera

Váš názor Další článek: Výstava mikroprocesorů v pražském technickém muzeu

Témata článku: , , , , , ,