Naprosto chapu, ze tohle někdo koupí. Každý mame jiné koníčky...Za me je nejlepší takové to obyc kolo do 20k, kde uz nejsou nejlevnější komponenty, ale za tu cenu se to da prekousnout. Kolega říkal, ze takove kolo jezdenim do práce vydrží zhruba jednu sezonu 🤔
Pro takového "kolegu" bych doporučil Ukrajinu...
Kolega má v podstatě pravdu. A na kole do 20 k (pokud to nejsou kila 😀 ) jsou použity opravdu ty nejlevnější komponenty, jinak by nemohlo stát jen 20 k. Vzpomínám, jak jsem před cca 10 lety začínal po 20leté pauze opět jezdit na kole, a kamarád mi říkal, že kolo pod 40 k je špatné kolo. Měl jsem ho tehdy za blázna, a byl rozhodnutý nedat za kolo určitě víc, než 20 k. Dneska vím, že měl pravdu, a těch mých 20 k už pěkných pár let rezaví pod přístřeškem na zahradě, a v garáži mám 4 kola, dohromady za bezmála půl mega.
Přirovnání brzdových destiček na kolo a stabilizátorů Faclonu 9 (nikoli Starship, jak je v nadpisu uvedeno) jen kvůli obsahu mřížky, je asi jako legendární srovnání hodinek a holínek, protože se obojí natahuje (ale slouží úplně k něčemu jinému). A mimochodem, voštinové chladiče se používaly už u historických automobilů, ale ta voština (mřížka, rošt) musí být natočena ve směru jízdy, aby nápor vzduchu procházel jednotlivými kanálky a ne jako u těchto brzd o 90° mimo směr jízdy, takže ta mřížka je spíš jen kvůli "kůl" vzhledu, než k efektivnějšímu chlazení. A co se týče "toxické mědi", tak vzhledem k tomu, že měď má významný vliv na správnou funkci některých životních funkcí a jejíž nedostatek má negativní vliv na lidský organismus. Tak nazývat měď toxickou nebo ji dávat do stejné roviny s těžkými kovy jako kadmium, olovo aj. (které nemají žádný prokázaný pozitivní vliv na organismus), mi přijde poněkud přehnané. Jako samozřejmě, přísun mědi ve velkém množství organismu škodí, ale to škodí třeba i voda, ve které se můžete i utopit a nikdo netvrdí, že voda je toxická nebo škodlivá 😀
Vysvětlení toho přirovnání máte na konci článku.
Co ste myslel tou toxickou medou ?Zakazu aj medene draty ???
Diskuzi na tohle téma se rozvinula hned pod prvním komentářem.
jen do toho. kolo za cenu auta. ma mozna super desticky, ale nema odraazky, ani svetlo ani blatniky :) Doplnkove blikacky jsou uplne naprd, kdyz spousta cyklystu jezdi parkem. Kdyz zaboci do vas, tak si je vubec nevsimnete, pokud jim na zem nesviti svetlo. Mimochodem, existuje technologie, ktera umi premenit teplou a studenou stranu na elektrinu. A, v podstate by slo brzdit i rekuperaci. Nebo to vyuzit pro roztoceni setrvacniku, ktery pak pomuze s rozjedem, treba.Ale, stale mi unika, proc kolo stoji pres 10.000-100.000? Preci, je to jen par trubek, kolecek a dusi lze vyplnit penou. Co treba spis popremyslet, jak vytvorit kolo pro masovou vyrobu? treba by rado spousta lidi presedlalo pna elektrokola, kdyby to nestalo jako nove auto.
Cena a kvalita komponentů. Vezměte kolo za 10 a vedle klidně za 35 tisíc. Už tam bude rozdíl v osazení. Vyzkoušejte řazení, brzdy... Uvidíte. U kola za 100 tisíc budete s komponenty ještě dál a těch pár trubek už pravděpodobně nebude hliník, ale karbon.
