GTS: Jiný než tržní tlak na cenu za ADSL není účinný

Diskuze čtenářů k článku

xman  |  20. 02. 2003 15:19

Tak nejak nechapu komercni tlak!

Vzdyt opravdu jediny kdo si bude konkurovat jsou AO ale CTc dostane ssvou marzi stale nezmenenou za kazdou pripojku a neni duvod ji snizovat protoze nikdo lepsi cenu nenabidne! A ta marze musi byt poradna protoze neverim tomu ze CTc ma nekolika nasobne vyssi naklady nez operatori v okolnich zemich.

A druha  vec kterou nechapu je postupne zavadeni nejdrive velka mesta atd. muze mi to nekdo vysvetlit?! Proc kdyz CTc provozuje ADSL i relativne "malych mestech" napr. nektera okresni mesta! Neni to sice komercni provoz tim myslim verejne pristupne ale funguje to uz 3/4 roku. Tak proc kdyz chteji zdimat penice touhle rychllosti a timhle pausalem, tak proc to nenabidnou vsude kde maji vybavene ustredny?! Jestli to nebude tim ze maji malo vyskolenych techniku? Znam pripady kdy na ISDN instalaci prislo od CTc 8 lidi ???!!!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  20. 02. 2003 18:14

8 lidi ?  

Jsou to lempli. Takovehle podminky za tuhle cenu, tak to radeji zustanu u dial-upu. Stejne ten dial-up neni az o tolik pomalejsi, nez ISDN 56kbps proti 64 pri downlaodu a stejne je to teoreticke.

Par lidi se dsl pripoji a zustanou na nem viset non stop a ostatni at dsl maji, nebo nemaji se uz nepripoji a nazdar. Budu platit takove penize za neco tak neuveritelne neurciteho? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mp3man  |  20. 02. 2003 10:01

Jak tak čtu, tak zjištuju že vůbec nic nevím. Já sem si myslel že linka ASDL je taková linka, která ti pomůže se dostat na internet. Má být rychlejší než modem asi těch 12kb/s oprotiti 4kb/s na modemu a měl by stát těch 959 nebo těch 1500 nebo jak to tam je. Rád bych teda věděl jaký je v tom problém!!!   Vždyt když třeba Intel uvede nový procesor za 20 000Kč tak se nad tím nikdo nepozastavuje, Ti co mají peníze tak si ho koupí a za 3 mesíce jde cena razantně dolů. Tak já si myslím že když ASDL bude stát při zavedení 900, 1500, 3500 nebo 7500 ticíc tak cena určitě klesne dolů ne?

Další věc je ta, že já měsíčně projedu těch 50-100 hodin a platím za telefon 1000 nebo 2000Kč! Jednou sem byl na netu 202 hodin za měsíc a platil jsem 4500Kč!!!! Tak mi vysvětlete, proč bych měl bojovat proti ASDL když zaplatím za měsíc těch 900Kč+nějakých 300Kč poplatek když tam můžu být nonstop a nebo prostě pouze v noci, vždyt se mi to přece musí kurva vyplatit!!!!!!!  I kdybych jel v noci tam mám přece nějakých 330 hodin a když to vynasobím 15Kč za hodinu tak mi vyjde 5000Kč !!!!!!!!!   Takže je určitě lepší zapolatit max.1500a mít rychlejší spojení, nonstop bez poplatků, neomezené stahování, lze až stáhnout přes 7GB dat za měsíc. Co vám na tom vadí?  Mě teda nic!!!!

Takže se vás ptám: Vysvětlete mi princip, ceny atd a taky mi třeba vyvratně můj názor ale prostě chci vědět, proč bych měl proti tomuhle bojovat.

Vše odpovězte tady a nebo na můj mail mp3p@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JETSET  |  20. 02. 2003 10:49

Vazeny pane

Vase pocty jsou chybne. za ADSL zaplatite 1500+300 tedy 1800 mesice. 1500 napriklad GTS a 300 Telecomu. Tudiz ste na tech 2000 a podotykam ze to zaplatite kazdy mesic. Ted ste jednou platil 1000, jednou 2000. Zalezi jakej ste udelal prumer. Ma to sve vyhody samozrejme tedy mesicni pausal . Co se tyka rychlosti to je zatim velka neznama. Nikdo nevi jak se to bude pri takove agragaci chovat. Az to pojede a bude to pozitivni tak proc ne.

