Mě teda nepřipadá, že si stěžoval. Za mě má Blender naopak standartní renderer víc optimalizovaný přes OpenCL, ale záleží co používá - já osobně jsem zvyklý na V-Ray a menší projekty Bunkspeed (tam mám prostě s FirePro smůlu a finish dělám paradoxně na herní VGA). Obávám se, že CUDA už jen z principu jen tak nezmizí úplně stejně jako OpenCL/CPU výpočty. Přes PhysX jsem zkoušel třeba Cloth, Krakatoa apod. - uznávám, že jen okrajově (dělám spíš Arch) ale rozhodně to špatné není. Ve hrách dám příklad třeba poškození ve WarThunderu a WoT - rozdíl pozná každý, barvou výrobku nezaslepený.As umírající 2080Ti - je 2x rychlejší než Vega 64 a popravdě jestli si s modelem mám otočit na 30 fps nebo 15 fps tak jaká asi bude produktivita práce... Poruchovost viz to co jsem posílal výše.Ad FX 5xxx - sám jsem měl FX5700 Ultra a zároveň Hercules 9800 se Silencerem (nebo IceQ - teď z hlavy si to už nepamatuju, ale ve výsledku to je to samé) a na některé hry byla FX silnější, na Dooma ne, toho jsem hrál na ATině Ad zapařená bunda - to je spekulativní, Lisa měla skoro tu samou bundu a má v ní dvě věci s minimálně 3x větším objemem a styčnou plochou, tak bych se o stupni zapaření radši moc nebavil GTX 970 - souhlas, lhali o ROPs a zákazníky odškodnily, ale né kvůli VRAM. A jako co jste od Ray Tracingu čekali? Že to poletí na 200 fps? Vzpomeň si na první SVGA vs VGA rozlišení - také šel výkon brutálně dolů protože to muselo vypočítávat 4x více pixelů, to samé v bledě modrém Antialiasing (silně závislý na šířce sběrnice a VRAM) a tak by se dalo pokračovat donekonečna. Zrátka kdo na to měl/má tak nemusí hledat kompromisy.