A co teprve kolo za 10, a vedle něj třeba můj Trek Remedy 9.9 😀
Si ich prekukol - keď budeš predávať bicykle kvalitné ako tie sto tisícové za desať tisíc ľudia ti aj ruky odtrhnú 😉
Neutrhnou. Bude jim vadit, že tam nebudou značkové komponenty.
Za neznačkový, stejně nebo lépe kvalitní komponent ti utrhnou ruce taky. Co tam máš dál.
>> Mimochodem, existuje technologie, ktera umi premenit teplou a studenou stranu na elektrinu.To je spíš teoreticky, to napětí je relativně malé a je nízká účinnost (https://cs.wikipedia.org/wiki/Termoelektrick%C3%BD... ... ). Prakticky se to používá třeba u některých družic, kde radioaktivní materiál generuje teplo, v běžném životě nevím. Normálně se toho jevu využívá opačně, na měření teploty (na základě naměřeného napětí).
Nepřeměňuje teplou a studenou stranu, ale tepelný tok.Takový generátor koupíte i v Hornbachu, dělají se z toho takové větráčky ke kamnům. Postavíte to na kamna, a ono to elektricky roztočí větráček. Je to drahé a neužitečné, ale není to nedostupné.Peltierovy články se využívají spíše obráceně, a to třeba v přenosných autochladničkách.
Odrazky, světlo a blatníky jsou doplňky, které si majitel vždy dokupuje individuálně podle svých potřeb a preferencí. Já například na svých kolech odrazky nepoužívám (pro případné rýpaly : ano, je to legální i na silnici). Raději investuji do dobrých světel a kvalitního jasné viditelného oblečení, helmy a chráničů. A blatníčky používám v podstatě jen kvůli částečné ochraně vidlice a tlumiče, na silničce žádné nemám a mít nikdy nebudu, je to zbytečnost.
Chápu, že někteří si koupí cokoli, ale tohle už je jen čistě design.Karbonové kolo má smysl, pokud se tím živíte, vše ostatní je zhovadilost lidí, kterým padají prachy z kapes.
Tohle není karbonové kolo, to jsou karbonové destičky. Stojí sice víc, ale zase mají dlouhou výdrž, takže úplná blbost to být nemusí.
"Karbonové kolo má smysl, pokud se tím živíte, vše ostatní je zhovadilost lidí, kterým padají prachy z kapes." - a bežecké topánky má mať len ten kto sa behom živý - zbytok má bežať bosí Karbónový rám je u trochu lepších bicykloch štandardom
Pán je evidentně zapšklý závistivec, který netuší, jakou hloupost napsal.
"ale tohle už je jen čistě design"pokud byste článek přečetl, dozvěděl byste se, že konkrétně v tomto případě jde především o efektivitu chlazení (která se od konkurence odlišuje dosti značně) a o design až v druhé řadě 😃
Fascinuje me, jak jsou pro cyklistiku, jakoze jednoduchou osobni prepravu, potreba ty nejmodernejsi ci vesmirne technologie. Nedavno jsem videl ceny bicyklu, a malem mi vypadly oci z dulku.Za konciky chapu, ze jsme kazdy ochoten utratit cokoli; ale at mi pak lidi, co maji bicykl v hodnote ojete fabie, tohohle sveho konicka nenuti, a nechaji me normalne chodit pesky.
vyvoj nezastavite i kdyz se o to hodne moc lidi snazi...
Ja zadny vyvoj zastavit nechci, to chran panbu.Jen o tom premyslim tak, ze vyvoj nesmeruje k nejakemu vrcholu, ale je to proste otazka zmen a prizpusobeni.