Proc proti tomu mate bojovat? Stejne proc bojovat proti tomu ,ze u nas jsou nejdrazsi bankovni sluzby ,benzin atd. Srovnani s okolnim svetem dokazuje ,ze se Telecom chova monopolne a od toho tu je antimonopolni urad, lepe receno mel by byt. Jak stat , tak tento urad, tak CTU delaji mrtveho brouka. Je jim to naprosto suma fuk. A proto by Vas tato situace mela zneklidnovat. Stale vice firem se zacina chovat jako telecom. Napriklad mi kolega vypravel ze si kupoval pojistku do Seata u znackove prodjny a oni po nem chteli 190kc. Tu stejnou pojistku pak koupil za 3,60 v normalnim obchode. Proste firmy vydi, ze to jde a dovolujou si. Proto je potreba takoveto pseudofirmy bojkotovat. Nemate jinou moznost? Musite byt stale na netu? Kdyz nebude poptavka poletej ceny dolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlemik  |  20. 02. 2003 10:50

Mate telefon? JEstli ano tam mi prosim reknete kdy naposledy zlevnil. Jestli ne tak si to prosim najdete na webu CTc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  20. 02. 2003 12:38

Ta cena u Intelu proto, ze ma konkurenci AMD...

Telecom vlastni draty sam jediny, takze neni duvod, proc by zlevnoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvedavec  |  20. 02. 2003 14:33

No dobre, ale kdyz platite takovy palky za telefon, tak jste mel davno resit nejaky jiny pripojeni. To muze taky nekdo rict, za 1000hodin bude platit 20000mesicne a ze 10000 je tedy dobra cena.

Chapu, ze ne vzdy jde jine pripojeni, ale kdybych ja necekal na ADSL, tak uz v dedine (mistni cast 5km od mesta) shanim lidi na bezdrat. A to je nas malo, ale prakticky pri trech az ctyrech lidech se na ty Vase 2 litry za telefon s tim bezdratem musite dostat skoro vsude.

Jestli je pravda, ze do naseho mesta (30000 obyv), to dorazi do peti let, tak u toho bezdratu skoncim stejne.

Bojovat nemusite proti nicemu. Zalezi jak si kdo necha srat (berte to jako zobecneni, ne utok na Vas) na hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvedavec  |  20. 02. 2003 14:37

Dobra, tak za 720 hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mp3man  |  22. 02. 2003 01:10

Ano, ano, máte pravdu, jako tak jak jsem to řekl bylo zlehčený ale sami víte že třeba ty uřady jak sem tady četl, ty nic nedělaj takže co s tím co já mám jako dělat? Nic, ale už se taěším až  to tady bude ale doufám že tak do 3 měsíců všude!! Doufám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  20. 02. 2003 09:22

Upřímně řečeno - jak chtějí AO "přivést trh až ke dveřím Telecomu", aby zajistili tlak trhu na snižování VO cen (skrze úspory z rozsahu), to moc nechápu.

Vždyť ČTc má monopol a vzhledem k tomu, že jde o přistup k síti a nikoliv propojení sítí, je čistě na jeho libovůli, za kolik to bude prodávat. Jestli jej AO přesvědčí na úspory z rozsahu si opravdu nejsem jistý. Proč bych měl někomu dávat slevu na velké odběry, když jsem stejně jediný, kdo tuto službu poskytuje.

Trh začne působit až v okamžiku uvolnění místních smyček, ale to nebude PRAKTICKY realizováno určitě dříve než někdy ve druhé polovině 2004, spíše však ještě později.

Paradoxně jediný, kdo tady může působit "tržně" je ČTÚ a to tím, že dá ADSL do regulace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  20. 02. 2003 09:19

lžou, lžou, lžou

GTS nikdy nepožádalo oficiální cestou (tedy nikdy nepodali tzv. Rozpor) u ČTÚ a bez toho nemůže ČTÚ o regulaci rozhodnout nikdy.

jsou to lháři a už v pátek na fóru všichni věděli že oni budou první kdo to podepíšou. Ve světě je GTS krachující firma, nikdo jim nic nedá na fakturu, jsou v konkursu. Česká pobočka se drží ale potřebuje rychle jakýkoliv prachy a je jim jedno že jejich zákazníci musejí platit >6 tolik co v ostatních státech a >12 tolik v přepočtu podle kupní síly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  21. 02. 2003 10:55

Pan se nam odkopal

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trevis  |  20. 02. 2003 09:14