ako bezbrehy fanusik kapitalizmu by si mal velmi dobre chapat preco bicykel stoji ako fabia, aj ked fabia je technologicky a vyrobne 500x dalej
Jako obvykle útočíte bokem. Nikde netvrdím, že nechápu, proč ten bicykl stojí tolik. Ani mi nevadí, kolik stojí. Ano, ta cena mě překvapuje, to je fakt. Žádám, aby mi ho nikdo nenutil. Ano, jako zarytý fanoušek kapitalismu. Protože to, co cyklisté realně sledují svými požadavky na všechny kolem, není nic jiného než socialismus.Ubírá se chodníků, aby bylo místo pro bicykly; ubírá se silnic, aby bylo místo pro bicykly; obrovské dotace, aby byly cyklostezky... cyklojízdy, aby si cyklistů pokud možno všichni všimli. Zabírání veřejného prostranství pro sdílené bicykly. Vltava plná sdílených bicyklů. Dotované sdílení bicyklů. A tak dále. To s kapitalismem nemá nic společného. A mimochodem to křiví trh; jako vždycky, když někomu z pozice násilí začnete stranit.Samozřejmě ne všichni cyklisté. Letos jsem potkal jednoho, který jel po lesní silnici na obyčejném bicyklu a v obyčejném oblečení. A nikomu nepřekážel, ani po nikom nic nechtěl. Jsou i takoví, a nebude jich málo, jen nejsou tolik vidět.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2022 22:13
Tak to zase klid, naprostá většina cyklistů po tomhle netouží! Takových rozhodně není málo, je jich totiž většina a ten, co je slyšet, je jeden z padesáti, možná ze sta.Jsem cyklista, mám kolo jako ojetou Fabii a mizím s ním z města po vedlejších cestách mezi pole a lesy. Zároveň mám rád auta a výmysly jako cyklostezky na hlavních silnicích, "zklidňování" dopravy a cyklojízdy centrem města se mi vrcholně hnusí. Cyklista má svoje kolo, obvykle nepotřebuje sdílené. Jediné, čeho tohle protlačování dosáhlo, je nenávist vůči mně ze všech stran. Dřív, když jsem výjimečně musel jet po silnici, lidi kolem mě projížděli opatrně obloukem, počkali, až to bezpečně půjde. Dneska mě každý druhý agresivně a naprosto schválně skoro sundá do příkopu, pustí ostřikovače a ještě gestikuluje. Nehladě na to, co si o mně myslí okolí, před 10 lety jsem byl prostě jen cyklista, naprosto neškodný člověk s divnou zálibou. Dneska jsem sv*ně, mr*ka, cyklo*mrd a kéž by mě sundal kamion.
ti co jazdial po cestach prvej triedy a po cestach po meste su cyklozmrdi a cim viac ich sunda kamion, tym lepsie pre vsetkych. bicykle patria na pole, do lesa, na cyklotrasy a na chodniky. zakonodarci to maju zial pomylene.
Jedna věc je, když si tady propagujete svoje názory; jakkoli jsou nesmyslné.Jiná věc je, když chcete hromadně zabíjet lidi: http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hl... Chovejte se slušně, člověče. Tohle je přes čáru.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 9. 2022 09:39
prestan ma otravovat postihacik. nieje moj problem ze moje pointy zasadne nechapes. a ako si uz viac krat ukazal, casto nechapes ani pointu vlastnych prispevkov. prestan otravovat slusnych ludi.
"cim viac ich sunda kamion, tym lepsie pre vsetkych."Dokážu pochopit leccos, ale obhajování zabíjení lidí ne. Urážky se přežijí, vaše nadávání všem do psychopatů, budiž; je to hlavně váš problém. Ale stejně jako když jste tu vyzýval oponenty k sebevraždě, i tohle je za hranou. Bez ohledu na pointu byste takové věci psát neměl.
Podľa mňa do mesta viac patrí bicykel ako auto. Ale dement s takými názormi ako ty patrí na uzavreté oddelenie.
tomu "dementovi" totiz ide o bezpecnost cyklistov a plynulost cestnej premavky. dalsi co ma problem s moralkou a pointami
Ale to nie je vďaka cene bicykla. Ja zase radšej jazdím po lesných trailoch ale myslím si, že pre centrá miest sú bicykle záchranou. A to, že zdieľané bicykle skončia vo Vltave nie je vďaka cyklistom ale o kultúre ľudí čo tam žiju.
ano ako som pisal, bicykle patria na chodniky. ale zasadne nie na frekventovane cesty ani v mestach. + moderne mesta by mali mat hustu siet vhodnych cyklostras.
Mám naprosto přesně stejné zkušenosti i názor na věc.
tak prepac, ze som z vypadnutych oci z cien bicyklov nepochopil ze sa vlastne stazujes na cyklotrasy v mestach 😀
Kde je napsano, ze je to potreba? Neni. Auto taky poridite za 300 tisic nebo 30 mega.Proste je tu moznost a nekdo to koupi, vetsina ne...
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 9. 2022 07:58
Něco takového snad tvrdím? Já prostě akorát nechci jezdit na kole, stejně jako nechci jezdit na lyžích, skateboardu nebo bruslích či koloběžkách. Rád chodím pěšky. A nechápu, proč se má všechno točit zrovna kolem cyklistů, to je to nucení.Nepochopil jsem, jak spolu můj a váš komentář souvisí.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 9. 2022 09:45
To je ocividne, ze nechapete.
To že si vieš kúpiť auto za 500€ aj za 300 000€ ťa neprekvapuje?
Ne, protože auto za 300 000€ se prodává ve specializovaných shopech.Když jdu do běžného sportu, a tam najdu bicykly za 5 000€, tak mě to vskutku překvapuje.Kdybych šel do škodováckého autosalonu, a prodávali by tam auto za 300 000€, a tvářili se, že je to lidovka, taky by mě to překvapilo.Možná je to o významu slova překvapit.
"běžný sport" je vlastně takové specializovaná prodejna. Kde jinde byste chtěl tahle kola, lyže popř. posilovací stroje a podobné jiné (drahé) kousky prodávat? Nehledě na to, že 3-5 tisíc euro dnes už zase tak extra vysoká částka za lepší silniční/horské kolo není, to je taková lepší střední třída 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 9. 2022 09:53
"a nechaji me normalne chodit pesky"No myslím, že to Vám nikdo nebere. Ač mám taky poměrně drahé kolo (ale takhle rozhodně ne 😃) po městě zásadně jedním s Nextbikem (jednak je to zadarmo a jednak se nemusím bát že mi kolo někdo během nákupu ukradne a na rozdíl od svého kola, které bych po dešti musel vyčistit, tady to neřeším 😃)
toxicka med tvl
"Dlouhodobé vdechování Cu vede k podráždění sliznic očí a horních cest dýchacích, nevolnosti, průjmům."
v brzdach na bicykli
Právě že z brzd je nejvíce bordelu.Něco se vám ubrušuje z pneumatik, to je jeden bordel, co se z bicyklu uvolňuje, a potom z brzd. U aut je to v podstatě totéž, ještě se tam přidávají pevné částice ze spalování.Není to nic, co by člověk chtěl dýchat. I když meď mi přijde mnohem lepší než třeba azbest, pořád to není úplně výhra. Guma se dá alespoň vyrobit tak, že se tyhle částice během relativně krátké doby rozpadnou.
ale prosim ta. to s tou toxickou medou je len pr kec.medeneho prachu z brzd sa urcite nenadychas. toto naozaj nie je problem.btw, vsimol si si niekedy, ze na medi sa normalne vari?
tlacit sa medou nieje urcite dobry napad, ale na bajku by som sa toho rozhodne nebal, kedze sa toho obrusuje minimum a zaroven sa hybes, fuka vietor a hlavu mas vysoko nad brzdami.urcite by som sa omnoho viac bal nadychanych parazitov a ich vajicok z hliny, resp z rotujuceho predneho kolesa
Ne na mědi, měděné nádobí se okamžitě pokrývá měděnkou.Nejde o povrchy. Jde o drobné částice. Jsou mnohem reaktivnější. Víc nemá smysl úplně vysvětlovat.Šel jste někdy po rušné ulici v centru města? To je leckdy vrstva kovového prachu. Toho se nadýcháte docela snadno, a tím spíš, čím jste menší (děti), nebo čím delší dobu nepršelo.Nikde netvrdím, že měď je největší nepřítel lidstva. Jen jsem napsal, že není zdravé ji dýchat.Před pár lety jsem dělal údržbu na jednom dispečinku v centru města, v pátém patře. Protože tam bylo neustále otevřené okno, úplně všechno bylo pokryté vrstvou tohohle kovového prachu. A to jsme byli uvnitř, v pátém patře; ne na úrovni ulice.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2022 22:07
To by me fakt zajimalo, co se jako milovnik medeneho nadobi na takhle obecny dotaz od Googlu dozvim.Co treba napsat konkretni argument, nez delat jen radoby chytreho? Potrebujete lidem rikat, ze jsou trapni, abyste je dokazal presvedcit o sve pravde? Ba ne, vy jste zadnou svou pravdu nenapsal. Jen to o trapnosti. Tak snad z toho mate alespon dobry pocit.