Ví někdo, kdy  ADSL dorazí do menších měst (cca 20.000 obyvatel)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  20. 02. 2003 09:32

když to budeme brát popořádku a vynecháme že někde jsou lukrativnější zákazníci než někde jinde, pak se 20 tisícové Blansko dostane na řadu jako 63. Podle zkušeností z okolních zemí počítejte tak 5 let. S touhle nabídkou počítejte tak 10-20 let, nikdo si to domů nekoupí (vyjma 0,00x% lidí, kteří prosurfují >2 tisíce a shodou okolností bydlí ve třech největších městech a shodou okolností v částech, kde je ústředna s DSLAM a přitom shodou okolností nemají jinou možnost např. bezdrát či kabelovku, které jsou podstatně levnější a rychlejší a shodou okolností jim nebude vadit, že mají deklarovanou jednu padesátinu z 192 jedním a 64 kbit druhým směrem, tedy zhruba 13x resp. 39x méně, než mají u jejich stávajícího dial-upu)

Hlavní město Praha 1160118
Brno 373272
Ostrava 315442
Plzeň 164336
Olomouc 102246
Liberec 98380
České Budějovice 96742
Hradec Králové 96408
Ústí nad Labem 94871
Pardubice 90171
Havířov 85502
Zlín 80581
Kladno 70702
Most 68090
Karviná 64653
Opava 61145
Frýdek-Místek 61018
Karlovy Vary 52906
Děčín 52333
Teplice 51039
Chomutov 50795
Jihlava 50377
Prostějov 48027
Přerov 47988
Jablonec nad Nisou 45031
Mladá Boleslav 43841
Česká Lípa 39218
Třebíč 39022
Třinec 38800
Tábor 36595
Příbram 35710
Znojmo 35691
Orlová 34697
Cheb 32991
Trutnov 31859
Kolín 30095
Písek 29733
Šumperk 29318
Kroměříž 29228
Vsetín 28983
Valašské Meziříčí 27544
Litvínov 27254
Hodonín 27085
Nový Jičín 26812
Uherské Hradiště 26722
Břeclav 26321
Český Těšín 26309
Krnov 25713
Sokolov 24968
Litoměřice 24762
Havlíčkův Brod 24327
Žďár nad Sázavou 24171
Chrudim 23861
Kopřivnice 23687
Strakonice 23653
Bohumín 23160
Klatovy 22988
Jindřichův Hradec 22728
Vyškov 22433
Kutná Hora 21309
Náchod 21260
Jirkov 20786
Blansko 20505

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  20. 02. 2003 17:22

No to je hezky ale jak se to dostane do nasi maly vesnicky co ma 180lidi a zadny vetsi mesto v okoli. Myslim ze tvuj problem je jeste trosku realne resitelnej. Cau (ustrednu mame pod horama ve vesnici s 800 obyvateli a obsluhuje asi 1500 lidi)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Novák  |  20. 02. 2003 08:30

Když na otázku ke snižování cen zazní odpověď: "K návrhu Telecomu jsme měli výhrady zejména co se týče problému křížového financování…(viz odpověď 1.). Rostoucí soutěž o zákazníka a z toho pohledu i snaha o minimalizaci nákladů jistě povede k adekvátní úpravě koncových cen." vzpomenu si na mnoho úprav cen ze strany ČTc a i když navenek někdy byly prezentovány jako slevy, tak vždy nakonec pro uživatele znamenaly buď zdražení a nebo nutnost omezit užívání (a tím podle ČTc znovu vycvolat nutnost zdražit).
Teď sice bude jakési "pseudokonkurenční" prostředí, ale na kabelech sedí zatím jen a pouze ČTc, který dostane své peníze i doslova za nic (připojení zákazníka i nabídku služeb "odře" AO).
Myslím si, že krok GTS byla z pohledu uživatelů chyba. Z pohledu GTS je to rozšíření nabídky služeb a zvýšení tržeb (časem i zisku), kdy může dostat rychlejší (schválně nepíšu rychlý!) Internet i k zákazníkům, kam není schopno GTS svoji konektivitu bez vysokých nákladů dostat. A co se týče ČTc - ten byl (bohužel) v pozici, kdy jakákoliv volba znamenala výhru - odložení ASDL = dále ždímání impulzů z uživatelů za analog či ISDN připojení, přijetí ASDL = důkaz, že AO nejsou schopni vyvinout společný tlak na cenu a uživatelé (malé firmy i domácí) jsou již natolik zpracovaní vidinou non-stop internetu zhruba (v základní verzi, kterou si mohou dovolit zaplatit) pouze 3x rychlejšího, než je jejich modem, že jsou ochotní dát doslova duši, jen aby to už bylo.
Nemusím připomínat včerejší srovnání cen ASDL s Evropou, kdy ČR vyšla jednoznačně (6x) dražší, snad jen politovat, že je to další krok zpět a místo snahy o zařazení se ke špičce jdeme někam do Asie - vlastně ne, dokonce i tam mají ASDL levnější, rychlejší a už i masově fungující