Svého času se vařilo na hliníku a voda se tahala olověnými trubkami… za správných okolností je použití bezpečné, ale pokud okolnosti nejsou správné, je to docela zdraví škodlivé.
Ano - když například Římané popíjeli kyselé víno z olověných číší ...
Těžké kovy jako kadmium, rtuť, olovo, kobalt, nikl, měď, arzén ... jsou známé svými toxickými a karcinogenními účinky.https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C4%9B%C5%BEk%C3%A9... ... Za Covidu se dělaly studie jak dlouho vydrží virové kolonie na různých površích.Na mědi chcípaly velmi rychle.
med je toxicka v zluceninach a musel by si ju zjest v nie malom mnozstve. v tele sa normalne nachadza a clovek ju potrebuje ako biogenny prvok.
Psal jsem vám to už jednou, zkusíme to znovu.Malé částice kovů jsou extrémně reaktivní, a v plicích opravdu nedělají dobrotu. Zatímco pokud se mědí přejíte, tak budete mít tak akorát průjem, vliv jejích nanočástic na plíce je daleko horší.Například: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4975088/Není to nejnebezpečnější věc na světě, ale zdravé to fakt není.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2022 22:50
kriste
naopak, na medi sa sarscov2 drzal asi 3 hodiny, co je omnoho viac ako som u tazkeho kovu cakal. stale ale lepsie ako nejaky hladky plast, kde moze vydrzat aktivny aj tyzdne
Jo, právě. Myslím ve srovnání s hygienickým plastem nebo nerez ocelí ...How Long Does the Coronavirus Live on Different Surfaces?https://www.healthline.com/health/how-long-does-coro... ... Stability of SARS-CoV-2 in different environmental conditionshttps://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/P... ... (20)30003-3/fulltextAerosol and Surface Stability of SARS-CoV-2 as Compared with SARS-CoV-1https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc200... ...
Toxicke je naprosto vse, je to jen otazka LD.Med se v brzdnych systemech pouziva leta a silnice jsou kvuli tomu lemovany mrtvolami zviratek a lidi. Hlavne ze to ale neobsahuje nebezpecny DHMO, aspon v tomto nejaky pokrok.Spis me zajima, co jsou to ty partikly, o kterych se ve clanku pise. Mel jsem cinske hodinky, co parkrat tikly a odesly, asi neco podobneho.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2022 17:53
Particles jsou částice.Stejně tak krocan je turkey a Turecko (některé překladače to nemohou pochopit).
Mě to taky trklo. Vždycky mě zamrzí, když se s takovýmhle anglicismem setkám. Ale stává se mi to taky.Když už, tak máme v češtině slovo partikule (což pochází zjevně z latiny). Partikl neexistuje.
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 9. 2022 19:32
Prednasim v anglictine. Nemam problem s technickou czenglish. Toto je ale chyba, lenost, nebo neznalost. Docela to trha oci/usi/mozekSorryMP
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 9. 2022 20:29
Turecko už to třeba za chvíli nebude. Nějak proti tomu před časem protestovali a chtěli pro tu zemi jiný název. Ale nevím, jak to dopadlo.
U nás na Moravě zase nemáme krocany, ale morky ...
Olovo se do benzínu přidávalo docela dlouho a má na svědomí opravdu hodně životů. Bohužel některé druhy znečištění nezabijí všechny ihned, tak na ně lidé nevěří.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.