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Depo  |  20. 02. 2003 09:03

Jo, ceksky spotrebitele se nechavaji skubat jako kafky tak proc by toho firmy nevyuzily ze. Po bankach, cerpacich stanicich a mobilnich operatorech se opet hlasi nas stary znamy vydriduch CTc a nadrzeny cesi mu znova skoci na spek a budou calovat a narikat. Kdybyste se raci misto tech tech narku sli zeptat zodpovednejch osob proc to tak je a od koho maji ty penize na novy bavoracky 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SdaXc  |  23. 02. 2003 09:33

Vsichni NE Ja si ADSL nekoupim pokud neklesne pod 500,-, jinak zustanu na kabelu. Tam mam alespon garantovanou popustnost narozdil od ADSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 02. 2003 01:45

Nejlépe je vše vyjádřeno ve věte: "Dělají tak pro velký hlad po konečném uvedení ADSL - jak ze strany uživatelů, tak menších firem.". Jinými slovy momentálně se najde dost movitých zákazníků, které "rádi" zaplatí za službu přemrštěnou cenu, a tak proč si tento "lukrativní" trh nerozdělit? A ostatní? Ti nás momentálně nezajímají.

Příspěvek k rozvoji Internetu, a tím i vyšší úrovně informovanosti NULA. Děkuji ČTU a pánům z nového ministerstva za podporu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohouš  |  20. 02. 2003 08:42

ja bych to nechal trochu vyzrat a uvidime... podle meho ta cena musi casem opravdu klesat.

Telecom take potrebuje aby si lidi jeste nejakou dobu objednavali ISDN, ktery se jim do dnesni doby nezpalatilo, a ne aby tu byla nova technologie, ktera CTc bude zase stat kupu penez a nikdo uz kvuli ni ISDN chtet nebude. Je to obycejny byznys a my zbycejny lidi v nem hrajeme pramalou roli   (vidte sami - co zmuzou desetitisice nastvanych lidi proti laxnosti uradu ktere by se nas mely zastavat a ktere si proto platime (mozna nejsme jedini, kdo je plati

jinak take nesouhlasim v "postojem" CTU, ktery skutecne mnoho pro zakazniky nedela (myslim ohledne cen, ADSL jako takova je tu hlavne diky nemu, i kdyz pomerne pozde)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  20. 02. 2003 09:04

ja bych to nechal trochu vyzrat a uvidime... podle meho ta cena musi casem opravdu klesat.

Až se toho někdo z vás dožije, přijďte mi to říct  - hřbitovní zeď, pátá urna zprava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somebody  |  20. 02. 2003 10:15

Ano cena bude opravdu klesat, ale pouze v rozmezí marže alternativních operátorů, kteří si možná budou konkurovat. Nevidím jediný důvod, proč by měl zlevňovat své základní ceny ČTc. Vždyť ten tady v tom státě žádnou konkurenci nemá a ČTÚ, jak opět můžeme vidět, mu jde na ruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  20. 02. 2003 10:05

Jasně, že zaplatí. Obchod je obchod. Pokud je poptávka, ceny dolů nejdou. Vítej v kapitalismu. To, že se to někomu nelíbí je věc jiná. Pokud jsi však zamrznul v dobách minulých, můžeš jít demonstrovat na náměstí. Myslím, že aktivity Telekomu mají být pod bedlivým dohledem ČTÚ, ale proč kritizovat jiné firmy, které chtějí udělat prostě dobrý obchod? Jak by ses choval ty na místě GTS? Nechal bys peníze ležet u cesty nebo by ses pro ně shýbnul?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
somebody  |  20. 02. 2003 10:18

Větu: "Vítej v kapitalismu." jsi doufám nemyslel směrem k ČTc ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  20. 02. 2003 18:15

Ja osobne bych toho, co se pro ne shybnul kopnul do pr... a od srdce se zasmal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  20. 02. 2003 18:17

To jste objevil nový kontinent. Nejspíš Ameriku.

Kdo jiný by to měl zaplatit? Děda Mráz, Santa Klaus nebo strýček Fido? Jste zákazník, tedy ten, komu se nabídne služba, on ji buď využije nebo nevyužije a pokud využije, tak ZAPLATÍ. Aby poskytovatel té služby měl vejvar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor